2014-03-04, 22:25
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backlasher
Bra observationstråd får jag säga.
För det fall det intresserar någon i Skånetrakten: siktade idag ett av asfaltsfolkets ekipage vid södra infarten till Lund. Det handlade om en nyare pickup med lastkåpa - dragandes på ett dubbelaxlat släp lastat med padda, asfaltskrapor och annan markjobbsutrustning. Irländska plåtar på båda fordonen. Föraren såg ut att trixa med en vägkarta samtidigt som han körde.

Instämmer med hundratalet föregående postare; köp inte dessa figurers (o)-tjänster

Då är det officiellt vår!
Citera
2014-03-05, 23:01
Medlem
Citat:
Då är det officiellt vår!

Ja, det är nog tyvärr startskottet på en ny säsong

Otroligt nog iakttar jag idag samma bil och släp (!!!) några få kilometer åt andra hållet - mot Staffanstorp till. Kunde tyvärr inte avgöra om det var samma snubbe, dvs. från igår, som satt vid ratten. Jag hann inte heller ta någon bild. Däremot noterade jag reg.skyltarna, som lustigt nog hade identisk beteckning, både på pickupen och släpvagnen: SM10 BFK.

Det vore intressant om det finns fler iakttagelser av skojarna kring Malmö-Lund.
Citera
2014-03-06, 13:26
Medlem
ratboness avatar
Citat:

Otroligt nog iakttar jag idag samma bil och släp (!!!) några få kilometer åt andra hållet - mot Staffanstorp till. Kunde tyvärr inte avgöra om det var samma snubbe, dvs. från igår, som satt vid ratten. Jag hann inte heller ta någon bild. Däremot noterade jag reg.skyltarna, som lustigt nog hade identisk beteckning, både på pickupen och släpvagnen: SM10 BFK.

Det vore intressant om det finns fler iakttagelser av skojarna kring Malmö-Lund.

i UK och (Irland med antar jag) behöver man inte regplåt på släp, ofta har man samma plåtar som till bilen
Citera
2014-03-06, 13:56
Medlem
lukashs avatar
Citat:

Utanför HBG häromdagen, irländska skyltar.
Citera
2014-03-08, 00:48
Medlem
Nu har de kommit till Uppsala, Fyrislund och börjat ockupera parkeringen utanför Allianshallen och Posten igen. Igår (7/3) var det 2-3 (eventuellt fler) husvagnar och några arbetsfordon på plats.
Citera
2014-03-08, 06:21
Medlem
JBernards avatar
Hur blir man irlänsk asfaltsläggare? Går det att söka jobb här på plats månne? Jag har alltid närt en dröm om att syssla med asfalt.
Citera
2014-03-08, 08:44
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Hur blir man irlänsk asfaltsläggare? Går det att söka jobb här på plats månne? Jag har alltid närt en dröm om att syssla med asfalt.

Det underlättar om du kommer från Irland och är kriminell tattare.
Citera
2014-03-08, 09:21
Medlem
Knotknets avatar
Jag har svårt att folk fortfarande har problem med de irländska resande. Om man anlitar dem för arbete är man dum i huvudet och får skylla sig själv. I övrigt så stör de inte någon alls enligt min erfarenhet.
Citera
2014-03-08, 10:30
Medlem
Instämmer med Studsboll. Därtill ska nog adderas att asfaltfuskjobbet ibland görs av människospillror som är slavhjon till själva travellerklanerna. Vid något tillfälle, tror det har nämnts ovan, har man haft folk inlåsta i hundburar under omänskliga förhållanden.

I följande artikel ska "slavarna" ha varit brittiska narkomaner och psykiskt funktionshindrade - men även folk från östeuropa ska ha förekommit.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2036153/Bedfordshire-slavery-ring-Travellers-organised-crime-ring-running-family-business.html

Allt som görs för att försvåra eller förhindra dessa parasiters framfart applåderar jag förbehållslöst.
Citera
2014-03-09, 09:42
Medlem
UT64s avatar
Såg en GB-reggad liten skåpbil i ett villaområde utanför Göteborg i veckan och
tänkte direkt att nu är de här igen.. Tack alla idiotiska människor som köper
tjänster av detta drägg och därmed gör att de återkommer år efter år.
Citera
2014-03-09, 17:20
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag har svårt att folk fortfarande har problem med de irländska resande. Om man anlitar dem för arbete är man dum i huvudet och får skylla sig själv. I övrigt så stör de inte någon alls enligt min erfarenhet.

Tyvärr ställer dom till med mycket skit, utanför arbetstid så att säga. Allt från att blåsa campingar, maskinuthyrare, byggvaruhus och att råna folk på diesel, miljöbrott och mord.
Citera
2014-03-09, 17:51
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet

Dom occuperar privat eller kommunal mark. Skitar ner och lämnar miljöfarligt avfall efter sig. Dom stjäl allt i grannskapet som inte är inlåst eller fastlåst med grov kätting. Dom lurar fastighets ägare som kanske inte har så lätt att värja sig eller helt enkelt blir rädda för att säga nej till deras aggresiva försäljningsmetoder. Dom stjäl materialet för sin fuskentrepenader. När dom inte längre kunde "köpa" asfalt, då dom portats överallt, så började dom med stensättning istället. Undrar vad nästa sak blir som dom ska försöka blåsa folk på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in