Citat:
Ursprungligen postat av
Larsevert
Upplever du att arbetsmiljön är ett problem i form av stress? Skulle du vilja dra någon anekdot om en jobbig situation i körskolebilen?
ja från och till är det stressigt. men framförallt är det ju vissa situationer.
lite stressande är det ju när man precis nästan blivit påkörd, eller inser hur nära döden man varit. haft rätt många elever som tänkt dundra ut i en rondell framför en lastbil och sagt "jag skulle hunnit" när man tvärnitar. dom skulle INTE hunnit.
Eller när man ska ta vänster ut på en 90-väg, vi kommer från en liten väg med jättebra sikt, jag ser att det kommer en lastbil från vänster som är långt bort, eleven ska bara lägga i 2an och köra, inga problem. han skulle köra upp samma vecka och var duktig, men han får i 4an istället för 2an. jag ställer mig på bromsen direkt och vi stannar vid den vita kantlinjen och schooosch kom lastbilen. Hade jag missat det hade bilen fått motorstopp mitt på körbanan och lastbilen hade inte haft en chans att stanna. då känner man sig inte riktigt nöjd...
finns exempel på elever som i en rondell, ska blinka höger och köra ut, stoppar in högerarmen genom ratten för att blinka höger, samt vrider ratten åt höger och låser armen inne i ratten...