Jävlar, köpte ziggs igår och insåg snabbt det är en champion precis i min smak, 35-8-49 och 5-0 i matcher senare går det fort upp i Elon för en gångs skull, Kul!
EDIT! 6-0 43-10-73 stats nu, 10-0 i matcher totalt idag, Det går bra nu haha
Senast redigerad av Pokpokpok 2014-03-03 kl. 23:08.
Jävlar, köpte ziggs igår och insåg snabbt det är en champion precis i min smak, 35-8-49 och 5-0 i matcher senare går det fort upp i Elon för en gångs skull, Kul!
Ser ut ungefär som min Gragas-streak just nu ruggigt stark även efter den lilla (i mitt tyckte) nerf han fick
Känslan att förlora mot backdoor för att spelet är såpass dåligt designat att det inte inkluderar vare sig en fortify eller backdoor protection. Må Riot någon dag kopiera de bättre sidorna av det objektivt bättre moba:t.
Jag har precis börjat spela LoL igen efter ett uppehåll och tänkte fortsätta att fokusera mest på att bli bättre i jungle. Hamnade i silver 3 efter mina placement matches och det var ungefär där jag lirade tidigare.
Tycker det är djävligt svårt att ganka om ingen på lanen har någon stun eller liknande, ändå så blinkas och tjatas det varenda game efter ganks som jag med min lilla spelförståelse förstår att vi inte kommer kunna få någon kill genom, max en flash med lite tur. Är det då värt att ganka om inget av teamen har övertag på lanen och det är tidigt i gamet, under 10min. Tänkte om man får ett så pass stort övertag att det är värt att få t.ex deras adc att behöva gå tillbaka för att heala eller om det är bättre att då fortsätta att farma i jungeln?
Vet att jag ibland kan farma lite väl mycket då det är soft att bli stenhård och kunna krossa late-game, men det är inte så uppskattat
Ibland har jag dock märkt att om jag försöker ganka även fast det inte kommer att gå vägen så blir det betydligt bättre stämning och inte massa whine som det hade blivit om jag sket i det!
Jag har som vana att farma jungeln till level 3-5 (helt beroende på champion) då jag brukar vara tvungen att "refilla" och drar i sammanband med det nästan alltid ett gankförsök då jag ändå ska tillbaka.
Sen om 2 av våra lanes går bra och den tredje åt helvete. Jag brukar då fokusera på lanesen där vi har övertaget och ganka mer där än på den redan förlorade lanen. Är det generellt rätt eller fel att göra så?
Jag spelar mest "tank junglers" typ amumu, mundo, olaf och malphite men har nu fastnat lite för evelynn som är sjukt rolig att spela riktigt offensivt och vara en riktig plåga för motståndarna
Tips på någon champion som är lik evelynn till spelstilen? helst någon som kostar under 5k IP
Spelas master yi i jungle någonting i de högre ligorna? Han är en av mina favorit champions men har aldrig sett någon annan som spelar honom i jungle. Det är ju råsoft att efter en bit in i gamet springa runt mellan alla lanes och pusha dom med en djävla fart. Känns som att han inte tillför så mycket i team-fights lite längre in i gamet, ibland så brukar jag då trycka på någon lane och ibland så hinner man ju få lanen pushad till max och trycka ner 2 torn under den tiden Är det värt att göra så eller hur stor skillnad gör egentligen tornen?
Fan vad jag ändrar och fixar inlägget nu då jag kört tjack. Säkert hållt på i 50 minuter med att skriva detta nu....
Flashar motståndaren på lanen du gankar så är det en lyckad gank, drar du bort halva HPt på den också sammtidigt som din sida tar betydligt mindre skada så är det fortfarande en lyckad gank, och dör motståndaren så är det väldigt bra, men detta är verkligen inte nödvändigt alltid.
Sedan så är det klart att det kan bli lite svårare att få in bra ganks om man själv spelar någonting helt utan CC sammtidigt som de på lanen också har en frånvaro på det, fast då kanske man inte ska picka just den där junglaren eller hur?
Yi är en riktigt underhållande junglare, däremot så får man anpassa sin spelstil endel för att det ska fungera bra, och han är väll inte direkt 100% meta för tillfället, men gör du det du ska så går det nog bra ändå.
Personligen brukar jag välja någonting betydligt tankigare änn Yi, och försöka ge mer support till lansen och mindre ta alla kills själv.
Jag har spelat 319 rankade matcher denna säsongen, någon som har spelat fler?
520 typ, haha. Sorgligt, men jag gick ut skolan i somras och är arbetslös!
BY THE WAY! Jag är i guld promo, SISTA gamet nu. Är så jävla nervös, vinner jag inte så droppar jag, vinner jag så är jag guld. Jag har kämpat så länge för detta... Någon som vill carrya mig sista gamet?
Nu när de sänkt priset på sightstone kommer lee äga ännu mer.
Märkte också att mobility bootsen fått en kraftig nedsänkning men jag är ju fortfarande en sån noob att jag hellre lägger pengar på överlevnad(hp,armor och mr) för att inte dö vid ganks. Hatar folk som köper mob och dör i lanes, känns som de köpte skorna bara för att springa snabbare till lanes och där med feeda snabbare. Varför inte göra som jag och lägga pengarna på nå annat gött, jag som lirar lee har ju redan OP mobility aa det va de godnatt!
520 typ, haha. Sorgligt, men jag gick ut skolan i somras och är arbetslös!
BY THE WAY! Jag är i guld promo, SISTA gamet nu. Är så jävla nervös, vinner jag inte så droppar jag, vinner jag så är jag guld. Jag har kämpat så länge för detta... Någon som vill carrya mig sista gamet?