Citat:
Ursprungligen postat av
Konnoj
Ja, vad är lagomt liksom?

Men frekvent användande har ju visat sig ge nervskador på hjärnan och jag förmodar att det blir katastrof för hjärnan att göra det ofta. Några gånger per år dvs ca 2 - 3 månader mellan varje gång skall leda till obefintliga skador på hjärnan, i värsta fall en risig AT ;p
Men jag har egentligen ingenting som styrker detta, mer än att jag har vänner som är läkare (och en läkarstudent som pysslar med skiten och säger att kroppen har en förmåga att ta hand om skiten bra om man gör det några gånger per år) och egna + vänners erfarenheter
MDMA är för fint för att missbrukas anyway (;
varför har du en jobbig period? deppig? kan det vara problemet också kanske?
Jo jag har forskat lite på detta nu och det verkar vara delade meningar om hur ofta som är "okej" vissa säger var tredje-fjärde vecka är lugnt utan några direkta skador och AT. Sen har vi dom som säger 2-4ggr/år. Det mitt "sunda förnuft"(hur sunt det nu är:P) säger nånstans mellan dessa två alltså 1,5-2,5 månader mellan varje "tripp"låter som ett relativt ofarligt brukande

Detta bygger jag bara på vad jag har läst om "äldre" människors erfarenheter och vad dom känt och upplevt som ett okej brukande. Men för att vara ärlig så kommer jag inte ha ett "långt" liv att spara på hjärnan för:P Har misshandlat kropp och knopp alldeles för mycket med diverse substanser och leverne:P Men vill ju heller inte sitta som en dreglande grönsak dom sista 10-20 åren av livet:P Men nått jag märkte I plugget första dagen efter helgen(Vuxenskola verkligen inte under 18:P) Va att man hade svårare att komma ihåg vad man precis läs och att man va "segare" i roten på nått sätt:S Kan ju varit måndagssjukan men va isf första gången jag märkte av den:P Så under min studietid nu så kommer mitt intag av mdma i fortsättningen hållas till ett minimum. Shit va rörigt mitt inlägg blev men iaf tror jag mina pauser(efter studierna) kommer troligtvis landa på 1-3 månader mellan varje "roll" och det tror jag just jag fixar

Eller jag köper dom skadeverkningar ett så sporadiskt bruk kan ge

Mitt dåliga mående just nu beror delvis på att jag nyligen separerat med mitt ex efter ett längre förhållande och jag har märkt efter att ha valt bort "missbrukslivet"(dessa gånger på Emma är inget i jämförelse med mitt förra liv) att jag inte har några "vänner" kvar och att jag blivit riktigt ensam. Är ju också en "sorg" att inte riktigt veta vem man är längre. Lixom i missbruket hade jag min identitet och visste hur "livet" fungerade. Nu är man typ bara en föredetting utan nått att direkt tillföra(känns det som) och det läggs ju på till allt det andra och alla dessa grejor tillsammans får jag nog påstå är hyfsat deprimerande

Men blir nog bättre bara jag fortsätter i det "missbruksfria" livet(inga pekpinnar typ: "mdma är också knark" jag vet!) Haha som på Na-möte: Jag stannar där Tack:P
(Rörigt jag vet men blev tyvärr så)