2014-02-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Var kommer det du citerar från?
det var citat från senaste veckansbrott
som handlade om Helena Andersson. Jag tror det var
Pelle jenven som sa dem.
Citera
2014-02-28, 10:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Sett efterlyst igen och får känslan att polisen gick all in med PR och det gick åt skogen med bara anonyma uppgiftslämnare.
Tror utredningen sabbades där och flåsningen får fortsätta i 20 år till.

Man får känslan av att de gjorde det, precis som de inriktade sig enbart (?) - eller, i alla fall, huvudsakligen - på EA före PR, och den nye huvudmisstänkte runt millennieskiftet. Hur de har gått till väga efter det vet man ju inte, men förhoppningsvis har de olika "riktningar" de följer, och inte har låst sig fast vid en enda.
Citera
2014-02-28, 11:06
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Man får känslan av att de gjorde det, precis som de inriktade sig enbart (?) - eller, i alla fall, huvudsakligen - på EA före PR, och den nye huvudmisstänkte runt millennieskiftet. Hur de har gått till väga efter det vet man ju inte, men förhoppningsvis har de olika "riktningar" de följer, och inte har låst sig fast vid en enda.

Det vore ju intressant att höra vad PR säger om programmet och dess innehåll.
Citera
2014-02-28, 11:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det vore ju intressant att höra vad PR säger om programmet och dess innehåll.

Du får efterlysa honom.
Citera
2014-03-03, 15:22
Medlem
Har BW studerat journalistik i Göteborg? Har han jobbat/ vikarierat på sjukhuset något?
Citera
2014-03-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Har BW studerat journalistik i Göteborg? Har han jobbat/ vikarierat på sjukhuset något?
Varifrån har du fått din misstanke om BW studerat journalistik i Göteborg.
Citera
2014-03-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Varifrån har du fått din misstanke om BW studerat journalistik i Göteborg.

Det är bara en fråga. Det finns inget misstänkt med att ev studerat i Göteborg. Vad min undran grundar sej på vet jag inte riktigt själv. Är det någon som vet?
Citera
2014-03-05, 12:16
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ja, det skulle vara mycket intressant att få reda på var dessa vittnesuppgifter kommer ifrån. Då skulle man förmodligen kunna förstå varför de gavs.

Har nu kollat på programmet en gång till och såvitt jag begriper hörde aldrig några anonyma vittnen av sig. Därför ser jag inte att det finns någon direkt större substans i de här vittnespåståendena.

Det kan vara så att de riktiga gm försökt krydda på polisens misstankar mot PR genom att själva sprida falska rykten om honom för att därigenom klara sig själva från misstankar.
Som de flesta vet så är det så gott som omöjligt att spåra källorna till rykten som florerar, men det här fallet är ett undantag.
Vem var kvinnan i Mariestad som fick uppgifter april -94? Om min ovanstående tes är riktig bör någon av gm finnas inom hennes krets som hon någon gång umgåtts med på något sätt. Likaså med personen i Skövde våren -95...
Citera
2014-03-05, 12:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Har nu kollat på programmet en gång till och såvitt jag begriper hörde aldrig några anonyma vittnen av sig. Därför ser jag inte att det finns någon direkt större substans i de här vittnespåståendena.

Det kan vara så att de riktiga gm försökt krydda på polisens misstankar mot PR genom att själva sprida falska rykten om honom för att därigenom klara sig själva från misstankar.
Som de flesta vet så är det så gott som omöjligt att spåra källorna till rykten som florerar, men det här fallet är ett undantag.
Vem var kvinnan i Mariestad som fick uppgifter april -94? Om min ovanstående tes är riktig bör någon av gm finnas inom hennes krets som hon någon gång umgåtts med på något sätt. Likaså med personen i Skövde våren -95...

Jag är inne på samma linje som du. Det skulle ju också kunna vara någon personlig vendetta mot PR från en eller flera personer. Men skulle din spekulation stämma, så skulle det vara mycket intressant att få reda på bl a vem kvinnan i Mariestad var/är - oavsett vad som låg bakom "tipsen".
Citera
2014-03-05, 13:04
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Jag är inne på samma linje som du. Det skulle ju också kunna vara någon personlig vendetta mot PR från en eller flera personer. Men skulle din spekulation stämma, så skulle det vara mycket intressant att få reda på bl a vem kvinnan i Mariestad var/är - oavsett vad som låg bakom "tipsen".

Vilket som så lär knappast de anonyma tipsarna valt ut två personer på måfå, utan säkert finns någon koppling av något slag dom emellan.
Citera
2014-03-05, 15:00
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Vilket som så lär knappast de anonyma tipsarna valt ut två personer på måfå, utan säkert finns någon koppling av något slag dom emellan.

Greensky har rätt ,tycker att dom som fått dom anonyma tipsen är helt enkelt polisen eller Fam Andersson direkt.
Citera
2014-03-05, 17:00
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Greensky har rätt ,tycker att dom som fått dom anonyma tipsen är helt enkelt polisen eller Fam Andersson direkt.

Nu hoppas jag det är andra personer än de som du åsyftar men tyvärr kan du ha rätt och då leder spåren ingenvart. Men hursom två av vittnena hade ringt till Efterlyst och då borde väl de samtalen vara bandade, kanske ngn känner igen rösterna ifall det går att spela upp dom?

(De två sista vittnesuppgifterna nämndes det inget om hur de kommit fram).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in