2014-03-04, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Men du har samtidigt agerat korkad grindvakt genom att gång på gång på gång ta upp din obevisbara och därmed ovetenskapliga konspirationsteori om att "judarna" styr Putin, och samtidigt USA
Alla belägg och all tillgänglig fakta samt nationalister som har insyn och erfarenhet vittnar om att det tyvärr ligger till på det här sättet. Att du blir arg för att jag inte håller med dig i sak är inget argument för att börja gasta och bli indignerad. Mig veterligen är jag den enda här inne som faktiskt har ställt kritiska frågeställningar till ukrainska nationalister på plats och tagit kontakt med partiets talespersoner, just för att jag föredrar förstahandskällor framför skvaller och rapporteringar från judiska tidningar.

Hade jag hållit med dig i sak, struntat att söka upp personer som faktiskt är på plats och ha insyn och istället enbart baserat mina uppfattningar på tredjehandskällor som jag inte kan bekräfta så hade jag ju varit en fullständig idiot. Det är alltså inte aktuellt, det är ett barnsligt och oseriöst sätt att arbeta på.

Citat:
Detta har du gjort enbart i syfte att relativisera kritiken mot ukrainska nationalisters allians med USA, NATO och judiska grupper, för att förvilla hederligt folk och skydda de SvP:are som hoppat i galen tunna.
Jag förbehåller mig själv rätten att avgöra vad jag tycker och varför jag tycker så - tack så mycket. Jag har inte sagt att mina uppfattningar är huggna i sten, om insatta personer lyckas presentera bättre belägg än de jag har tagit del av från annat håll så får jag givetvis överväga detta, så har dock inte skett än så länge.

Citat:
Nej det ska man inte, eftersom dessa redan bevisat att de är okunniga, partiska och omdömeslösa i frågan.
Du har bevisat att du är partisk i frågan. Du lider också av storhetsvansinne eftersom du påstår dig ha mer kunskap i dessa frågor än nationalister som har levt i denna verklighet i decennier och kämpat mot judiskt inflytande i tiotals år - i verkligheten, inte bakom någon skärm. Du är tyvärr en fjant i de flesta avseenden, även om du är duktig på att skriva. Och det är sorgligt att beskåda att du ursäktar din egen lathet och oförmåga att få tag i förstahandsuppgifter med att andra är "okunniga, partiska och omdömeslösa".

Jag kan ju inte ens veta om du faktiskt är nationalist eller bara någon lömsk judeagent som har anledning att minska stödet för olika nationalistiska grupperingar. Självklart har man inte per automatik fel för att man är anonym, men det krävs givetvis något extraordinärt för att ditt tyckande och dina påståenden ska trumfa de av personer som varit offentliga hela sina liv, som kommer från Ukraina och som varit öppet antijudiska i decennier.

Att skaka bort dem med att "de är okunniga och partiska" är enbart arrogant och osympatiskt.

Citat:
Ditt resonemang förutsätter att vi alla är lika okunniga om Ukraina som du är, och ignorerar att många av oss redan sedan åratal tillbaka analyserat situationen där på ett noggrant sätt och simulerat olika scenarior och uppenbarligen kunnat dra tillförlitliga slutsatser av detta.
Ja, du påstår åtminstone det, men det säger ju ingenting eftersom du förmodligen ljuger och är oärlig i din argumentation. Du är dessutom extremt pro-rysk och dina slutsatser blir således precis lika partiska som de ukrainska nationalisternas som du nyss förkastade. Att du försöker trivialisera det judiska inflytandet i Ryssland, både nu och tidigare vittnar om detta.

Citat:
T.ex. att de chauvinistiska nationalistorganisationernas aktiva stöd till revolutionen och deras rysshat skulle leda till att revolutionen "lyckades" och till ryskt stöd till de ryska nationalisterna var något som vi förutsett. Det var nästan en galen känsla att se hur 60-min datan spelade upp sig precis som i krigsspelet. Men ni ligger hela tiden hopplöst efter.
Ryska nationalister deltar i revolutionen på de ukrainska nationalisternas sida. Visst finns det ibland ett patologiskt rysshat, och det är tråkigt då det bygger på fördomar och okunskap. Men de flesta är medvetna om att hatet ska riktas mot den ryska makten, Putin och de ryska oligarkerna.

