2014-03-02, 05:45
Medlem
Awards avatar
Jag försöker och försöker men hur jag än vrider och vänder så blir min signatur endast 4'a rader, i alla fall från min sida ( kolla aktuell signatur, så får jag till det som "bäst" ).

Det står att man får fem rader men kan inte ha ett mellanrum mellan "8'an" och hyperlänkarna, d.v.s såhär:

Citat:
"Felpost", "dubbelpost" eller kanske ångrat dig och simpelt satt en punkt istället för tidigare text?
Rapportera inlägget så en Mod kan hitta tillbaka och hålla trådarna rena och fina. Tackar i förhand.
Antal renrasiga tack-PM från Mods för rapporterade inlägg: 8

Nu hjälper vi (s)(v)a(mp)arna med valaffischer! - Inför 2014: tråden där vi gör egna valaffischer!

Det som är inom citat är enligt Flashback mer än 5 rader.. Kan någon göra om texten så den får plats inom 5 rader eller kan någon åtminstone förklara hur jag gör?

EDIT: När jag postade så blev det inom citat 7 rader, p.g.a större font eller?

M.v.h
Senast redigerad av Award 2014-03-02 kl. 05:47.
Citera
2014-03-02, 07:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Award
Jag försöker och försöker men hur jag än vrider och vänder så blir min signatur endast 4'a rader, i alla fall från min sida ( kolla aktuell signatur, så får jag till det som "bäst" ).

Det står att man får fem rader men kan inte ha ett mellanrum mellan "8'an" och hyperlänkarna, d.v.s såhär:

Det som är inom citat är enligt Flashback mer än 5 rader.. Kan någon göra om texten så den får plats inom 5 rader eller kan någon åtminstone förklara hur jag gör?

EDIT: När jag postade så blev det inom citat 7 rader, p.g.a större font eller?

M.v.h
Du kan inte ha ett mellanrum mellan siffran 8 och hyperlänkarna på grund av att "text?" blir en egen rad; rad #2.
Citera
2014-03-02, 08:00
Medlem
Awards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Du kan inte ha ett mellanrum mellan siffran 8 och hyperlänkarna på grund av att "text?" blir en egen rad; rad #2.

Tog bort ordet "simpelt", vilket är längre än "text?", men fick ändå inte ha mellanrum.

EDIT: Tog bort [ CENTER][ /CENTER] och då gick det helt plötsligt, misstänker de står för en rad? Konstigt ändå, då jag kör all text inom "CENTER". Visste att det blev en radbrytning om man t.ex hade en viss del "CENTER" och en annan del inom "RIGHT". Kan man få in så jag får in aktuell text inom "CENTER"?

Kan faktiskt nöja mig om jag bara lyckas få hyperlänkarna i mitten, gillar lite hur den ser ut nu men stör mig på att hyperlänkarna håller sig till vänster..
Senast redigerad av Award 2014-03-02 kl. 08:17.
Citera
2014-03-02, 10:11
Medlem
Dr_Dollars avatar
Nu jag faktiskt en liten fundering angående vad man ser vs med vad egentligen betyder.

I en random tråd här inne så utspelas följande scenario:

Citat:
Polisen tog mej till psyket igår och dom slog mej och bla, bla...bla.
Vad ska jag göra?!

Lek då med tanken att jag som medlem ser denna text lite mer...annorlunda än vad du gör, vilket framgår i mitt svar som då skulle kunna se ut så här:

Citat:
Då tycker jag att du ska prata med Mej och höra hur hon blev misshandlad, vad som orsakat detta och.....

Detta är i mitt tycke ett solklart fall där man verkligen kan tolka vad som egentligen står i texten på två olika sätt...eller hur?

Min fundering till valfri Mod då:
Skulle du ge mig en varning för OT i ett sådant fall?
Vad tycker du som Mod, kan man verkligen läsa den här typen av text på två olika sätt?

Då jag har sett Moderatorer som skriver så här så har jag verkligen ibland...väldigt svårt att inte göra just på detta sättet, men jag har bitit mig i tungan
Citera
2014-03-02, 11:28
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Detta är i mitt tycke ett solklart fall där man verkligen kan tolka vad som egentligen står i texten på två olika sätt...eller hur?

Min fundering till valfri Mod då:
Skulle du ge mig en varning för OT i ett sådant fall?
Vad tycker du som Mod, kan man verkligen läsa den här typen av text på två olika sätt?

Då jag har sett Moderatorer som skriver så här så har jag verkligen ibland...väldigt svårt att inte göra just på detta sättet, men jag har bitit mig i tungan
Det är i mitt tycke ett solklart fall där man vet vad trådstartaren menar men väljer att tolka det fel för att få posta ett inlägg ingen bett om och ingen är intresserad utav. Lite beroende på tråd, forum och din egen historik i tråden så hade du helt klart riskerat en varning från mig.
Citera
2014-03-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Varför alla dessa nyss "2013 nyreggade"?
Varför alla dessa "nyreggade"(2013) och som i sina signaturer känner sig, och detta som tidigare medlemmar på "Flashback", i behov av att "nyregga" sig- "Ny medlem".
Är det fel på medlemmarna här(dessa de tidigare här dito då), eller är det fel på Flashback?
Kort sagt- vad gör att vissa medlemmar här på "Flashback" och även vissa moderatorer detta också här på "Flashback" överlever medan andra inte detta gör?
En del kanske skapar ett nytt användarkonto för att de har outat sig själva, för att de var trötta på sitt gamla användarkonto och ville ha en "nystart", för att deras tidigare användarkonton har blivit avstängda eller så kanske de är nya medlemmar som tror att de bli sedda på ett annorlunda sett om de uppger att de varit medlemmar sedan långt tillbaka. Det finns många anledningar - men är det något att haka upp sig på? Förstår inte alls vad du menar med "överlever".
Citera
2014-03-02, 21:59
Medlem
The Crashs avatar
Går det att snabblänka till användare? Tänker ifall det är så man gjort i dom senaste inläggen i denna tråden: (FB) Underåriga användare som blivit bannlysta pga ålder. I och med att användarnamnen har en fyrkant framför sig.
Eller har man bara använt sig utav den vanliga [url]-taggen?
Citera
2014-03-02, 22:41
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Går det att snabblänka till användare? Tänker ifall det är så man gjort i dom senaste inläggen i denna tråden: (FB) Underåriga användare som blivit bannlysta pga ålder. I och med att användarnamnen har en fyrkant framför sig.
Eller har man bara använt sig utav den vanliga [url]-taggen?

Länka till profilen bara https://www.flashback.org/u135422

EDIT: Så funkar det inte bara för det...

EDIT 2: Ska funka så men det vägrar just nu.
Citera
2014-03-02, 22:50
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Länka till profilen bara #The Crash

#The Crash

Nu så.
Citera
2014-03-02, 22:57
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Länka till profilen bara #The Crash

Testar: #b0gfetto

Ah nice
Citera
2014-03-07, 04:37
Medlem
Magnet83s avatar
Hur kommer det sig att FB:s rättsstavningsprogram verkar vara inställt på engelska? Det är fan omöjligt att skriva inlägg när man får nästan varje ord markerat med röd linje.
Citera
2014-03-07, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Hur kommer det sig att FB:s rättsstavningsprogram verkar vara inställt på engelska? Det är fan omöjligt att skriva inlägg när man får nästan varje ord markerat med röd linje.

Vilket rättstavningsprogram? Är du säker på att det inte är det rättstavningsprogram som finns i din webbläsare? För för mig så är alla engelska ord understuckna med rött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in