2014-03-09, 06:51
Moderator
v50s avatar
Fyra personer två män och två kvinnor har blivit knivskurna inatt på Falsterbbogatan i Malmö, för en man är skadorna livshotande medan de övriga tre är allvarligt skadade. Två personer är gripna misstänkta för mordförsök.

Någon som har mer information om den här händelsen?

Citat:
En man har fått livshotande skador efter ett bråk i Malmö, natten mot söndag.
Ytterligare tre personer har allvarliga skador, en man och två kvinnor.
– Två personer är gripna i ärendet och fortsatt misstänkta för mordförsök, säger Anders Nilsson, vakthavande befäl vid Skånepolisen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18507499.ab
Citera
2014-03-09, 08:53
Medlem
BrunoContis avatar
Mycket snack om att det skulle vara högerextrema som attackerade. Inget säkerställt än, vad jag sett.
Citera
2014-03-09, 08:58
Medlem
Ska ha varit nazister som attackerat bland annat en av initiativtagarna till organisationen "supportrar mot homofobi".
Citera
2014-03-09, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoConti
Mycket snack om att det skulle vara högerextrema som attackerade. Inget säkerställt än, vad jag sett.

Högerextrema på möllan? Hmm ja kanske då sydsvenskan numera kallar det "fallangslagsmål", dock låter ordvalet mest som två blattegäng.

Edit: Såg nu att de skrivit höger mot vänsterextrema.
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2014-03-09 kl. 09:05.
Citera
2014-03-09, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Ska ha varit nazister som attackerat bland annat en av initiativtagarna till organisationen "supportrar mot homofobi".

Aha så det var mellan två "falanger" inom supportergruppen till MFF då?
Citera
2014-03-09, 09:09
Medlem
verkar vara lugnt. Det var bara några vänsterdemonstranter mot homofobi som blev rispade. Ingen fara för riktigt folk m.a.o. Falanger skrev nog tidnignen för att de trodde det var det gamla vanliga med invandrare och "släktingar".
Citera
2014-03-09, 09:10
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Aha så det var mellan två "falanger" inom supportergruppen till MFF då?
Nej. Mer åt höger-vänster hållet i så fall, "Fotbollssupportarar mot homofobi" är inte heller en grupp exklusivt för MFFare.
Senast redigerad av Casaba 2014-03-09 kl. 10:02.
Citera
2014-03-09, 09:15
Medlem
BrunoContis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
verkar vara lugnt. Det var bara några vänsterdemonstranter mot homofobi som blev rispade. Ingen fara för riktigt folk m.a.o. Falanger skrev nog tidnignen för att de trodde det var det gamla vanliga med invandrare och "släktingar".

En av de attackerade har livshotande skador, så det var en ganska rejäl rispning.
Citera
2014-03-09, 09:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Någon på Flashback måste ju känna flera av deltagarna, på bägge sidor.
Dax att ni kommer in i matchen & berättar vad som verkligen hände.

Jag känner en batikhäxa som bodde just i den korsningen. Hon bedyrade alltid att där var så lugnt & trevligt. Tyvärr han hon flyttat nu, annars hade jag ringt & kollat med henne.
Citera
2014-03-09, 10:04
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Jag känner en batikhäxa som bodde just i den korsningen. Hon bedyrade alltid att där var så lugnt & trevligt. Tyvärr han hon flyttat nu, annars hade jag ringt & kollat med henne.

Precis vaknat till och ser massa inlägg på facebook där många önskar att han ska krya på sig. En utåt riktad supporter som tillhör supras. Att använda tillhygge mot han är totalt onödigt. En harmlös och inte direkt en av dom bästa på att ta för sig om jag ska vara ärlig.

Äckligt och smutsigt gjort. Även om vi rent politiskt står på två olika sidor, så blir jag äcklad av detta!!
Citera
2014-03-09, 10:25
Medlem
Tydligen så handlar det om nazister från Svenskarnas Parti.
Citera
2014-03-09, 10:30
Medlem
fanatic76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Showan är en lugn och fin person absolut ingen bråkstake bara för att han är en Ultras. Ska vara demo idag på Möllan mot våldet, ska hålla ögat/örat öppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in