2014-03-08, 09:47
Medlem
Reko45s avatar
har inte följt melofestivalen ordentligt eller sett ett avsnitt av programmen sen kanske 2012 å finalen i eurovision när de va omröstning och loreen vann...

hur som helst en sak jag måste få skriva av mig när man får veta att sanna nielsen är med i år igen...

fy fan varför ger aldrig den där skånska trasten upp? hon är med i xxxxxxxxx antal melodifestivaler....vad gör hon annars? ja inga låtar vi får höra iallafall. inget på radion å inga "vanliga" musik släpp...allt ska kombineras med melodifestivalen. Är de ingen annan som reagerar mot detta!? vågar man ens kalla henne för artist!? måste vara den mest mediakåta artisten vi har i sverige....

och utöver det, hennes musik, vad sjunger hon om? hur är låtarna?`ja praktiskt taget identiska....ballader, ballader och mera smörsång....varför är du en så himla tråkig artist sanna nielsen? du har kört exakt samma stuk i 10 år och trots detta vågar melodifestivalen acceptera dina låter som låter mer lik dina föregångare än ens annans...

om de är någon som påstår att hon förtjänar att vinna melodifestivalen pga hon varit nära så ofta...köp en ny hjärna.

ibland undrar jag om hon betalat herr björkman med sex eller dylikt...de känns inte riktigt friskt att hon är med så ofta å med så enformiga låtar.

/reko
Citera
2014-03-08, 11:29
Medlem
Trumpeters avatar
Ellen bröt tydlig ihop efter gårdagens genrep, om man ska tro AB.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18503005.ab

Någon som vet hur genrepet gick för henne?
Citera
2014-03-08, 11:52
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Ellen bröt tydlig ihop efter gårdagens genrep, om man ska tro AB.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18503005.ab

Någon som vet hur genrepet gick för henne?
Det är ett stort steg från helt okänd till Sveriges största TV-produktion. Jfr t ex med Oskar Zia som tävlat i X-faktor och Let’s Dance och medverkat i ett nummer förra året.

Kan föreställa mig att första tävlingen har hon liksom inget att förlora - kommer in som underdog gentemot kända artister och bara kör på. Men nu börjar hon tänka på vad som står på spel... hon får en massa beröm och börjar kanske känna att det finns förväntningar -> prestationsångest. Och trötthet som de säger. Det blir väl ännu mer tröttande om mycket är nytt för en kan jag tänka.

EDIT: Här har man suttit och gnällt på den svenska uttagningen - både bidrag och produktion. Jag roade mig med att kolla lite på vinnare från andra länder... Gör gärna det innan kvällen!

Då uppskattar man svenska Melodifestivalen - både bidragen och den produktionen bättre. Det var mycket dåliga låtar, folk som inte kan sjunga, dåligt ljud... Med något undantag förstås och jag såg inte alla. Men melodifestivalen känns proffsig i jämförelse med det mesta. Kanske har vi blivit bortskämda?

Dock, det är kanske lite jämn kvalitet i årets startfält. Flera bra bidrag men inget som står ut från mängden på ett självklart sätt. Det vore bra med större spridning, för vi tävlar inte med den genomsnittliga nivån. (Då hade vi säkert vunnit!)
Senast redigerad av TigerKid 2014-03-08 kl. 12:04.
Citera
2014-03-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jag hade aldrig gissat på att Ace Wilder fyller 32 i sommar. Hon ser ut som 18-20.
Jag är 18 år, och jag skulle ju inte tveka en sekund om man säger så
Citera
2014-03-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaregrabben
Hur jag tippar att finalen kommer sluta:
1. Sanna Nielsen
2. Yohio
3. Helena Paparizou
4. Ace Wilder
5. Alcazar
6. Oscar Zia
7. Ellen Benediktsson
8. Anton Ewald
9. Panetoz
10. Linus Svenning

Citat:
Ursprungligen postat av Arnemats
Såhär tror jag finalen kommer sluta:

1. Sanna Nielsen
2. Ace Wilder
3. Linus Svenning
4. Helena Paparizou
5. Anton Ewald
6. Alcazar
7. Oscar Zia
8. Yohio
9. Panetoz
10. Ellen Benediktson

