2014-03-03, 10:15
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
23-24+ helst, men det följer ingen.
Clomid frontas aldrig, men 100mg ED är ok dos de första veckan(orna)
Och jag tycker att man borde köra hCG under hela kuren för att hålla igång testiklarna och inte låta de tappa sin funktion, de underlättar mycket vid återhämtning.

Varför frontar man aldrig clomid? Enligt alla brädor jag läst samt vad jag har fått höra så är ett bra upplägg på clomid + nolva enligt det jag skrev (alltså inget jag kommit på själv). Men jag kan ju ha fel.
Gällande hCG under kur eller inte så känns det som att det är en smaksak. Själv tycker jag att det verkar vara onyttigt att skapa obalans genom att injicera både hCG och testo, men jag har ingen personlig erfarenhet av hCG så.. Each to its own.

Citat:
Ursprungligen postat av fewdollars
Tar gärna emot kritik med mitt upplägg,
Är färsking och min målsättning är att kura "säkert" och prova på
det här med prepp.

Nåja...

Förslag till kur:

Innan kur:
Liv52, ingen alkohol eller fet mat på minst 60 dagar innan.
Hälsokontroll med blodprofil.

Kur:
Oral Turinabol från NP.
(30/20/60/20)
30mg ed 20 dagar
+60mg ed 20 dagar.

PCT:
Dag 41, 80 mg front med Nolva
samt acetylsalicylsyra som profylax mot vissa av Nolvans bieffekter (t ex blodpropp)
Dag 41-61, 20 mg nolvadex.
(Letro på lager vid nödfall.)

Kurens första 20 dagar är lågdos OT för att känna på preppen och hur jag reagerar bieffektsmässigt, och ökar sedan (efter hälsokontroll) de sista 20 dagarna med 100% upp till 60 mg ed.
Ny hälsokontroll ca 14 dagar in på PCT.

På hälsokontroll görs sk Blodprofil/multitest. Hos privatklinik, ej vårdcentral.
Efter kur uppehåll minst 12 veckor inför nästa ev kur.

OT valde jag pga den ej aromatiserande effekten, att den ger styrka och lite massa trots att den ger "få" bieffekter och känns som ett bättre nybörjarval än anavar som dessutom är dyrare och mer svåråtkomligt.

Kommentera gärna

Skulle rekommendera att slänga in mjukdelsröntgen 2 ggr under kur samt efter kur och dialys ew, annars ser det bra ut. Kör på.

Citat:
Ursprungligen postat av tyckvadfanduvill
Hej, jag hade tänkt hoppa på detta tåget, och ni får tycka vad fan ni vill.

Jag är 22, fyller 23 i år och har varit överviktig i stort sätt hela mitt liv, i 17-18-års åldern började jag hålla på med droger, dagligen, i flera år. Men nu har jag fått disciplin på mig själv, har tränat 5 dagar i veckan med en diet beståendes av i princip havregryn, kyckling och broccoli i över 6 månader och gått ner från 120 till 78kg på mina ca 190cm.

Nu är det slut på deffandet och det är dags att börja bygga, dock har jag tänkt ta till med hjälpmedel då jag vill se bra ut nu, medans man är ung, och inte när jag är trettio.

Jag är medveten om riskerna som AAS bär med sig, jag är påläst, jag är redo. Tänkte starta med en testo E-kur, det jag står och väger emellan är hurvida jag skall köra 250 eller 500 e5d. Självklart är det så att 500 e5d ger mer, dock ökar ju även riskerna. Det jag undrar över är hur stor skillnaden, resultatmässigt, egentligen kan vara. Självklart är det en massa faktorer som spelar roll, men borde ändå gå att få en liten hint, t.ex utav någon som testat båda och kan dela med sig utav sina erfarenheter.

Tack på förhand

Bra jobb som fan att droppa 48kg på 6 månader, det är ju ändå 1,7kg i veckan! Helt rätt att gå på testo ist för orala som många andra nybörjare kör på, men varför är du låst till antingen 250mg eller 500mg per stick? Köp en vial och dosera 375mg ist om du velar mellan 250 å 500.
Sen gällande ålder; när du dingat 30 så kommer du inse att din ålder inte är någon ålder. Det handlar bara om hur du är. Jag är 30+ å får höra att jag ser yngre ut å har en kropp som en 25 åring, å det kommer inte från kurandet eftersom att jag inte har kurat från 20 till 30+ års ålder.
Om du kan bibehålla den viljestyrka du har påvisat under de 6 månader du har droppat vikt så kommer du få en bättre kropp i vilket fall, men testo kommer helt klart att ge dig en skjuts på vägen!
Lycka till!
Citera
2014-03-03, 11:12
Medlem
Hejsan allihopa! Noobfråga på g här men ah är ju "noob" så det passar väl bra då.

