2014-03-03, 03:44
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det borde man göra, eftersom både MP och VPK är antidemokratiska partier som vill förstöra Sverige med sin politik.

Nej, för då begår man samma fel som när någon vägrar dela ut reklam för SD. Är man förespråkare av yttrandefrihet (och arbetslagar) så har man inget överseende överhuvudtaget med detta beteende, oavsett vilket parti det än gäller.
Senast redigerad av TheBurden 2014-03-03 kl. 03:49.
Citera
2014-03-03, 03:47
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Så du menar att en akutkirurg som sett sin fru bli våldtagen ska få säga nej till att operera våldtäktsoffer, bara för att "det kan vara jobbigt"? Du menar alltså att brevbärare ska få skita i att dela ut reklam från muslimska föreningar till muslimer, bara för att brevbäraren blev misshandlad av en muslim en gång och därför tycker att "det kan vara jobbigt"? Du menar alltså att kvinnliga gynekologer ska få skita i att behandla män med allvarliga könssjukdomar, bara för att hennes pappa var elak mot henne när hon var barn och hon nu hatar män?

Tycker du inte att människor som är så lättpåverkade istället ska ge fan i att ha jobb som kräver total åsiktsfrihet?
Helt rätt. Man får ha åsikter men det ska inte påverka jobbet negativt. Att hindra andra människor att nyttja sina demokratiska rättigheter är inte okej. Vore det okej om kommunistiska brevbärare enbart delade ut Vänsterns valsedlar i brevlådan eller att SD-brevbärare kastade valsedlar från alla andra partier i soptunnan? Jag tycker inte det. Det är inte upp till brevbäraren att välja vilken post som ska delas ut. Han är anställd för att arbeta, inte för att föra ut politiska åsikter.

Lika lite är det mitt val som vårdpersonal att vägra vårda en person med starkt avvikande åsikter. Även nynazister, pedofiler, seriemördare, knarklangare och kvinnomisshandlare har rätt till sjukvård. Sen kan jag ju förstås tycka vad jag vill om dem men jag kan inte och får absolut inte neka dem vård så länge de inte beter sig illa under vårdtillfället. Det vore ju direkt oetiskt. Sen kan jag ju tycka att pedofilen skulle ha ett nackskott men vägrar jag honom vård har jag ingenting på min arbetsplats att göra.
Citera
2014-03-03, 03:57
Medlem
Men samtidigt så är det ju sjukt kul? Tack för skärmdumpen, den gjorde min morgon.
Citera
2014-03-03, 04:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Nej, för då begår man samma fel som när någon vägrar dela ut reklam för SD. Är man förespråkare av yttrandefrihet (och arbetslagar) så har man inget överseende överhuvudtaget med detta beteende, oavsett vilket parti det än gäller.

Framförallt skall valsedlar eller annan partiinformation inte gå under samhällsinformation. Idag kan man tvinga på folk "samhällsinformation" i brevlådan, även när det står EJ REKLAM på brevlådan.

Och samhällsinformation kan vara vilket jävla bajs till reklamtidning som helst bara det finns ett utgivningsbevis. Visst broschyren "Om inbördeskriget kommer ", kan gå under samhällsinformation men resten, NEJ Tack!

Men tyvärr använder Bring / Citymail riktig sinnesslöa 1/2 apor som personal , därav har det svårt att tolka budskapet EJ REKLAM på en brevlåda.

Valsedlar kan man ta i vallokalen, partiinformation finns på nätet och det finns bra hemsidor som kan ge en bra politiska skolning om samhällts klimatet såsom Flashback, avpixlat och fria tider.

Därav skall man slippa bli ofredad och få politisk propaganda i brevlådan.

Gör de straffbart för företag och föreningar att lägga icke adresserad reklam i folks brevlådor där de står EJ REKLAM.
Senast redigerad av Niggers 2014-03-03 kl. 05:00.
Citera
2014-03-03, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Nu är chansen ytterst liten att ett pedofil parti skulle komma in i riksdagen, så det blir svårt att säga vad man egentligen skulle ha gjort. Men jag hade förmodligen fortsatt med det som jag har fått betalt för att göra alltså att dela ut posten och inte suttit och grävt runt efter saker jag inte gillar. Chansen är ändå liten att ett pedofil parti skulle komma in i riksdagen så varför bry sig.

