Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
En tanke som slagit mig är att det skulle kunna vara den unge andrepiloten som ligger bakom det hela, eventuellt tillsammans med kumpaner med falska pass.
Om andrepiloten oskadliggör förstepiloten och sedan släpper in sina kumpaner i cockpit. Planen kan ha varit att kapa planet och flyga det till någon plats, men att man schabblade till det så att det kraschade.
Såg en lite märklig sak när jag kollade andrepilotens FB. Hans senaste uppdatering är från 23 juli 2012, och visar en bild på ett märke från Malaysia Airlines. Antagligen då han blev klar som pilot. Detta har gillats av endast en person. Denna person har på sin profil bild på en moské, samt en lite märklig karta över New York (Manhattan), med platser inringade, samt ett torn som ser ut som Twin Towers mellan två minareter.
https://www.facebook.com/mojaamin?fref=pb&hc_location=profile_browser
Under dagen har han varit på ett bröllop, och inte kommenterat olyckan alls. Nu ikväll har han uppdaterat med "Allt kommer att bli bra". Lite märklig uppdatering, tycker jag. De flesta har skrivit något om böner osv.
Bara en notering. Behöver inte betyda ett jota.