Bara två personer som har vågat sig på en full tippning, ingen fler som vill pröva sin lycka?
Jag tippade min rad tidigt i veckan, ångrar nästan det nu, men jag får stå mitt kast
Citera
2014-03-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
har inte följt melofestivalen ordentligt eller sett ett avsnitt av programmen sen kanske 2012 å finalen i eurovision när de va omröstning och loreen vann...

hur som helst en sak jag måste få skriva av mig när man får veta att sanna nielsen är med i år igen...

fy fan varför ger aldrig den där skånska trasten upp? hon är med i xxxxxxxxx antal melodifestivaler....vad gör hon annars? ja inga låtar vi får höra iallafall. inget på radion å inga "vanliga" musik släpp...allt ska kombineras med melodifestivalen. Är de ingen annan som reagerar mot detta!? vågar man ens kalla henne för artist!? måste vara den mest mediakåta artisten vi har i sverige....

och utöver det, hennes musik, vad sjunger hon om? hur är låtarna?`ja praktiskt taget identiska....ballader, ballader och mera smörsång....varför är du en så himla tråkig artist sanna nielsen? du har kört exakt samma stuk i 10 år och trots detta vågar melodifestivalen acceptera dina låter som låter mer lik dina föregångare än ens annans...

om de är någon som påstår att hon förtjänar att vinna melodifestivalen pga hon varit nära så ofta...köp en ny hjärna.

ibland undrar jag om hon betalat herr björkman med sex eller dylikt...de känns inte riktigt friskt att hon är med så ofta å med så enformiga låtar.

/reko

Allt du sa är myt
Citera
2014-03-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Ni som hejar på Sanna, i vilken ålder är ni? Lite nyfiken var hon har sina fans.

Spelar det någon roll hur gamla vi är? Vi hejar iaf inte på ellens boringbird låt.
Citera
2014-03-08, 13:47
Medlem
Ratis avatar
Tror nog inte att vi har någon vinnare av Eurovision Song Contest 2014 i finalen. Min röst faller nog på Ace Wilder. Men jag har en underlig känsla av att Sanna Nielsen vinner, men hoppas inte.

Melodifestivalen har fått onödigt mycket kritik senaste tiden. Men man får inte glömma att Sverige är det näst bästa landet sett till antalet segrar! (Tillsammans med England, Luxemburg och Frankrike.)
Citera
2014-03-08, 13:49
Medlem
Reko45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Allt du sa är myt

jaså? sen när fick sanna nielsen senast uppmärksammhet i svenska medier? ja just de, vid senaste gången hon var med i melodifestivalen. hur många gånger har hon varit med nu?

man kan visserligen säga liknande om flera artister...speciellt kvinnliga, men sanna nielsen debuterade 2003 eller va de va...och sedan dess har de varit minst lika många som carola som ju gjorde sin debut 1983...

de här börjar bli löjligt...
Citera
2014-03-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
jaså? sen när fick sanna nielsen senast uppmärksammhet i svenska medier? ja just de, vid senaste gången hon var med i melodifestivalen. hur många gånger har hon varit med nu?

man kan visserligen säga liknande om flera artister...speciellt kvinnliga, men sanna nielsen debuterade 2003 eller va de va...och sedan dess har de varit minst lika många som carola som ju gjorde sin debut 1983...

de här börjar bli löjligt...

Vad är problemet bara för att hon har varit med 7 gånger? Är det svartsjukan som spökar nu eftersom du inte har fått chansen att stå på scen? Tydligen...Och det där med att Sanna betalade Björkman är bullshit. Bara ignoranta personer håller med dig där
Citera
2014-03-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Tror nog inte att vi har någon vinnare av Eurovision Song Contest 2014 i finalen. Min röst faller nog på Ace Wilder. Men jag har en underlig känsla av att Sanna Nielsen vinner, men hoppas inte.

Melodifestivalen har fått onödigt mycket kritik senaste tiden. Men man får inte glömma att Sverige är det näst bästa landet sett till antalet segrar! (Tillsammans med England, Luxemburg och Frankrike.)

Tror det står mellan Ace Wilder och Sanna Nielsen. Kommer bli spännande !
Citera
2014-03-08, 14:30
Medlem
Hunden007s avatar
vem har störts chans sanna eller ace?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in