Sen är det skillnad på ett pedofil parti som i princip är hatade av alla utom just pedofiler och ett Sverige vänligt parti som har cirka 10 procent av rösterna. Kan det vara så att du tillhör extremvänstern?

Citat:
Ursprungligen postat av ItalianSpiderman
1. Alltså är det en icke-fråga idag 2014.

2. Att knulla barn är olagligt. Att uppmana knullning av barn är olagligt. Att vara pedofil är inte olagligt i sig men att begå pedofili i sig är olagligt.

Fast det är ju en intressant poäng. Skulle du dela ut valsedlar för pedofilpartiet? Dont get me wrong here, kommer rösta SD... men själva handlingen alltså att inte vilja vara delaktig i att föra odemokratiska budskap är ju fin. Synd bara brevbäraren är hjärntvättad.
Citera
2014-03-03, 06:27
Medlem
anartris avatar
Är det inte hans demokratiska rätt att vägra befatta sig med sånt som han finner odemokratiskt?
Citera
2014-03-03, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anartri
Är det inte hans demokratiska rätt att vägra befatta sig med sånt som han finner odemokratiskt?
Nej, inte alltid. Men i hans fall så har han den rätten. Passar det inte så kan han säga upp sig.
Citera
2014-03-03, 06:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anartri

Det är inte han som bestämmer vad som är demokratiskt. Ännu mindre rimligt blir det när hans uppfattning om vad som är odemokratiskt är uppåt väggarna fel. T.ex. hade det möjligtvis varit begripligt om man vägrar att dela ut alla valsedlar från de partier som har suttit i regeringsställning, eftersom dessa uppenbarligen har vägrat att införa ett demokratiskt statsskick i Sverige. I en demokrati med en skola där eleverna får lära sig vad grunderna är för ett demokratiskt statsskick och vad som är grunderna för en rättsstat, hade han möjligtvis ägt de kunskaperna som krävs, istället för att efter livstidslång hjärntvättning och brist på kunskap i det genompolitiserade svenska samhället istället på fullt allvar trott på statspropagandan att all kritik och andra uppfattningar än de som framförs av svenska staten och dess ombud är "odemokratiska".
Citera
2014-03-03, 08:47
Medlem
pickledonions avatar
Brevbäraren gör fel. Brevbäraren skall göra sitt jobb, men eftersom han inte har förmåga att utföra sitt jobb så hoppas jag innerligt att han kan ersättas av någon med förmåga att bära ut post.
Citera
2014-03-03, 09:12
Medlem
xxis avatar
Och nu var den lilla tråden samt alla hans övriga kommentarer borttagna på Facebook
Tur att det finns screenshot (http://postimg.org/image/54uozktr7/).

Jag tycker hela förloppet är sjukt roligt, ända från att någon lägger upp en bild för de som känner att de vill visa grannarna hur otroligt PK de är till att Fredrik inser att han riskerar att förlora sitt jobb och förhoppningsvis också att det är fel att göra som han (påstod att) han gjorde.

Röjande av posthemlighet är ett ganska allvarligt brott. Hade det varit applicerbart i ett sådant fall?
Citera
2014-03-03, 09:20
Medlem
TheSituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxi
Och nu var den lilla tråden samt alla hans övriga kommentarer borttagna på Facebook
Tur att det finns screenshot (http://postimg.org/image/54uozktr7/).

Jag tycker hela förloppet är sjukt roligt, ända från att någon lägger upp en bild för de som känner att de vill visa grannarna hur otroligt PK de är till att Fredrik inser att han riskerar att förlora sitt jobb och förhoppningsvis också att det är fel att göra som han (påstod att) han gjorde.

Röjande av posthemlighet är ett ganska allvarligt brott. Hade det varit applicerbart i ett sådant fall?
Om den gode Fredrik sprättat upp kuvert och läst folks post men inte ens han verkar så dum att han i sådana fall skulle skriva det på Facebook.
Citera
2014-03-03, 10:00
Medlem
smakupplevelsens avatar
Vad kommer ske med Fredrik Bergkvist och hans arbetsgivare efter det här?

Hoppas han får sparken och gråter ut i aftonhoran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in