Citat:
Ständigt detta tjat om judar hit och dit.
Ja, judefrågan är den avgörande frågan. Det är alltså inget "tjat".

Citat:
När det gäller judarna är de ekonomiskt sinnade och investerar därför lite i alla parter ("inte lägga alla ägg i en korg"): En aktie i Ericsson B, en i Swedbank, en i Alfa Laval, en i USA, en i Ryssland, en i Svoboda osv. Det är bara en komplett idiot som investerar alla sina penningar i Refaat El-Södermans Fermenta.
Så är det naturligtvis. Och därför har jag också förgäves försökt förklara att den ryska makteliten är fullkomligt nedlusade av judar, precis som den i Väst. Men då verkar folk bli arga och upprörda av någon sinnessjuk anledning.

Citat:
Vi måste utgå ifrån vad som är bäst för oss, och då ser vi med ens att det är att försvaga USA och EU och oligarkerna som styr Väst och förtrycker vår yttrandefrihet och vår kulturella särart (oavsett om dessa är judar, halvjudar, kvartsjudar, åttondelsjudar, sexhundrasextiosexdelsjudar eller fullblodstyska katolska adelsmän som äter barnnjure till frukost). Om vi istället låter oss användas som nyttiga idioter av USA, EU och väst-oligarkerna kommer vi att krossa oss själva i slutändan.
Jag håller med. Jag vill alltså inte se något Väst-styrt Ukraina, utan ett etnonationalistiskt Ukraina. Jag vill alltså heller inte se något ryskt-judiskt Ukraina. Man kan inte nöja sig med det som är näst sämst, utan måste sträva efter det som är bäst. Din argumentation är en klassisk SD-argumentation som dryper av defaitism och där det bra alternativet "inte har någon chans", varför vi måste välja ett mindre bra som i avseenden är bättre än det sämsta.

Det är inte vad jag vill sträva efter, varken här i Sverige eller i andra vita länder. Det är riktigt att Svoboda och andra nationalister riskerar att utnyttjas av Väst, och det är ett faktum som jag och flera andra svenskar har fört fram och försökt och fortsätter försöka uppmärksamma dem på. Men vi får tydligen skit och är "grindvakter" samtidigt som vissa tydligen tror att det går att rädda världen via Flashback. Jag kan såklart inte garantera att Svoboda kommer att fatta enbart kloka beslut, men det är åtminstone något jag tänker arbeta för.

Det är ett sådant skamlöst och äckligt hyckleri, och det finns nog tyvärr mycket som tyder på att de som gastar högst men gör minst nog för allas skull borde dras ut i skogen, skjutas och grävas ner någonstans eller dumpas i en sjö.

Om folk orkade lägga bara ett par timmar varje dag på faktiskt politiskt arbete istället för att agera recensenter så hade nog mycket varit betydligt bättre än vad det är.
Citera
2014-03-04, 17:35
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Du kanske ska fråga dig om det kan vara så allmänhet är så att diverse nationalister i Ryssland är sponsrade av USA, EU, Soros och motsvarande för att starta revolter precis som i Ukraina.
Eller så kanske man ska gnugga sig i ögonen och försöka att inte se judar precis överallt, att det finns kroknäsor som försöker gynna sig själv i det efterföljande kaoset är inget nytt. Men vad vi kan se är att det judiska inflytandet i Ukraina har minskat, då flertalet av de judiska oligarker som fanns kring den tidigare presidenten har flytt landet. Men det är inget man nämner anti-nationell eller här på Flashback.

