Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
SE uppger att han bara hörde ett skott och att bl.a AH hunnit fram till OP innan honom. Dessutom så uppger ju AH i tingsrätten att "någon vaktmästare från Skandia" hade kommit och dragit OP i fötterna, vilket väl kan fås i överensstämmelse med SEs egen uppgift att han försökte vända OP i framstupa sidoläge.
Många vittnen var bevisligen på platsen.
Under en ganska lång period nu har jag samlat indicier och tecken på att Skandiamannens historia inte stämmer. Har faktiskt en hel del nu. Kan han därmed ha haft något att göra med mordet? Nej, det finns det verkligen inga bevis för, då hade ju mordet i praktiken varit uppklarat. Men om man så konsekvent ljuger för journalister, poliser, advokater, åklagare och tingsrätt så har man rimligen en agenda.
Att han faktiskt kom ut på Sveavägen strax innan mordet är bevisat. Sina förehavanden därefter finns inte ett enda vittnesmål om, annat än hans egen.
Det enda som har talat emot min teori, och som därmed motbevisat den, är just ditt uttalande ovan, att AH i tingsrätten säger att "någon vaktmästare från Skandia" kom och drog OP i fötterna. Och det räcker ju, då är det ju faktiskt så att även om det är bara är ett enda, så finns det alltså ett vittne som motbevisar min teori.
Innan jag överger mitt spår, och struntar i Skandiamannen, så ska jag försöka kontrollera vad AH faktiskt säger i tingsrätten. Hur det nu ska gå till, men kanske någon vänlig skäl kan dela med sig av hennes vittnesmål? Tar också tacksamt emot andra kommentarer om jag har missat något: Finns det någonting, vittnesmål eller annat, som tyder på att Skandiamannen faktiskt fanns på platsen i den rollen som han säger?