Inne på dag 3 av min winnykur. Haft rätt rejäl huvudvärk sen dag 1 men vill inte ta några värktabletter. Vatten dricker jag 6-8 liter om dagen. Läst att man ska dricka riktigt mycket och jag dricker mycket i vanliga fall så vätskebrist kan det väl inte vara?
Vad kan jag göra för att lindra huvudvärken? (Om det går dvs annars får jag bara köra på)

Ligger just nu(testades igår med kaliper)på 9.3% BF och har en vikt på 84kg. Kan bf'et ha något med saken att göra?

Kör 50mg ED.

Mvh
Citera
2014-03-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Varför frontar man aldrig clomid? Enligt alla brädor jag läst samt vad jag har fått höra så är ett bra upplägg på clomid + nolva enligt det jag skrev (alltså inget jag kommit på själv). Men jag kan ju ha fel.
Gällande hCG under kur eller inte så känns det som att det är en smaksak. Själv tycker jag att det verkar vara onyttigt att skapa obalans genom att injicera både hCG och testo, men jag har ingen personlig erfarenhet av hCG så.. Each to its own.

Länka till mig där du läst folk rekommendera 160mg Clomid.
Varken nolvadex eller clomid behövs frontas, när folk börjar ta dessa preparat är inte kroppen under 100mg testosteron så en front på sin höjd är slöseri då hypofysen varken kommer att reagera bättre på det eller inte, och när kroppen är runt 90mg~ kommer båda mediciner redan ha fått full verkan.

Obalans? Vad för obalans menar du att du skapar?
Du tillåter hypofysen att fortsätta hålla igång testiklarna till 80%(taget ur luften), vilket gör att de aldrig når 0% som det kan göra för många. Atrofi är inte bara visuellt utan kommer också medföra längre återhämtning, det är bättre att hålla igång testiklarnas arbete så mycket som möjligt under kur för att de efter kur ska ha det så lätt som möjligt för återhämtning. Varför inte göra återhämtningen så smidig som möjligt.
Citera
2014-03-03, 14:19
Medlem
Fezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av only85goingfor95
Hejsan allihopa! Noobfråga på g här men ah är ju "noob" så det passar väl bra då.

Inne på dag 3 av min winnykur. Haft rätt rejäl huvudvärk sen dag 1 men vill inte ta några värktabletter. Vatten dricker jag 6-8 liter om dagen. Läst att man ska dricka riktigt mycket och jag dricker mycket i vanliga fall så vätskebrist kan det väl inte vara?
Vad kan jag göra för att lindra huvudvärken? (Om det går dvs annars får jag bara köra på)

Ligger just nu(testades igår med kaliper)på 9.3% BF och har en vikt på 84kg. Kan bf'et ha något med saken att göra?

Kör 50mg ED.

Mvh

Kolla blodtrycket. Drick inte så mycket heller 6-8 liter låter skadligt och ökar nog trycket bara det.
Citera
2014-03-03, 14:36
Medlem
claymanns avatar
Hur är det med att blanda OT samt masteron?

Anledningen är att jag har problem med vätskeansamling, tänkte att masteron kan hjälpa mot detta och dessutom ge en extra knuff i kuren?
Citera
2014-03-03, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
Hur är det med att blanda OT samt masteron?

Anledningen är att jag har problem med vätskeansamling, tänkte att masteron kan hjälpa mot detta och dessutom ge en extra knuff i kuren?

För mig funkar det utmärkt
Citera
2014-03-03, 16:49
Medlem
walle2343s avatar
Är inne på en winstrol kur (8dagar kvar) men tänkte beställa hem mer winstrol men av annat märke..
Funkar det att byta märke i mitten av en kur?
Citera
2014-03-03, 17:58
Medlem
claymanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slydz
För mig funkar det utmärkt
Blir det någon vätskeansamling alls?
Citera
2014-03-03, 18:09
Medlem
Wolverine6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walle2343
Är inne på en winstrol kur (8dagar kvar) men tänkte beställa hem mer winstrol men av annat märke..
Funkar det att byta märke i mitten av en kur?

Vad tror du själv?

Du har druckit 6 st Falcon 5.2 nu har du bara Carlsberg 5.2 kvar. Funkar det att byta....

F12 är ett riktigt snillforum....
Citera
2014-03-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
Blir det någon vätskeansamling alls?

Går väldigt lågt på testot och dragit ner på kollisarna så nej är väldigt torr
Citera
2014-03-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fez
Kolla blodtrycket. Drick inte så mycket heller 6-8 liter låter skadligt och ökar nog trycket bara det.

Okej ska kolla blodtryck. Kollar allt med lev-blod nästa vecka på vc. Tack för tipset. !
Citera
2014-03-04, 00:16
Medlem
Gorthaurs avatar
Är 20 mg db i 1 månad en ok första kur ? Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in