/Micke
Citera
2014-03-04, 17:53
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Men vad vi kan se är att det judiska inflytandet i Ukraina har minskat, då flertalet av de judiska oligarker som fanns kring den tidigare presidenten har flytt landet.
Intressant! Har du nån källa för detta påstående där man kan läsa mer?
Citera
2014-03-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seisma
Pariskommunen 1871 anses vara den första kommunistrevolutionen, så kommunism är inget som ryssarna uppfann. Det är något som introducerades till Ryssland när Sovjetunionen bildades. Av den anledningen blir det lite fel att göra liknelser med forna Sovjetunionen och dagens Ryssland som ofta görs även av Bildt. Många känner säkert till att Bolsjevikkåren under 1917 års revolution av många under den tiden kallades för den judiska kåren. Några år senare introducerades kommunismen till kineserna och Mao. Mao ansåg att samhällets ruttnande klass var de som var de effektivaste att användas i en revolution. I revolutionssammanhang är Svoboda och andra liknande rörelser användbara om en kommunistisk revolution ska lyckas att få framgång. Marx skrev i sitt manifest 1848 att ett spöke skulle hemsöka Europa, kommunistspöket kallade han den. Som känt är så är ett spöke osynligt och verkar i det fördolda. Vad gäller Putin och Ryssland så kan han inte utrota judarna i landet, utan han har valt att bli vän med dem och för att lyckas med det så blev han tvungen att eliminera de judiska oligarkerna.
De eliminerade väl mest sig själva genom att de blev alldeles för giriga och makthungriga? Den Ukrainska revolutionen är troligtvis orkestrerad av en salig blandning fascistiska och nationalistiska människor finansierade av EU och USA med Tymosjenko i spetsen. Tymosjenkos far var förresten jude. Så lite intressant men knappast förvånande att svenska nazister återigen ställer upp på judiskättades sida.
Citera
2014-03-04, 18:04
Medlem
Det är väl bra om svenska ungdomar kan få lite erfarenhet precis som våra kära jihadkrigare som åker ner till Syrien. Nu när vi inte har något försvar kvar kan man inte förlita sig på korvgrillarpatrullen när skiten bryter ut på riktigt.
Citera
2014-03-04, 18:06
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Intressant! Har du nån källa för detta påstående där man kan läsa mer?
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/10655081/The-Ukrainian-oligarchs-living-it-large-in-London.html

http://www.bbc.com/news/world-europe-25323964

/Micke
Citera
2014-03-04, 18:12
Medlem
Bultmans avatar
Jag förstår verkligen inte den här formuleringen från Motgift:

"Vi har nu fått möjligheten att kämpa för den europeiska identiteten; mot de antinationalistiska maktstrukturer som söker förslava oss och förvandla Europa till en överstatlig superstat."

Frågan har diskuterats i tråden men jag tycker inte den blev utredd. Man vill alltså ställa sig på de EU-vänliga ukrainarnas sida, men vad menar man då med att man vill kämpa mot de antinationalistiska maktstrukturer som söker förslava oss och förvandla Europa till en överstatlig superstat?

Vidare skriver man:

"Vi måste säkra existensen för vårt folk och en framtid för våra vita barn!"

På vilket skulle konflikten vara ett hot mot vitas existens?
Citera
2014-03-04, 18:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/10655081/The-Ukrainian-oligarchs-living-it-large-in-London.html
Den artikeln handlar om spelet kring några av oligarkerna som sedan länge har bott utanför Ukraina. Handlar inte om några oligarker som har flytt nu pga revolutionen.
Citat:
http://www.bbc.com/news/world-europe-25323964
Den artikeln handlar heller inte om några oligarker som har flytt landet. Vill du veta vad den handlar om? (Du har uppenbarligen inte ens läst den). Den handlar om hur Janukovitj gjort sig allt mer ovän med landets oligarker och hur de då artikeln skrevs såg honom som deras största hot. Raka motsatsen till vad du påstod, alltså.
Citat:
President Yanukovych is widely seen as living in symbiosis with Ukraine's tycoons. Initially that was largely true, but after becoming president in 2010 he quickly concentrated not only power but also wealth in the hands of his family - turning the big businessmen against him.

The surviving tycoons now see Mr Yanukovych as the greatest threat to their survival, which has made most of them supporters of the European Association Agreement that the president shelved last month.

Har du någon artikel om oligarkerna som har flytt landet pga revolutionen? Eller ska du erkänna att du bara ljög?
Citera
2014-03-04, 18:33
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Den artikeln handlar om spelet kring några av oligarkerna som sedan länge har bott utanför Ukraina. Handlar inte om några oligarker som har flytt nu pga revolutionen.

