2014-03-09, 12:47
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Fast nu är du fel ute, jag menade inlägget från den knivskurne på Facebook, inte inlägget här på FB, på Facebook försvarade han i varje fall våld mot liggande.
Ja, och? Det var båda inläggen jag syftade på. Ja, han försvarade det och differentierade i samma inlägg fotbollsvåld från politiskt våld. Förstår inte vad det är du inte tycker går ihop? I UM:s facebookinlägg skriver de ju även att rasister och nazister ej accepteras. Ditt andra inlägg angående att du inte trodde att "vanliga människor" inte rör sig i dessa kvarter på natten är ju också högst skrattretade och bevisar att du överhuvudtaget aldrig varit i Malmö. Möllan ligger för fan mitt i centrum och väldigt många uteställen ligger där.

Ok om man är emot vänsterextremism eller till och med föredrar högerextremism. Men föredrar man nazism för vänsterextremism bör man ta en rejäl titt över sitt liv. Särskilt om man samtidigt ifrågasätter vilket motiv nazisterna hade när de, knivbeväpnade, befinner sig nära en hbtq-demonstration kl 00.30.
Citera
2014-03-09, 12:52
Medlem
slamdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avitall
Lite märkligt detta. Varför skulle vänstern vara ovilliga till att lämna uppgifter om det nu verkligen var stora stygga nazister som anföll en liten oskyldig grupp homos?

En av de utpekade nazisterna fick tydligen också föras till sjukhus för koll.

Eller så är det vittnen som inte har något med det att göra och inte vill blanda sig i din jävla nöt. Sedan är det inte speciellt vanligt med nazister vid möllan så det känns inte så troligt att dom bara "råkade" vara där en dag som 8mars.
Citera
2014-03-09, 12:55
Medlem
På polisen låter det mer som ett ömsesidigt rallarslagsmål. Då Syndikalisterna stod för arrangemangen så lär det inte varit random Malmöbo som deltog.
Citera
2014-03-09, 12:56
Medlem
svallerbyttans avatar
Vad kan motivet vara för nazistattacken? Det jag menar är att de tidigare haft som ståndpunkt att endast bruka våld i självförsvar. Nu vet vi ju inte exakt hur det gått till, men att de bara "råkar" befinna sig på Möllan och sätta upp klistermärken när det är massa vänsterextremister i närheten låter inte så troligt. Attacken i Kärrtorp var ju unik i sitt slag, men nu kanske man kan börja tala om en ny trend.

Med tanke på att att högerextremistiska manifestationer störts av vänsterextremister under en längre tid så kanske vi nu får se även det omvända. Låter som ett rimligt motiv i mina öron.
Citera
2014-03-09, 12:58
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosken
Ska bli spännande att se vad som händer iaf. Visar det sig stämma att det är vänsterpatrask mot nazister så är jag den förste att applådera detta. Låt dessa vidriga krafter ta ut varandra tills inget mer återstår.

Så är man vänster förtjänar man att huggas ner? jag tror vi identifierat den vidriga i denna tråd iaf. Är det ok att hugga ner kristdemokrater för att dom är höger med?
Citera
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av briska
Enligt den här källan som vi nog ska vara försiktig med så verkar det vara folk från Svenskarnas Parti, SvP.
http://arbetarklass.wordpress.com/2014/03/09/tva-nazister-knutna-till-svenskarnas-parti-gripna-for-mordforsok-i-malmo/

Ja, vi ska ta den källan med en grävmaskin salt.

Citat:
Två nazister ur nazistiska svenskarnas parti.......
....Två medlemmar/sympatisörer till Svenskarnas Parti (SVP) är gripna för mordförsök och ska höras under söndagen. Arbetarklass.nu kommer att återkommer med mera artiklar när vi får mera information om vad som hänt och hur folk.

Pinsam läsning.
Citera
Medlem
morirs avatar
En av nazisterna heter And*eas Karl*son, en SvP:are nyss hemkommen från Ukraina.
Citera
2014-03-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Men snälla... Du vet att det kommer info snart att de som är gripna är nazister med en lång historia inom både NSF och SvP.. Och du vet också själv att knivar var inblandade.

Ja, knivar var inblandade. Det brukar det vara när vänstern är inblandade. Bla a i Kärrtorp. Det var ju en vänsteraktivist som knivskar "nazisten". Han står ju åtalad för detta. Men det är ju pressen väldigt förtegen om. Det nämns med cirka 2 rader nederst i en artikel som är en halv arm lång om hur hemska "nazisterna" är.
"Nazisterna" är åtalade för våldsamt upplopp, har inte sett något om att de skulle knivskurit ngn?
Senast redigerad av Dramig 2014-03-09 kl. 13:07.
Citera
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slamdunk
Eller så är det vittnen som inte har något med det att göra och inte vill blanda sig i din jävla nöt. Sedan är det inte speciellt vanligt med nazister vid möllan så det känns inte så troligt att dom bara "råkade" vara där en dag som 8mars.

Enligt polisen var det väldigt många inblandade i slagsmålet (som polisen kallade det, bunkaslagsmål) och ingen har velat prata med polisen, varken slagskämpar eller förbipasserande.

Citat:
Ursprungligen postat av slamdunk
din jävla nöt.

Kan vi åtminstone försöka uppträda civiliserat utan öknamn?
Citera
Medlem
roskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Så är man vänster förtjänar man att huggas ner? jag tror vi identifierat den vidriga i denna tråd iaf. Är det ok att hugga ner kristdemokrater för att dom är höger med?

Ja det är ju extremvänstern och nazisterna som uppskattar det här med våld i vårt rike så att de ägnar sig åt samt skördar frukterna av detta är inte mer än rätt - i båda läger.
Citera
2014-03-09, 13:02
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Vem har blivit nerhuggen? Killen har skallskador och de andra verkar har glasskador från flaskor...
Citera
2014-03-09, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morir
En av nazisterna heter And*eas Karl*son, en SvP:are nyss hemkommen från Ukraina.
Ironiskt att han håller ett tal om politiskt våld här http://www.youtube.com/watch?v=4bN2TTLPk4Q

Men som sagt vi ska vara försiktiga då det inte finns så mycket information om händelsen ute än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in