2014-03-02, 21:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

[...]

Det hela liknar en "vanlig" transportstyckning och ingenting annat.

Skulle hålla med dig om det inte vore för de saknade händerna. Där behövs ingen transportstyckning - onödigt när det gäller händerna, och inte handlar det om dna under naglarna heller - jag tror det ligger nånting helt annat bakom kapet av händerna ..

Citat:
Vad som är bevisat i ditt fall bortom alla möjliga jävliga tvivel är att du är en av forumets
allra största stollar. Det kan alltså anses att det måste inses.

Här kan jag förbehållslöst hålla med dig ..
Citera
2014-03-02, 21:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har just fått besked om att tejpen som NLL använder är uppskattningsvis 5-6 meter. Eftersom Transpore säljs i längderna 4,5 resp 9,1 meter ligger 4,5 meter närmare till hands. På rullen i KJ:s badrum fanns det 4,31 meter kvar, och på VB:s kropp fanns det 2,2 meter, och tejpbitarna passade inte in någonstans på den kvarvarande tejpen på rullen. Tejpbitarna kan alltså inte ha kommit från den rullen som beslagtogs i KJ:s badrum.

Mycket intressant om det verkligen är så. Då är tejprullen totalt ointressant som bevis. Passar inte in i den redan obefintliga indiciekedjan.
Citera
2014-03-02, 21:46
Bannlyst
Citat:
Nej, det är inte fastställt, varken att tejpen kommer från NLL eller inte. Det verkar vara likadana tejper. Det vore lätt för farbror Blå att göra en razzia på NLL, beslagta en rulle och be SKL jämföra och mäta.

Vad är det då som säger att tejpbitarna INTE kan komma från rullen som beslagtogs hos KJ? Kan inte den rullen ha varit längre än 4.5 meter ursprungligen? Men du säger 4.5 meter "ligger närmare till hands". Är det omöjligt att den ursprungligen var 5-6 meter...eller 9.1 eller 4.31+2.2?
Citera
2014-03-02, 21:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Rättsläkaren anser att det kan ha använts en tung kniv eller yxa när händer och ben avdelats från kroppen vid styckningen. Jag är övertygad att det är en macheta som har använts, den passar in att det är ett sådant verktyg.
Jag anser KJ:s machete om han haft någon, har ingenting med mordet att göra.

Jag kan inte ta dig på allvar Lagro, hur gärna jag än vill .. Befinner du dig på nån sorts klinik ?

Fetat: KJ:s machete som han påstår är slängd i metallåtervinningen men som två personer säger sig ha sett i KJ:s bostad strax före nånting hände Vatchareeya varpå hon efter några veckor påträffades mördad och styckad (med en machete enligt din övertygelse ?) men KJ:s machete har ingenting med detta att göra .. Vems machete kan det ha varit fråga om då enligt dig ? Tramsa inte om östafrikanska terrorister eller massaier från Kenya. Seriöst, vems machete kan det ha varit om det inte var KJ:s ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-02 kl. 22:37.
Citera
2014-03-02, 21:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Vad är det då som säger att tejpbitarna INTE kan komma från rullen som beslagtogs hos KJ? Kan inte den rullen ha varit längre än 4.5 meter ursprungligen? Men du säger 4.5 meter "ligger närmare till hands". Är det omöjligt att den ursprungligen var 5-6 meter...eller 9.1 eller 4.31+2.2?
Nej, det är inte omöjligt. Jag utgick från den tidigare teorin om att det är NLL:s tejp som användes, jag borde ha förtydligat det.
Citera
2014-03-02, 21:50
Medlem
Docklands avatar
MBoudine

Jag ställde en fråga till dig angående din påstådda kännedom om ADD/ASP-styckmördare (ovan) om hur du kan den typen innan och utan, men har hittills inte fått något svar, så jag påminner om denna. Vad är din inställning till detta, MBoudine ?
Citera
2014-03-02, 21:54
Bannlyst
Citat:
Nej, det är inte omöjligt. Jag utgick från den tidigare teorin om att det är NLL:s tejp som användes, jag borde ha förtydligat det.

Ja men NLL:s tejp på 5-6 meter är ju fullt möjlig. 4.31+1.1=5.41. Och den halva som saknas på rullen har inte återfunnits...bränts med kläder, plastpåse och ev, emballage.
Citera
2014-03-02, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja men NLL:s tejp på 5-6 meter är ju fullt möjlig. 4.31+1.1=5.41. Och den halva som saknas på rullen har inte återfunnits...bränts med kläder, plastpåse och ev, emballage.
Kvarvarande tejp: 4,31 m
Tejp på kroppen: 2,2 m
4,31 + 2,2 = 6,51.
Citera
2014-03-02, 22:01
Bannlyst
Citat:
Kvarvarande tejp: 4,31 m
Tejp på kroppen: 2,2 m
4,31 + 2,2 = 6,51.

Om du river av 1.1 meter och halverar den så har du två remsor som tillsammans blir 2.2 meter...eller hur?
Citera
2014-03-02, 22:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om du river av 1.1 meter och halverar den så har du två remsor som tillsammans blir 2.2 meter...eller hur?
De kan inte komma från samma längd i bredd, eftersom bredden var 11-15 mm. 11 + 15 = 26 mm. Tejpen är 25 mm bred.

Och nu antar du att tejpen har annan längd än den Transpore säljer enligt sin marknadsföring.

Tillägg: "Material BD1/316-13/S023 bestod av tio bitar perforerad tejp som kunde sammanpassas till en enda lång tejpbit som var smalare i ena änden och tjockare i den andra."
(egen fetning)
Senast redigerad av Quarrel 2014-03-02 kl. 22:11.
Citera
2014-03-02, 22:13
Medlem
Citat:
De kan inte komma från samma längd i bredd, eftersom bredden var 11-15 mm. 11 + 15 = 26 mm. Tejpen är 25 mm bred.

Och nu antar du att tejpen har annan längd än den Transpore säljer enligt sin marknadsföring.

Men det kan väl åtgått många misslyckade tejpmetrar som inte hittats - liksom allt annat som saknas ...? Tror inte att man kan förlita sig på exakthet och dra för stora slutsatser av det.

Egentligen vet ingen exakt vilken tejp det handlar om eller bredd, eller märke ... eller har jag missuppfattat det hela?
Inte omöjligt.
Citera
2014-03-02, 22:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men det kan väl åtgått många misslyckade tejpmetrar som inte hittats - liksom allt annat som saknas ...? Tror inte att man kan förlita sig på exakthet och dra för stora slutsatser av det.

Egentligen vet ingen exakt vilken tejp det handlar om eller bredd, eller märke ... eller har jag missuppfattat det hela?
Inte omöjligt.
Nej, ingen vet, men mycket talar för att det är NLL:s tejp. Som sagt, det är bara att ta en rulle och jämföra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in