Den artikeln handlar heller inte om några oligarker som har flytt landet. Vill du veta vad den handlar om? (Du har uppenbarligen inte ens läst den). Den handlar om hur Janukovitj gjort sig allt mer ovän med landets oligarker och hur de då artikeln skrevs såg honom som deras största hot. Raka motsatsen till vad du påstod, alltså.

Har du någon artikel om oligarkerna som har flytt landet pga revolutionen? Eller ska du erkänna att du bara ljög?
Att de är mandatskriva i the City of London är inte märkligt, då det är en av de få platser i världen där insynen i bolagen är noll. De har dock befunnit sig i Ukraina större delen av av året om vi får tro de som bor här.

"Mr Akhmetov's holding company System Capital Management (SCM) has almost doubled the number of its employees from 160,000 to 300,000 during Mr Yanukovych's presidency - mainly by buying steelworks from other tycoons, but also through purchasing utilities from the state."

"Mr Firtash is big in the gas trade and chemical industry, but his group's relationship with the president looks increasingly shaky.

In December 2012, his people in the government were marginalised. On 30 November this year, his key man, Serhiy Lyovochkyn, who is Yanukovych's chief of staff, reportedly submitted his resignation, in protest at police violence against protesters - mainly students - on Kiev's Independence Square."

"Mr Akhmetov has been a close partner of Mr Yanukovych since the 1990s, "

"Mr Akhmetov has been the wealthiest person in Ukraine since 2000, and his loyalists hold six cabinet jobs."

"Young businessmen or corporate raiders buy out their enterprises one after the other. These sales have been described as not very voluntary, given that the "family" controls law enforcement, courts and the tax authorities."

Nä, det finns ingenting som tyder på att oligarkernas inflytande var betydligt mycket större under Yanukovych styre

http://euroradio.fm/en/reports-officials-mps-and-oligarchs-flee-ukraine

/Micke
Citera
2014-03-04, 18:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Att de är mandatskriva i the City of London är inte märkligt, då det är en av de få platser i världen där insynen i bolagen är noll. De har dock befunnit sig i Ukraina större delen av av året om vi får tro de som bor här.

"Mr Akhmetov's holding company System Capital Management (SCM) has almost doubled the number of its employees from 160,000 to 300,000 during Mr Yanukovych's presidency - mainly by buying steelworks from other tycoons, but also through purchasing utilities from the state."

"Mr Firtash is big in the gas trade and chemical industry, but his group's relationship with the president looks increasingly shaky.

In December 2012, his people in the government were marginalised. On 30 November this year, his key man, Serhiy Lyovochkyn, who is Yanukovych's chief of staff, reportedly submitted his resignation, in protest at police violence against protesters - mainly students - on Kiev's Independence Square."

"Mr Akhmetov has been a close partner of Mr Yanukovych since the 1990s, "

"Mr Akhmetov has been the wealthiest person in Ukraine since 2000, and his loyalists hold six cabinet jobs."

"Young businessmen or corporate raiders buy out their enterprises one after the other. These sales have been described as not very voluntary, given that the "family" controls law enforcement, courts and the tax authorities."

Nä, det finns ingenting som tyder på att oligarkernas inflytande var betydligt mycket större under Yanukovych styre

http://euroradio.fm/en/reports-officials-mps-and-oligarchs-flee-ukraine

/Micke
Jag efterfrågar fortfarande en källa på ditt påstående att "flertalet av de judiska oligarker som fanns kring den tidigare presidenten har flytt landet". Det blir ingen eller, eftersom du ljög?
Citera
2014-03-04, 18:51
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Jag efterfrågar fortfarande en källa på ditt påstående att "flertalet av de judiska oligarker som fanns kring den tidigare presidenten har flytt landet". Det blir ingen eller, eftersom du ljög?
Missade du länken längst ner?

/Micke
Citera
2014-03-04, 18:55
Medlem
Vikingabalks avatar
Här följer två inslag där ukrainska nationalister torteras och förnedras av ryss-lojala. Motbjudande känns som ett ord som inte på långa vägar räcker för att beskriva det man ser. Man får hoppas dessa femtekolonnare får vad det förtjänar om nationalisterna tar makten i Ukraina.

http://www.liveleak.com/view?i=c94_1393810629#rJA5Vqy0OQhslFiR.01

https://www.youtube.com/watch?v=zGXFtQVwzUk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in