Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-02, 15:34
  #14533
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Ok är det så så ser jag det bara som något positivt. Tänkte bara att eftersom SvP har en valrörelse och har invalt folk i kommuner så är det väldigt lätt att vara selektiv rörande att någon form av "revolution" då ska pågå under tiden parallellt? Intressant!

I princip alla revolutionära rörelser - mig veterligen - har haft en 'partigren' eller bedrivit politisk verksamhet att likna med partipolitik el. parlamentarism. Partiet måste ses som navet i en politisk rörelse, grunden för en folkväckelse.

Annars hade vi knappast anordnat te.x. Nordisk Vision eller arbetat med den mediala verksamheten på det sätt vi gör.

Jag själv sätter ingen tilltro till demokratin och det parlamentariska systemet överhuvudtaget, men väljer ändå att organisera mig inom Svenskarnas parti därför att det vi bygger kommer att behövas på sikt, oavsett vilken väg Sverige tvingas vandra.
Citera
2014-03-02, 15:44
  #14534
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Har SvP gått ut med nån riksdagslista och kommunvalslista? (jag hinner inte läsa allt tyvärr) Om inte, så när kommer en sån offentliggöras?
Citera
2014-03-02, 15:47
  #14535
Medlem
WERYs avatar
Finns en lista här:
https://www.realisten.se/2014/02/27/svenskarnas-parti-kandiderar-i-30-kommuner/
Citera
2014-03-02, 16:01
  #14536
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Finns en lista här:
https://www.realisten.se/2014/02/27/svenskarnas-parti-kandiderar-i-30-kommuner/

Tack!

Och Riksdagslistan?
Citera
2014-03-02, 16:39
  #14537
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Tack!

Och Riksdagslistan?

Den kommer offentliggöras senare.
Citera
2014-03-02, 17:30
  #14538
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Jag tycker att begreppet folknationalism låter mycket vettigt. av den beskrivningen som postats i tråden, så verkar den stämma överens med hur jag själv tänker och tycker i frågan



Ja det stämmer att man använder det som en fasad. Folk skall tro att de är fria och kan påverka. Personligen tycker jag att USA är bästa exemplet där. Det finns två partier att rösta på, men oavsett vilket så är det i princip alltid samma personer som styr landet, vare sig man röstar på demokraterna eller republikanerna. Liknande blir det i Sverige med blockpolitiken



Nu vet jag ju inte om någon i SvP verkligen är antidemokrat, men för enkelhetens skull har jag delat in begreppet i två kategorier, för att det skall vara enklare att skilja en antidemokrat från en annan. Dessa är Antidemokrat I Praktiken samt Antidemokrat I Teorin. Förklaring på begreppen följer nedan:

Antidemokrat I Teorin: Är man om man motsätter sig demokrati, för att man tror att Sverige är demokratiskt och menar, att demokrati inte fungerar. Det medför att den behöver ersättas av något annat, kanske diktatur. En gång i tiden kallade jag mig själv antidemokrat, och jag ville ha diktatur för att jag såg demokratin som något skenheligt och falskt. När jag sedan kom till insikt om att vi inte hade demokrati i Sverige, så ändrade jag uppfattning i den frågan

Antidemokrat I Praktiken: Är när man sitter i ett beslutande utskott eller någon form av maktposition, där man kan motverka folkviljan. Det genom att köra över folket och stoppa folkomröstningar. Politikerna som kör sitt eget race är ett utmärkt exempel på detta. När man instiftar lagar som gör folkomröstningar rådgivande, samt ger politikerna frihet från ansvar. Miljöpartiet säger sig vara för folkomröstningar, men när man pratar med deras företrädare, så framgår det att dom tycker det är patetiskt med sånt. De menar att folket bara skall få rösta om de håller med Mp, om Mp tror sig veta att folket röstar rätt. Mp skall således ha tolkningsföreträde på när folkviljan skall gälla. Vill då folket rösta om invandring eller bilar, så säger Mp nej, för att det motverkar deras politiska egenintressen. Således är Mp antidemokrater i praktiken, för de kan praktisera sin antidemokratiska värdegrund i beslutande utskott



Största felet skulle jag säga är tron om att vi har demokrati i Sverige, vilket vi faktiskt saknar helt. Det andra är när allmänheten tror, att demokrati är när man står för vissa åsikter, som allas lika värde, eller att vara en god socialist, alternativt en god liberal i vissa avseenden. Jag utgår istället för originalbetydelsen, att man röstar på politiska beslut varje år, istället för på politiker en gång var fjärde år. Sedan har jag många åsikter i olika sakfrågor, vilka i sak inte har något med just demokrati att göra. Fast då är jag tillräckligt konsekvent att skilja på demokrati, samt de åsikter jag har i sakfrågor. Det är något som politiker och mångtaliga idealister misslyckats med, när de kallar sig för demokrater

Demokrati kan endast vara ett faktiskt folkstyre, där referendum är praxis för politiska beslut. Så fort man tummar på den grundregeln, så slutar det att vara demokrati. Att rösta var fjärde år på representanter är republik, även om man väljer att kalla det representativ demokrati. Man kan förvisso vara för det, bara man kallar det för sitt rätta namn, och inte säger att det är demokrati

Absolut. Och det var därför som jag använde citattecken.
Citera
2014-03-02, 17:35
  #14539
Medlem
Don.Cs avatar
FAIL på omröstningens nya frågor. Vad väljer jag om min tanke är att enbart rösta på SvP till riksdag?
Citera
2014-03-02, 18:10
  #14540
Medlem
bambulansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
I princip alla revolutionära rörelser - mig veterligen - har haft en 'partigren' eller bedrivit politisk verksamhet att likna med partipolitik el. parlamentarism. Partiet måste ses som navet i en politisk rörelse, grunden för en folkväckelse.

Annars hade vi knappast anordnat te.x. Nordisk Vision eller arbetat med den mediala verksamheten på det sätt vi gör.

Jag själv sätter ingen tilltro till demokratin och det parlamentariska systemet överhuvudtaget, men väljer ändå att organisera mig inom Svenskarnas parti därför att det vi bygger kommer att behövas på sikt, oavsett vilken väg Sverige tvingas vandra.

Jo det är sant och jag håller med dig. Måste ha missat att partiet ser sig självt som revolutionärt bara. Hittar heller inget om det på hemsidan?
Missförstå mig inte, jag är en sympatisör som också hyser den största misstro för den skendemokrati vi har idag men det är väldigt stor skillnad mellan de två sätten att uppnå makt/mål.
Visst kan ett parti ha gräsrotsaktivism i olika former, det har ju alla partier mer eller mindre, men att kalla det för revolutionärt arbete är att ta i.
Jag erkänner att jag är lite ambivalent i den här frågan.
Citera
2014-03-02, 18:26
  #14541
Medlem
Är den här pajasen Skillt med i SvP?
Citera
2014-03-02, 18:33
  #14542
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Är den här pajasen Skillt med i SvP?

Ja, det är han. Vilken organisation tillhör du själv?
Citera
2014-03-02, 18:38
  #14543
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Är den här pajasen Skillt med i SvP?
Om han har förnyat sitt medlemskap så är han förstås också medlem i partiet. Medlemskapet måste förnyas varje år, med undantag för om du tecknar ett livstids medlemskap.
Citera
2014-03-02, 18:45
  #14544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Om han har förnyat sitt medlemskap så är han förstås också medlem i partiet. Medlemskapet måste förnyas varje år, med undantag för om du tecknar ett livstids medlemskap.
Tydligen är han i Ukraina nu och gör en egen liten Jihad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in