Citat:
Ursprungligen postat av
4PennPlaza
Du är duktig det medges. Full tillräckligt för marknadsförare av spel-appar.
Andra klippet:
- 0.10 in. Jag vet inte vad Du säger, men det sättet ordet uttalas på avslöjar att Du är Skandinav, eller i alla fall German.
- 0.38 in. "Versatile". Samma sak här. Här hörs det ännu tydligare.
Första klippet:
- 0.05-0.07 in. Vet inte vad Du säger, men "the Swedish chef" finns definitivt där inne.
- 0.23 in. "Obviously". Icke naturligt. Eller bara slarvigt uttalat?
En Amerikan, i den mån han alls bryr sej, skulle ta Dig för Irländare eller Holländare.
Okej vi börjar med andra klippet
0:10 "The mid lane gods?" - hur låter det svenskt?
0:38 - det är så man uttalar ordet versatile, på amerikansk engelska.
http://www.youtube.com/watch?v=V0oUH3bVbOk
Versudull. Inte versutajl.
Första klippet:
0:05-0:07 säger jag "Fiddlesticks, Urgot top, Yasuo mid, that'd be me..." - Förstår inte vad du får "the Swedish chef" ifrån, om du hör det där så är du nog inte i rätt sits för att rätta andra haha.
0:23 - Hur låter "obviously", konstigt? What the hell.

Slarvigt uttalat måhända, då det är så man talar amerikanska. Går du fram till en amerikan och börjar prata helt perfekt formell amerikansk engelska med skarpt uttal på varje ord så hade de förstått att du inte var amerikan. Amerikaner pratar ofta snabbt och väldigt "slurry".
Roligt att du nämner Irländare, då en Irländare skrev till mig "Holy shit you sound like Jesse Eisenberg, especially at the end!". Så vitt jag vet är Jesse Eisenberg amerikan. En amerikan skrev "Yes you sound American. No, you don't sound nasal.".
"I would place you as an american but I wouldn't be able to place what region. Also where are you from where English isn't your dominant language? your voice has a great sway towards American accents for a non English speaker."