2014-03-07, 19:50
Bannlyst
Hej,

funderar på någon av dessa bilar för deras utrymme och kvalitet,
vilken bil bör jag välja och motor, helst ingen med stor motor som förbrukar mycket bränsle då jag inte är ute efter fart och fläkt.

Så in med tips tack.
Citera
2014-03-07, 20:07
Medlem
Boblovebudss avatar
Nästan identiska bilar, du kommer bli väldigt nöjd med båda. Båda är snåla och har en trevlig insida. Personligen hade jag tagit 5-serien då jag tycker att den är snyggare.
Citera
2014-03-07, 20:09
Medlem
Fizzbacks avatar
Pratar vi ny bil eller 90-tal?
Citera
2014-03-07, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Pratar vi ny bil eller 90-tal?

Den får kosta som max 200k. Juste, kan tilläga att kraven är automat och helst helskinn. Sen får den gärna ha utrustning som BT ,taklucka och GPS.
Citera
2014-03-07, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Nästan identiska bilar, du kommer bli väldigt nöjd med båda. Båda är snåla och har en trevlig insida. Personligen hade jag tagit 5-serien då jag tycker att den är snyggare.

Storleksmässigt men annars ser jag inte dem så identiska, hur gör du det?

Sen är jag ute efter kvalitet också självklart, läst en del just om att Audis A6- vissa motor ska ha problem och att det man ska välja diesel?
Citera
2014-03-07, 20:18
Bannlyst
Den här gilla jag men tycker att den har gått lite mycket?

http://www.blocket.se/varmland/Audi_A6_2_0TDI_S_Line_hellader_sportpaket_52450950 .htm?ca=11&w=3
Citera
2014-03-07, 20:39
Medlem
tiermastas avatar
Bmw 5 serien är ca 10 cm längre (har både en bmw 520D xdrive och en audi A6 3.0 V6 quattro)

Jag är tkr audin har bättre feel i körningen, bättre motorer osv. Dock är den inte lika "flashig", men inte heller några funktioner där man tänker "fan va dumt de här är"

bmwn har lite mer flash, mkt som är super bra, men också mkt som är "fan va korkat"

skulle säga att Bmw kommer va bensinsnålare, då de flesta a6orna är stora motorer i, mkt 3,2 liters osv. Min BMW är 4 månader gammal, 2L disel turbo, 186 häst, snittar runt 0,7

så även om jag personligen hade köpt audin över BMWn alla dagar, så rekomenderar jag BMW i ditt fall.
Citera
2014-03-07, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tiermasta
Bmw 5 serien är ca 10 cm längre (har både en bmw 520D xdrive och en audi A6 3.0 V6 quattro)

Jag är tkr audin har bättre feel i körningen, bättre motorer osv. Dock är den inte lika "flashig", men inte heller några funktioner där man tänker "fan va dumt de här är"

bmwn har lite mer flash, mkt som är super bra, men också mkt som är "fan va korkat"

skulle säga att Bmw kommer va bensinsnålare, då de flesta a6orna är stora motorer i, mkt 3,2 liters osv. Min BMW är 4 månader gammal, 2L disel turbo, 186 häst, snittar runt 0,7

så även om jag personligen hade köpt audin över BMWn alla dagar, så rekomenderar jag BMW i ditt fall.

ok, för det priset jag avsatt för en bil får jag Audis nya kaross medan för BMW får jag den gamla, tycker bmws gamla kaross är för kompakt jämfört med den nya.
Citera
2014-03-07, 21:24
Bannlyst
googla audin och framförallt vad motorn heter i den a6 du tänkt dig. Audi har haft en heldel motorproblem.
Citera
2014-03-07, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
googla audin och framförallt vad motorn heter i den a6 du tänkt dig. Audi har haft en heldel motorproblem.

En specifik motor du kan skriva här?
Citera
2014-03-07, 22:57
Bannlyst
2.0 fsi, 2.4 fsi och 3.2 fsi

Det är kamkedjan som inte håller, verkar dock vara mest modellen innan den senaste modellen (alltså innan 2010).

Sedan är det bensinarna, läste nu att du skrivet att du läst om det ...

Kör du diesel är det nog inga problem att satsa på en audi

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16377129.ab
Citera
2014-03-07, 23:12
Medlem
Månsans avatar
Jag valde BMW 520d. Tillräckligt stor, snabb och snål. Och enligt min uppfattning trevligare att köra än Audi A6.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in