Citat:
Alla belägg och all tillgänglig fakta samt nationalister som har insyn och erfarenhet vittnar om att det tyvärr ligger till på det här sättet. Att du blir arg för att jag inte håller med dig i sak är inget argument för att börja gasta och bli indignerad. Mig veterligen är jag den enda här inne som faktiskt har ställt kritiska frågeställningar till ukrainska nationalister på plats och tagit kontakt med partiets talespersoner, just för att jag föredrar förstahandskällor framför skvaller och rapporteringar från judiska tidningar.Hade jag hållit med dig i sak, struntat att söka upp personer som faktiskt är på plats och ha insyn och istället enbart baserat mina uppfattningar på tredjehandskällor som jag inte kan bekräfta så hade jag ju varit en fullständig idiot. Det är alltså inte aktuellt, det är ett barnsligt och oseriöst sätt att arbeta på.
Citat:
Detta har du gjort enbart i syfte att relativisera kritiken mot ukrainska nationalisters allians med USA, NATO och judiska grupper, för att förvilla hederligt folk och skydda de SvP:are som hoppat i galen tunna.
Jag förbehåller mig själv rätten att avgöra vad jag tycker och varför jag tycker så - tack så mycket. Jag har inte sagt att mina uppfattningar är huggna i sten, om insatta personer lyckas presentera bättre belägg än de jag har tagit del av från annat håll så får jag givetvis överväga detta, så har dock inte skett än så länge.
Detta har du gjort enbart i syfte att relativisera kritiken mot ukrainska nationalisters allians med USA, NATO och judiska grupper, för att förvilla hederligt folk och skydda de SvP:are som hoppat i galen tunna.
Citat:
Du har bevisat att du är partisk i frågan. Du lider också av storhetsvansinne eftersom du påstår dig ha mer kunskap i dessa frågor än nationalister som har levt i denna verklighet i decennier och kämpat mot judiskt inflytande i tiotals år - i verkligheten, inte bakom någon skärm. Du är tyvärr en fjant i de flesta avseenden, även om du är duktig på att skriva. Och det är sorgligt att beskåda att du ursäktar din egen lathet och oförmåga att få tag i förstahandsuppgifter med att andra är "okunniga, partiska och omdömeslösa".
Nej det ska man inte, eftersom dessa redan bevisat att de är okunniga, partiska och omdömeslösa i frågan.
Jag kan ju inte ens veta om du faktiskt är nationalist eller bara någon lömsk judeagent som har anledning att minska stödet för olika nationalistiska grupperingar. Självklart har man inte per automatik fel för att man är anonym, men det krävs givetvis något extraordinärt för att ditt tyckande och dina påståenden ska trumfa de av personer som varit offentliga hela sina liv, som kommer från Ukraina och som varit öppet antijudiska i decennier.
Att skaka bort dem med att "de är okunniga och partiska" är enbart arrogant och osympatiskt.
Citat:
Ja, du påstår åtminstone det, men det säger ju ingenting eftersom du förmodligen ljuger och är oärlig i din argumentation. Du är dessutom extremt pro-rysk och dina slutsatser blir således precis lika partiska som de ukrainska nationalisternas som du nyss förkastade. Att du försöker trivialisera det judiska inflytandet i Ryssland, både nu och tidigare vittnar om detta.
Ditt resonemang förutsätter att vi alla är lika okunniga om Ukraina som du är, och ignorerar att många av oss redan sedan åratal tillbaka analyserat situationen där på ett noggrant sätt och simulerat olika scenarior och uppenbarligen kunnat dra tillförlitliga slutsatser av detta.
Citat:
Ryska nationalister deltar i revolutionen på de ukrainska nationalisternas sida. Visst finns det ibland ett patologiskt rysshat, och det är tråkigt då det bygger på fördomar och okunskap. Men de flesta är medvetna om att hatet ska riktas mot den ryska makten, Putin och de ryska oligarkerna.
T.ex. att de chauvinistiska nationalistorganisationernas aktiva stöd till revolutionen och deras rysshat skulle leda till att revolutionen "lyckades" och till ryskt stöd till de ryska nationalisterna var något som vi förutsett. Det var nästan en galen känsla att se hur 60-min datan spelade upp sig precis som i krigsspelet. Men ni ligger hela tiden hopplöst efter.
Citat:
Ja, judefrågan är den avgörande frågan. Det är alltså inget "tjat".
Ständigt detta tjat om judar hit och dit.
Citat:
Så är det naturligtvis. Och därför har jag också förgäves försökt förklara att den ryska makteliten är fullkomligt nedlusade av judar, precis som den i Väst. Men då verkar folk bli arga och upprörda av någon sinnessjuk anledning.
När det gäller judarna är de ekonomiskt sinnade och investerar därför lite i alla parter ("inte lägga alla ägg i en korg"): En aktie i Ericsson B, en i Swedbank, en i Alfa Laval, en i USA, en i Ryssland, en i Svoboda osv. Det är bara en komplett idiot som investerar alla sina penningar i Refaat El-Södermans Fermenta.
Citat:
Jag håller med. Jag vill alltså inte se något Väst-styrt Ukraina, utan ett etnonationalistiskt Ukraina. Jag vill alltså heller inte se något ryskt-judiskt Ukraina. Man kan inte nöja sig med det som är näst sämst, utan måste sträva efter det som är bäst. Din argumentation är en klassisk SD-argumentation som dryper av defaitism och där det bra alternativet "inte har någon chans", varför vi måste välja ett mindre bra som i avseenden är bättre än det sämsta.
Vi måste utgå ifrån vad som är bäst för oss, och då ser vi med ens att det är att försvaga USA och EU och oligarkerna som styr Väst och förtrycker vår yttrandefrihet och vår kulturella särart (oavsett om dessa är judar, halvjudar, kvartsjudar, åttondelsjudar, sexhundrasextiosexdelsjudar eller fullblodstyska katolska adelsmän som äter barnnjure till frukost). Om vi istället låter oss användas som nyttiga idioter av USA, EU och väst-oligarkerna kommer vi att krossa oss själva i slutändan.
Det är inte vad jag vill sträva efter, varken här i Sverige eller i andra vita länder. Det är riktigt att Svoboda och andra nationalister riskerar att utnyttjas av Väst, och det är ett faktum som jag och flera andra svenskar har fört fram och försökt och fortsätter försöka uppmärksamma dem på. Men vi får tydligen skit och är "grindvakter" samtidigt som vissa tydligen tror att det går att rädda världen via Flashback. Jag kan såklart inte garantera att Svoboda kommer att fatta enbart kloka beslut, men det är åtminstone något jag tänker arbeta för.
Det är ett sådant skamlöst och äckligt hyckleri, och det finns nog tyvärr mycket som tyder på att de som gastar högst men gör minst nog för allas skull borde dras ut i skogen, skjutas och grävas ner någonstans eller dumpas i en sjö.
Om folk orkade lägga bara ett par timmar varje dag på faktiskt politiskt arbete istället för att agera recensenter så hade nog mycket varit betydligt bättre än vad det är.