Citat:
Ursprungligen postat av
Julduk
Hur uppfattar ni maten under GMUn? Är den tillräcklig för den fysiska biten man ska gå igenom? Jag funderar på att slita med mig mitt proteinpulver eller är det onödigt för man får allt vad man behöver under utbildningen? Vill ju helst inte gå bakåt i min träning när jag ligger inne.
Jag gick ner fem-sex kilo under GMU (hemma sa alla att jag smalnat i ansiktet, så jag antar att mest fett försvann). När jag började gymma efter GMU återfick jag full styrka efter ca två veckors träning. Särskilt under AGU går man ner i vikt, eftersom man svälter under några dagar och utsätts för hård fysisk ansträngning.
Maten är som vanlig skolmat under kasernveckorna. Man äter i en vanlig matsal och får ta så mycket mat man vill. I fält är det antingen portionsförpackat eller serverat i ISO-kärl. Under AGU är det rations, grönpåse även kallad. I den finns det frukost, lunch, middag och lite mellanmål i form av nötter, choklad, energidryck m.m. Maten kokas i vatten som hälls i, och maten ätes i påsen. Ta inte för mycket vatten för då får man diarré, det fick jag under AGU, lagom kul