2014-03-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avitall
Du menar att 6 killar bestämmer sig för att attackera en vänsterdemo på möllan? Är inte det att klassa som självmordsförsök i så fall?

Vi vet ju sedan tidigare att vänstern ofta är knivbeväpnade.

Det var en queer-feministiskt demo.. Inte RF/AFA demonstration.

Sex killar var i närheten av demonstrationen när den slutade och väntade på att personer skulle gå därifån. Visst så kan man börja hitta på storyn om att det var en "klibb" uppsättning..
Citera
2014-03-09, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
De var identifierade . Kommer nog info snart.

Svenskarnas Parti.
Fast nu är du knappast ett sanningsvittne eftersom du är en välkänd vänsterextremist, dock försvarar jag inte handlingen, oavsett vem som utfört denna. Men när du skriver något om nazister så ska vi nog ta detta med en nypa salt innan någon mer neutral kommer med matnyttig info.
Dock blev jag väldigt överraskad när jag läste vad som hänt, min absolut första tanke när jag såg att det var möllan och sent på natten/tidigt på morgonen var absolut bråk mellan invandrargrupper, trodde inte att det var någon "vanlig" som rörde sig i dessa trakter vid den tiden, dock är väl offret inte "vanlig".
Citera
2014-03-09, 12:02
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Det var en queer-feministiskt demo.. Inte RF/AFA demonstration.

Sex killar var i närheten av demonstrationen när den slutade och väntade på att personer skulle gå därifån. Visst så kan man börja hitta på storyn om att det var en "klibb" uppsättning..

Var du där? Jag var där en liten stund och visst var det mest kvinnor men även gott om vänsterkillar.

Detta är visserligen från förra årets demo:
Citat:
På kvällen den 8 mars i Malmö så anordnande Syndikalistiska Ungdomsförbundet Malmö, IMET, Revolutionär Ungdom och Mangla en Ta natten tillbaka demonstration som var öppen för alla med erfarenhet av att leva som kvinna.

http://motkraft.net/2013/03/10/malmo-ta-natten-tillbaka/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
För det första differentierade han fotbollsvåld och politiskt våld i det inlägget. För det andra så står det ju i inlägget du citerade "Vi kommer aldrig acceptera rasism och nazism på vår läktare eller i vår stad.".
---
Oavsett om man tar den skeva inställningen att jämställa högervåld och vänstervåld (vilket är en diskussion som inte hör hemma i denna tråden), så är det knappast rimligt att lägga "den som ger sig in i leken får leken tåla" när det handlar om knivattacker som här.
Fast nu är du fel ute, jag menade inlägget från den knivskurne på Facebook, inte inlägget här på FB, på Facebook försvarade han i varje fall våld mot liggande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Fast nu är du knappast ett sanningsvittne eftersom du är en välkänd vänsterextremist, dock försvarar jag inte handlingen, oavsett vem som utfört denna. Men när du skriver något om nazister så ska vi nog ta detta med en nypa salt innan någon mer neutral kommer med matnyttig info.
Dock blev jag väldigt överraskad när jag läste vad som hänt, min absolut första tanke när jag såg att det var möllan och sent på natten/tidigt på morgonen var absolut bråk mellan invandrargrupper, trodde inte att det var någon "vanlig" som rörde sig i dessa trakter vid den tiden, dock är väl offret inte "vanlig".

Det rörde sig om en queer-feministiskt demo som avslutades i samma område runt tolv tiden. Att en grupp organiserade nazister var där vid den tiden borde säga vad de letade efter.
Citera
2014-03-09, 12:05
Medlem
Wittgensteins avatar
Om det nu var nazister som låg bakom så borde det vara stora svarta rubriker i media. Nu verkar artiklarna sjunka som stenar på nyhetssidorna, vilket brukar betyda blatte- eller västerextremistrelaterat. Tiden får väl utvisa hur det ligger till.
Citera
2014-03-09, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Om det nu var nazister som låg bakom så borde det vara stora svarta rubriker i media. Nu verkar artiklarna sjunka som stenar på nyhetssidorna, vilket brukar betyda blatte- eller västerextremistrelaterat. Tiden får väl utvisa hur det ligger till.
Komiskt om det skulle vara utlänningar som ligger bakom då vänstern utlyst anti-rasist demonstrationer som hålls redan idag.
Citera
2014-03-09, 12:10
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
- Vittnen på platsen var inte särskilt glada över att tala med polisen, men vi hoppas att de kommer på bättre tankar. De inblandades relation är oklar, säger Calle Persson.

Lite märkligt detta. Varför skulle vänstern vara ovilliga till att lämna uppgifter om det nu verkligen var stora stygga nazister som anföll en liten oskyldig grupp homos?

En av de utpekade nazisterna fick tydligen också föras till sjukhus för koll.
Senast redigerad av Avitall 2014-03-09 kl. 12:13.
Citera
2014-03-09, 12:17
Medlem
svallerbyttans avatar
Hehe, är det vanligt att polisen rider runt och letar brott i Malmö? Tydligen ska polisens ryttare ha skingrat oroligheter på Amiralsgatan där en serbisk popsångare uppträdde vid midnatt. Sedan upptäckte polisens ryttare misshandeln vid Möllan.
Citera
2014-03-09, 12:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det vore märkligt om ingen har mobilfilmat händelsen.
Citera
2014-03-09, 12:28
Medlem
Gallachers avatar
Det var med största sannolikhet sex inidivider med rötter från SvP som åkte till Möllan för att söka upp bråk med oliktänkande. Den som blev värst skadad ligger just nu nedsövd i Lund och lär förbli det i minst en veckas tid pga skadorna. Vi pratar alltså om en allvarlig skallfraktur.

Manifestiation mot nazist-våld kommer hållas runt om i landet idag.

Jag önskar alla som har sympati med SvP all olycka och hoppas att ni dör en plågsam död.
Citera
2014-03-09, 12:30
Medlem
Jeff_Loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Det var med största sannolikhet sex inidivider med rötter från SvP som åkte till Möllan för att söka upp bråk med oliktänkande. Den som blev värst skadad ligger just nu nedsövd i Lund och lär förbli det i minst en veckas tid pga skadorna. Vi pratar alltså om en allvarlig skallfraktur.

Manifestiation mot nazist-våld kommer hållas runt om i landet idag.

Jag önskar alla som har sympati med SvP all olycka och hoppas att ni dör en plågsam död.

...som vanligt är vänsterextremerna heeelt oskyldiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in