2014-03-02, 20:43
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Så nej, ND är inget alternativ och partiet har ingen framtid så länge deras nuvarande partiledning som helt förstört partiet sitter kvar, och tro mig, de kommer sitta kvar trots ytterligare ett valfiasko i år.

ND är ju ett demokratiskt parti. Varför byter de inte partiledning?
Citera
2014-03-02, 20:52
Medlem
Menveds avatar
Stefan Torssell lämnar som krönikör på Avpixlat och kräver demokratisering av SD. Står inte att han även lämnar SD men man får nog anta det. Luften har verkligen gått ur den sverigevänliga rörelsen efter SD:s båda listor till EU-valet och riksdagsvalet.

http://avpixlat.info/2014/03/02/tack-for-mig/
Citera
2014-03-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
ND är ju ett demokratiskt parti. Varför byter de inte partiledning?

På pappret är ND ett demokratiskt parti, i praktiken är de det inte. Ironiskt att det "odemokratiska SvP" är betydligt mer demokratiskt än det "demokratiska ND". Anledningen till att inte partiledningen i ND byts ut är för att de inte kan byta partiledning då partiledningen inte tillåter det. SvP må ha en annan struktur än andra partier, men de är åtminstone ärliga och det finns ingen korruption i partiet till skillnad från partier som SD och ND, som båda ska föreställas vara demokratiska partier. Nu kan jag ju omöjligt veta om det är noll procent korruption i SvP, men inget jag har märkt av åtminstone.
Citera
2014-03-02, 21:00
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Stefan Torssell lämnar som krönikör på Avpixlat och kräver demokratisering av SD. Står inte att han även lämnar SD men man får nog anta det. Luften har verkligen gått ur den sverigevänliga rörelsen efter SD:s båda listor till EU-valet och riksdagsvalet.

Minns den insiktsfulle Martin Kinnunens ord på twitter för drygt en vecka sedan: "vid den här perioden brukar placering på listor vara mer sannolik orsak än plötslig ideologisk omvändelse."
Citera
2014-03-02, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Verkligen inte, jag bara undrar vart alla ND-förespråkare tagit vägen.

Vill minnas att hon hade helt rätt i teorin men klantade till det när hon skulle läsa upp det. Det kan hända vem som helst när man som ovan står inför en enorm folksamling.

Folk borde istället oroa sig över den sjuka kostnaden för invandringen äm att hon sade lite fel, siffrorna stämde ju och de är skrämmande.

Winberg är kompetent men inte van vid media. Sen kunde hon ha dragit några enkla exempel när det gäller vad EU ska styra över som EU inte ska det minsta inflytande över. Där brast det ganska klart. Men tycker man inte Winberg är bra så kan man kryssa andra kandidater, Paulsen var inte speciellt bra heller, när ska kärringen pensionera sig?
Citera
2014-03-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Winberg är kompetent men inte van vid media. Sen kunde hon ha dragit några enkla exempel när det gäller vad EU ska styra över som EU inte ska det minsta inflytande över. Där brast det ganska klart. Men tycker man inte Winberg är bra så kan man kryssa andra kandidater, Paulsen var inte speciellt bra heller, när ska kärringen pensionera sig?

Listan är låst för hela Sverige så om jag förstått det rätt så kan du inte göra någonting.
Citera
2014-03-02, 21:12
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
Minns den insiktsfulle Martin Kinnunens ord på twitter för drygt en vecka sedan: "vid den här perioden brukar placering på listor vara mer sannolik orsak än plötslig ideologisk omvändelse."

Det är ingen "ideologisk omvändelse" utan han skriver tydligt och klart att han vill se en demokratisering av partiet.
Citera
2014-03-02, 21:17
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Det är ingen "ideologisk omvändelse" utan han skriver tydligt och klart att han vill se en demokratisering av partiet.
Vilket han av någon anledning kommer på två dagar efter valberedningens presenterat sitt förslag till riksdagslista.

Som någon skriver i kommentarsfältet:

Citat:
Det är den andre som går inom kort tid. Stefan har jag sett fram emot och funderat om jag skulle ha kryssat fram honom på SD-listan. Att Stefan går kan ha med att han inte är med i Valberedningens lista. Jag skriver min teori och hoppas att Stefan nappar och svarar...

Vill inte raljera för mycket, men... No shit Sherlock...
Citera
2014-03-02, 21:18
Medlem
Citat:

Han visste väl vad som var på gång med sjabblet om listplaceringar. Han om någon hade varit lämplig att ha på en plats 20 eller lägre. Nu är det svärmödrar som är viktigare.

Partiledningen är livrädd för någon som är bättre än de själva är.
Citera
2014-03-02, 21:22
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
Vilket han av någon anledning kommer på två dagar efter valberedningens presenterat sitt förslag till riksdagslista.

Som någon skriver i kommentarsfältet:

Vill inte raljera för mycket, men... No shit Sherlock...

Du behöver inte raljera överhuvudtaget. Det är självklart att han är besviken på att han inte kom med och att det är därför han lämnar. Men det gör det inte illegitimt på något sätt om han har rätt i sak. Stefan Torssell är definitivt ett bättre namn än majoriteten på listan och om han misstänker att det är därför han är chanslös så är det ingen idé att fortsätta engagera sig.
Citera
2014-03-02, 21:22
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
På pappret är ND ett demokratiskt parti, i praktiken är de det inte. Ironiskt att det "odemokratiska SvP" är betydligt mer demokratiskt än det "demokratiska ND". Anledningen till att inte partiledningen i ND byts ut är för att de inte kan byta partiledning då partiledningen inte tillåter det. SvP må ha en annan struktur än andra partier, men de är åtminstone ärliga och det finns ingen korruption i partiet till skillnad från partier som SD och ND, som båda ska föreställas vara demokratiska partier. Nu kan jag ju omöjligt veta om det är noll procent korruption i SvP, men inget jag har märkt av åtminstone.

Ok, tack för svaret. Intressant. Känns dock som att steget till SvP fortfarande är rätt stort för mig, hade gillat om det fanns ett nationaldemokratiskt parti som inte var så mjäkiga som socialkonservativa SD. Något verkar riktigt galet med ND, minst sagt, även om jag inte är så jävla påläst när det gäller ND.
Senast redigerad av GusFring 2014-03-02 kl. 21:26.
Citera
2014-03-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Ok, tack för svaret. Intressant. Känns dock som att steget till SvP fortfarande är rätt stort för mig, hade gillat om det fanns ett nationaldemokratiskt parti som inte var så mjäkiga som socialkonservativa SD. Något verkar riktigt galet med ND, minst sagt, även om jag inte är så jävla påläst när det gäller ND.

Skickat ett PM, vill inte gå off-topic i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in