2014-03-05, 21:43
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja eller hur. Plotta gärna upp en föreslagen tidslinje i detalj för var hon befann sig vid olika tidpunkter mellan kl 20 och 21.30 och hur hon rörde sig mellan dessa punkter.
Vad jag vet finns det ingen annan än gm eller om de var fler gm som kan beskriva var VB befann sig mellan dessa tidpunkter. Kanske vill du gissa på något?
Citera
2014-03-05, 22:08
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vad jag vet finns det ingen annan än gm eller om de var fler gm som kan beskriva var VB befann sig mellan dessa tidpunkter. Kanske vill du gissa på något?

Varför vänder du dig till mig när det är Zero du ska vända dig till? Han har en teori som omfattar en tidigare avfärd från KJ än vad denne påstått, promenad på skogsväg söder om Lejonbacksvägen mellan kl 20.32 och 20.38 och sen promenad på Lejonbacksvägen runt 50 minuter senare (då vittnet CB ska ha sett VB). Han har aldrig förklarat för någon hur det här går ihop sig logiskt (vad gjorde hon där t ex under mer än en timmes promenerande), så det uppmanade jag honom att försöka göra nu.
Citera
2014-03-05, 22:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tejpen är inte ens ett indicium. Det finns inget som visar att den har med brottet att göra.

Sista stycket är urdumt, och det hoppas jag att du inser. HR får inte låta sig påverkas av vad jag skriver till den. Möjligen att jag kan tipsa advokat Olsson. Varför slösar du bort din tid? Försöker du påverka HR, eller åklagarna?

Nej precis, inget mer än offrets blod och det faktum att den befann sig i den misstänkte mördarens badrum. Givetvis finns det INGENTING som tyder på att det skulle ha något med mordet att göra. Du låter nästan som Lagro. Tur att ni begriper saken bättre än tingsrättens ledamöter då.
Citera
2014-03-05, 22:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej precis, inget mer än offrets blod och det faktum att den befann sig i den misstänkte mördarens badrum. Givetvis finns det INGENTING som tyder på att det skulle ha något med mordet att göra. Du låter nästan som Lagro. Tur att ni begriper saken bättre än tingsrättens ledamöter då.
Här gör du misstaget att låta andra bevis göra tejpen till bevis. Självständigt är tejpen inte ens ett indicium.
Citera
2014-03-05, 22:15
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Varför vänder du dig till mig när det är Zero du ska vända dig till? Han har en teori som omfattar en tidigare avfärd från KJ än vad denne påstått, promenad på skogsväg söder om Lejonbacksvägen mellan kl 20.32 och 20.38 och sen promenad på Lejonbacksvägen runt 50 minuter senare (då vittnet CB ska ha sett VB). Han har aldrig förklarat för någon hur det här går ihop sig logiskt (vad gjorde hon där t ex under mer än en timmes promenerande), så det uppmanade jag honom att försöka göra nu.

Personen hon skulle träffa kanske var lite sen just denna kväll och VB promenerade runt lite för att fördriva tiden.
Citera
2014-03-05, 22:17
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Det är väl inte osannolikt att KJ misstagit sig på tidpunkten VB lämnade lägenheten?

EDIT: Var ju dubbelavsnitt av Family Guy på TV6 den aktuella kvällen och VB kanske lämnade efter första avsnittet?

http://www.tv.nu/arkiv/2013-05-04
Senast redigerad av zero73 2014-03-05 kl. 22:22.
Citera
2014-03-05, 22:24
Medlem
highfives avatar
Citat:
Därför att du kräver att andra ska bevisa sina alternativ medan du själv inte har någon alternativ gissning. Inte ens åklagarna klarar av att gissa vad som hänt mellan dessa tidpunkter. Det enda de vet är att VBs telefon befunnit sig inom mastens täckningsområde. Det finns inget som bevisar att VB var inom detta område. Hon kan ha varit död redan vid 17-tiden eller så levde hon någon dag efter den 4/5.
Citera
2014-03-05, 22:25
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Personen hon skulle träffa kanske var lite sen just denna kväll och VB promenerade runt lite för att fördriva tiden.

Jahadu och vem skulle hon träffa då? Och varför gick hon ut en timme i förväg, alternativt gick runt i en timme och väntade utan att ens skicka ett SMS? Låter det som ett typiskt telefonbeteende för tjejen som skickade 30-40 SMS och facebookmeddelanden om dan utan vidare?

Och inte minst: Hur hamnade hennes blod i Kristoffer Johanssons bagagelucka och vad gör hans DNA på hennes vrist?
Citera
2014-03-05, 22:30
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Därför att du kräver att andra ska bevisa sina alternativ medan du själv inte har någon alternativ gissning. Inte ens åklagarna klarar av att gissa vad som hänt mellan dessa tidpunkter. Det enda de vet är att VBs telefon befunnit sig inom mastens täckningsområde. Det finns inget som bevisar att VB var inom detta område. Hon kan ha varit död redan vid 17-tiden eller så levde hon någon dag efter den 4/5.

Vad är det där för bludder? Tycker du att det är kontroversiellt att någon som framför en alternativhypotes och säger att "så här gick det nog till" (Fast Zero har snarare skrivit att så där MÅSTE det ha gått till) måste leda den i bevis? Vad har det att göra med huruvida jag har en detaljerad hypotes för exakt när och var hon blev mördad? Jag har aldrig påstått att jag har det, det enda jag påstår är att rent logiskt åtminstone håller indiciekedjan mot Kristoffer. Det finns inte en chans att alla dessa omständigheter kring honom kan vara tillfälligheter, falska samband och t.o.m. bevisplantering och att han inte är det minsta inblandad i mordet. Den bedömningen står jag för till 100%, motiv, exakt tid och mordplats har jag bara gissningar kring som jag inte kan påstå är särskilt väl underbyggda. Fast inte är de sämre än alternativteoretikernas fantasifulla hypoteser å andra sidan...
Citera
2014-03-05, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1

Nu har jag nog missat något. VB skulle alltså träffa någon?
Citera
2014-03-05, 22:31
Medlem
highfives avatar
Citat:
Jahadu och vem skulle hon träffa då? Och varför gick hon ut en timme i förväg, alternativt gick runt i en timme och väntade utan att ens skicka ett SMS? Låter det som ett typiskt telefonbeteende för tjejen som skickade 30-40 SMS och facebookmeddelanden om dan utan vidare?

Och inte minst: Hur hamnade hennes blod i Kristoffer Johanssons bagagelucka och vad gör hans DNA på hennes vrist?
Berätta du hur blodet hamnade i bakluckan och hans DNA på hennes vrist. Tala om hur och när och ange gärna precisa klockslag. Lycka till.
Citera
2014-03-05, 22:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Varför skulle hon ha uppträtt typiskt? Det förekom flera pauser på en timme eller mer i hennes SMS:ande.

Plantering? Resultat av oralsex? Möjligheter du inte kan bortse från, MrFold.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in