2014-03-04, 19:58
Medlem
Telefons avatar
Härlig idé från intelligensreserven i gruppen "Insamling för hemlösa EU-migranter i Högdalen";

jag kom och tänka på en sak idag,rumänierna kunde få bo vid stockholms båt hamnar och vakta båtarna ,då skulle många båtägare slippa gå upp på nätterna för att vakta sina båtar.eller bo intill motionsslingorna så man inte behövde vara rädd när man är ute och springer på kvällen,, lite tips ifrån mig bara.

Jaaaa! Vilken bra idé! Självklart kommer jag sova gott i vetskapen om att rumänska zigenare vaktar min nya motorbåt med 150 hk utombordare
2014-03-04, 20:15
Moderator
Carlboms avatar
[quote=Telefon]Härlig idé från intelligensreserven i gruppen
2014-03-04, 20:22
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Härlig idé från intelligensreserven i gruppen "Insamling för hemlösa EU-migranter i Högdalen";

jag kom och tänka på en sak idag,rumänierna kunde få bo vid stockholms båt hamnar och vakta båtarna ,då skulle många båtägare slippa gå upp på nätterna för att vakta sina båtar.eller bo intill motionsslingorna så man inte behövde vara rädd när man är ute och springer på kvällen,, lite tips ifrån mig bara.

Jaaaa! Vilken bra idé! Självklart kommer jag sova gott i vetskapen om att rumänska zigenare vaktar min nya motorbåt med 150 hk utombordare

Varför zigenare, när vi har egna tjuvar som kan vakta våra båtar?

Jag låter ju hellre en etnisk svensk tjuv bo i hamnen, än en smutsig zigenare.
2014-03-04, 20:27
Medlem
Citat:

Det här är ju rent skrattretande. Media verkar ha gjort ett utmärkt jobb i att dölja kriminaliteten.
2014-03-04, 20:31
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleWest
Angående lägret,

- Nu undrar jag såhär , blev något utkört till Sollentuna överhuvudtaget ?
- Eller är det bara flyttat till Peab's parkeringsplats i Flempan ?
- Finns det någon FB'are i Norr-ort som kan ta lite bilder ?

Personligen så tror jag att det är väldigt viktigt att vi hela tiden är uppmärksammade
på deras förflyttningar hit och dit här på FB & andra sociala medier ,
Stressa ut dom tills dom ej pallar längre , samt förbjuda tiggeriet förstås !

whaaaat ? Var i sollentuna skulle detta vara ?
2014-03-04, 20:34
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
Efter bara två veckor i Huddinge är det dags att flytta igen, nu till Helenelund i Sollentuna.

en grusplan i helenelund ? Var kan det tänkas vara ?
2014-03-04, 20:43
Medlem
Plytons avatar
Åkte förbi Högdalen med pendeln och såg att lägret var helt borta. Men som vanligt så dröjer det inte länge förrän man ser nya skjul och husvagnar stå på samma plats. Det brukar max ta ett par veckor sen kommer kåkstaden upp igen. Zigenarplågan är verkligen hemsk! Går det bli av med dessa någonsin? Har något land lyckats bli av med dessa läger och plågoandar i Europa?
2014-03-04, 22:05
Medlem
Bakom nya bullerplanket (det röda) invid stationen. Mitt emot Kistamässan. Vägen in dit är bommad. Kommunen vet om platsen och har tagit tag i det. Ser redan rätt stökigt ut. Märkligt ställe att välja, inte direkt av avskiljd karaktär. Men kriterierna är tydligen "stationsnära".
2014-03-04, 22:23
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitton_Västra
Bakom nya bullerplanket (det röda) invid stationen. Mitt emot Kistamässan. Vägen in dit är bommad. Kommunen vet om platsen och har tagit tag i det. Ser redan rätt stökigt ut. Märkligt ställe att välja, inte direkt av avskiljd karaktär. Men kriterierna är tydligen "stationsnära".

Mellan Pendeln och E4:an ?
2014-03-04, 22:51
Medlem
Citat:

Eller varför inte låta (rumänierna ??) vakta deras egna lägenheter och sommarstugor när de själva är på Almedalsveckan eller på tågluff i Christiania?

Vilka efterblivna sopor som går på sånt här. Hur korkad kan man vara och fortfarande klara sig i ett modernt samhälle?
2014-03-04, 22:56
Medlem
Mike.Andersens avatar
Jag hittade den här artikeln på Sollentuna kommuns hemsida.

Tältläger etablerat i Helenelund

Citat:

Under helgen har ett tältläger etablerats i Helenelund.

Lägret är beläget på kommunal mark och eftersom det inte är tillåtet att campa på kommunens mark strider det mot gällande lagstiftning. Sollentuna kommun kommer därför att begära avhysning med stöd av Kronofogdemyndigheten.
2014-03-04, 22:59
Medlem
BPJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plyton
Åkte förbi Högdalen med pendeln och såg att lägret var helt borta. Men som vanligt så dröjer det inte länge förrän man ser nya skjul och husvagnar stå på samma plats. Det brukar max ta ett par veckor sen kommer kåkstaden upp igen. Zigenarplågan är verkligen hemsk! Går det bli av med dessa någonsin? Har något land lyckats bli av med dessa läger och plågoandar i Europa?

Så konstigt. De måste ju få städat på platsen innan de kan flytta in igen, dummare än så är de inte.

I Huddinge så har kommunen precis flyttat bort avspärrningarna och städar nu platsen för fullt. Notan går till oss som råkar ha en inkomst i kommunen. Fy fan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in