Citat:
Ursprungligen postat av
Trumpeter
Ellen bröt tydlig ihop efter gårdagens genrep, om man ska tro AB.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18503005.ab
Någon som vet hur genrepet gick för henne?
Det är ett stort steg från helt okänd till Sveriges största TV-produktion. Jfr t ex med Oskar Zia som tävlat i X-faktor och Let’s Dance och medverkat i ett nummer förra året.
Kan föreställa mig att första tävlingen har hon liksom inget att förlora - kommer in som underdog gentemot kända artister och bara kör på. Men nu börjar hon tänka på vad som står på spel... hon får en massa beröm och börjar kanske känna att det finns förväntningar -> prestationsångest. Och trötthet som de säger. Det blir väl ännu mer tröttande om mycket är nytt för en kan jag tänka.
EDIT: Här har man suttit och gnällt på den svenska uttagningen - både bidrag och produktion. Jag roade mig med att kolla lite på vinnare från andra länder... Gör gärna det innan kvällen!
Då uppskattar man svenska Melodifestivalen - både bidragen och den produktionen bättre. Det var mycket dåliga låtar, folk som inte kan sjunga, dåligt ljud... Med något undantag förstås och jag såg inte alla. Men melodifestivalen känns proffsig i jämförelse med det mesta. Kanske har vi blivit bortskämda?
Dock, det är kanske lite jämn kvalitet i årets startfält. Flera bra bidrag men inget som står ut från mängden på ett självklart sätt. Det vore bra med större spridning, för vi tävlar inte med den genomsnittliga nivån. (Då hade vi säkert vunnit!)