2014-03-06, 20:19
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag vet inte hur din bekantskapskrets ser ut, men om du går dit mattråden så garanterar jag att du kommer att få massor av svar på hur man gör en Rydberg. Det är en klassisk maträtt som ganska få lagar hemma idag skulle jag tippa

Och kanske inte fullt så enkel som man kanske kan tro. Även en rutad kock kock som får fem, sex Rydberg samtidigt kan få det lite svettigt.
Citera
2014-03-07, 01:01
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Och kanske inte fullt så enkel som man kanske kan tro. Även en rutad kock kock som får fem, sex Rydberg samtidigt kan få det lite svettigt.

Stämmer, å andra sidan har de en vana att göra den och allting förskuret. Och antagligen sett/blivit lärd att göra den. Tror de fått för mycket tid, hade räckt med 30, så hade de inte funderat så mycket. De e pyttipanna lixom.

Annars skoj med en bra utslagstävling!

Förstår inte att killarna försökte sig på en bojabäs. En bra tar två dagar att göra. Deras var ju inte ens röd. Och Gazpatchon? En kall spansk soppa i Norge?
Jag tyckte mig se att de kokade den, stämmde de?
Citera
2014-03-07, 02:52
Medlem
codetracers avatar
Just nu känner jag att någon borde ordna Markus Aujalay i konkurs. Winterviken som han driver går lite knackigt med tanke på hur stora skulder bolaget sitter med, sen ska vi inte ens snacka om hur han är den sämsta domaren i "mobbnings-tv". Ut med äcklet.

Alla "tävlingarna" bakom programmet är riggade så de ska falla rätt ut vem som klarar av momenten osv.

Oavsett vad ni tror så lyckas redigerarna få allt precis så som producenterna vill få det vinklat. Vi får bara veta vem som är "bäst", aldrig varför, aldrig varför personerna var sämst. Bara att det aldrig är tillräckligt.

Hoppas programmet läggs ned snarast.

--Någon med insyn bakom kulissen.
Citera
2014-03-07, 06:58
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Stämmer, å andra sidan har de en vana att göra den och allting förskuret. Och antagligen sett/blivit lärd att göra den. Tror de fått för mycket tid, hade räckt med 30, så hade de inte funderat så mycket. De e pyttipanna lixom.

Njae. Tärnade bitar av Cœur de filet kräver betydligt mer precision än matrester till en pytt.
Citera
2014-03-07, 07:05
Moderator
Dr Kings avatar
Utslagstävlingarna i år har alltså varit pytt i panna (Biff Rydberg) och en macka (Club sandwich). Dessutom var det någon som gjorde en burgare vid någon annan tävling. Det är verkligen låg kvalite på deltagarna i år och de verkar ha fått anpassa svårighetsgraden därefter.
Citera
2014-03-07, 07:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Utslagstävlingarna i år har alltså varit pytt i panna (Biff Rydberg) och en macka (Club sandwich). Dessutom var det någon som gjorde en burgare vid någon annan tävling. Det är verkligen låg kvalite på deltagarna i år och de verkar ha fått anpassa svårighetsgraden därefter.
De har stekt ägg också...
Citera
2014-03-07, 12:02
Medlem
Det är så uppenbart att det redan från början ska stå mellan blattetjejerna i finalen. Den som har svårast att hålla färgen är Markus Aujalay. Båda tjejerna har ett flertal gånger lagat usel mat men ändå klarat sig kvar. Jag sätter 100 spänn på att Loreens syrra tar hem det hela. Inte för att hon lagar bäst mat utan för att hon är det bästa PK-valet.
Citera
2014-03-07, 12:09
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Det är så uppenbart att det redan från början ska stå mellan blattetjejerna i finalen. Den som har svårast att hålla färgen är Markus Aujalay. Båda tjejerna har ett flertal gånger lagat usel mat men ändå klarat sig kvar. Jag sätter 100 spänn på att Loreens syrra tar hem det hela. Inte för att hon lagar bäst mat utan för att hon är det bästa PK-valet.

+ Att syrran Loreen ligger och lapar up en av producenterna i brygga (Nike Lindblom)

Loreen och Nike
Citera
2014-03-07, 13:14
Medlem
Orjisols avatar
Usel säsong. Kollade 2 avsnitt, inte undra på att landet ser ut som det gör med dessa pajasar till mästerkockar. Är det vad vi kan skrapa ihop?
Citera
2014-03-07, 17:59
Medlem
Har inte läst hela tråden, men det är ingen annan än jag som tycker det är uppenbart att de får veta vad de ska laga/använda för råvaror ett par dagar innan och får provlaga hemma. Sen ska det spelas chockat i studion. Mest uppenbart blir det när killen som inte ens visste vad falafel var ändå ställer sig och friterar kikärtsbollar. Hade det inte varit fake hade han lämnat W.O på stående fot.
Citera
2014-03-07, 18:38
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflaren
Har inte läst hela tråden, men det är ingen annan än jag som tycker det är uppenbart att de får veta vad de ska laga/använda för råvaror ett par dagar innan och får provlaga hemma. Sen ska det spelas chockat i studion. Mest uppenbart blir det när killen som inte ens visste vad falafel var ändå ställer sig och friterar kikärtsbollar. Hade det inte varit fake hade han lämnat W.O på stående fot.
Jag hoppas det är så, något måste de göra de 5(?) dagar på en vecka som man inte filmar. Att ställa sig och laga något man aldrig gjort på 90 minuter är lite absurt. Det har funnits indikationer tidigare. Till exempel när någon sa att han eller hon gjorde exakt enligt Markus recept (som han underförstått hittat på nätet eller i en receptbok). Men man ser aldrig recept eller något vid borden.
Citera
2014-03-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Jag hoppas det är så, något måste de göra de 5(?) dagar på en vecka som man inte filmar. Att ställa sig och laga något man aldrig gjort på 90 minuter är lite absurt. Det har funnits indikationer tidigare. Till exempel när någon sa att han eller hon gjorde exakt enligt Markus recept (som han underförstått hittat på nätet eller i en receptbok). Men man ser aldrig recept eller något vid borden.

Vadå 5 dagar man inte filmar? Man filmar väl rimligtvis varje dag och produktionen är klar på några veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in