2014-03-01, 18:59
Medlem
SD-Kalles avatar
Att SDU inte fått några företrädare på sin lista stämmer väl inte riktigt? Såg exempelvis bara av en slump att nummer 30, Angelika Bengtsson, är ordförande för SDU i Malmö. Finns säkert fler representanten från SDU också.
Citera
2014-03-01, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Roger Hedlund är en ytterst kompetent person och är hjärnan bakom SDs starkaste fäste norr om Skåne. Han blev överfallen av AFA ligistrar för över 10 år sedan och gjorde misstaget att lyckas med att försvara sig framgångsrikt och blev dömd på kuppen. Mer ödmjuk och snäll kille får man leta efter.
Att man kan hamna i bråk med stökigt folk från AFA går att förstå, men det förekommer ju även påståenden om stöld och häleri och detta är svårare att bortse ifrån.

Och även om Runar Filper har bytt personlighet, kommer hans tidigare vandel garanterat dras upp om han skulle bli riksdagsman. "Riksdagens värsting", liksom...

Citat:
Ursprungligen postat av Joppeharald
Finns fler kriminella än så på listan.

Nr 2, Carina Herrstedt, dömd för förtal vid tre tillfällen.

Nr 20, Markus Wiechel, också dömd för förtal vid tre tillfällen.

Nr 31, Linus Bylund, dömd för våld mot tjänsteman.
Jag tycker inte att Bylunds grepp om en polistumme, är direkt allvarligt, men får väl vägas in i helhetsbilden tillsammans med hans göranden inom partiet (som t.ex. hans korkade uttalande i TV.)

Förtal, är inget att tjafsa om (oftast)...
Senast redigerad av Psykosomalisk 2014-03-01 kl. 19:40.
Citera
2014-03-01, 19:45
Medlem
Citat:
Här ägnar sig Jimmie Åkessons stendumma svärmor Margareta Larsson (hon hette förut Sandstedt) åt diverse halsbrytande räkneövningar i riksdagen:

https://www.youtube.com/watch?v=pPpcdTzALWE

Tror någon att hon är nummer 10 på listan tack vare sina meriter?

Det har för länge sedan konstaterats att det stora beloppet faktiskt stämmer, och det är det viktigaste. Det är det lilla beloppet som hon råkar säga fel. T o m sd-negativa Aftonbladet hade väl en artikel om det.

Klippet ifråga är väl förresten postat av, och kommenterat främst av, sd-kritiker. Ett klipp som visar det jag nyss nämnt har också postats, och med en helt annan tongång i kommentarerna.
Vet ej vilken sida du tillhör.
Citera
2014-03-01, 19:49
Medlem
Om sd tar med de brottsbelastade personerna så kommer de sannolikt att förlora på det. Media kommer blåsa upp det stort. Tänk löpsedlarna. Det kan få golk som inte är hängivna sd:are, men som kan tänka sig att rösta på sd, att inte rösta på dem.

Det spelar ingen roll huruvida andra riksdagspartier kan tänkas ha brottsbelastade personer på sina listor, eller rentav i riksdagsplatser. I deras fall så ses det på på ett annat sätt.
Citera
2014-03-01, 21:19
Medlem
Citat:
Finns fler kriminella än så på listan.

Nr 2, Carina Herrstedt, dömd för förtal vid tre tillfällen.

Nr 20, Markus Wiechel, också dömd för förtal vid tre tillfällen.

Nr 31, Linus Bylund, dömd för våld mot tjänsteman.

Att begå brott är ingenting som hindrar en karriär inom SD så länge man är lojal mot partitoppen.

De allra, allra flesta svenskar är kriminella enligt din vidlyftiga definition av ordet.

Visa att alternativet du företräder är bättre istället för att kasta bajs omkring dig.

Citera
2014-03-01, 21:44
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Att SDU inte fått några företrädare på sin lista stämmer väl inte riktigt? Såg exempelvis bara av en slump att nummer 30, Angelika Bengtsson, är ordförande för SDU i Malmö. Finns säkert fler representanten från SDU också.

Dennis Dioukareff, Jeff Ahl, Cassandra Sundin och Angelika Bengtsson är vad jag vet aktiva nu eller har varit det tills nyligen åtminstone. Det finns ju dessutom flera unga med på listan såsom uppsalaborna Paula Bieler och Pavel Gamov. SDU har dock inte - som du säkert vet - fått några av sina toppnamn från förbundskongressen på listan.

Gällande det alla skriver om att ni spår ett stort bortfall från SD så blir jag lite fundersam. Jag vet att det verkar som att många "nätkrigare" har varit missnöjda med behandlingen av Kasselstrand och Alfsson, men hur många "nätkrigare" rör det sig totalt om? Att dessa är högljudda är klart, men jag är rätt övertygad om att majoriteten av SDs väljare inte har en aning varken om vilka som sitter i riksdagen nu för partiet eller vilka som står på listan inför nästa val.
Citera
2014-03-01, 21:49
Medlem
Ställde tidigare en fråga i tråden vad ni anser om de övriga kandidaterna? Mycket tyder ju på att även några av de utanför plats 1-40 kommer in. Del finns ju två personer som kanske försvinner till Bryssel, och sedan kan det mycket väl bli så att Kd och/eller C missar 4 procent spärren vilken innebär fler mandat till de övriga partierna. Vad anser ni om de kommande 10 på listan:

41 Sara-Lena Bjälkö Falkenberg
42 Christoffer Dulny Stockholm
43 Christina Thuring Söderhamn
44 Jonas Millard Örebro
45 Olle Felten Norrköping
46 Jeff Ahl Boden
47 Stefan Jacobsson Strängnäs
48 Jennie Åfeldt Bromölla
49 Johan Nissinen Värnamo
50 Robert Stenqvist Botkyrka

Finns där några potentiellt duktiga politiker?
Citera
2014-03-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Dennis Dioukareff, Jeff Ahl, Cassandra Sundin och Angelika Bengtsson är vad jag vet aktiva nu eller har varit det tills nyligen åtminstone. Det finns ju dessutom flera unga med på listan såsom uppsalaborna Paula Bieler och Pavel Gamov. SDU har dock inte - som du säkert vet - fått några av sina toppnamn från förbundskongressen på listan.

Gällande det alla skriver om att ni spår ett stort bortfall från SD så blir jag lite fundersam. Jag vet att det verkar som att många "nätkrigare" har varit missnöjda med behandlingen av Kasselstrand och Alfsson, men hur många "nätkrigare" rör det sig totalt om? Att dessa är högljudda är klart, men jag är rätt övertygad om att majoriteten av SDs väljare inte har en aning varken om vilka som sitter i riksdagen nu för partiet eller vilka som står på listan inför nästa val.

Tror precis tvärtom, det är fler än du tror som läser alternativa medier. Dessutom är det många ubåtar som läser t.ex. Alfsson och förstår vad för tramsande SD håller på med. Åkessons svärmor framför Alfsson, för jesse namn. Att man på många ställen skickat ut personal att försöka gjuta olja på vågorna är uppenbart om du läser på fria medier.
Citera
2014-03-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saknas
Ställde tidigare en fråga i tråden vad ni anser om de övriga kandidaterna? Mycket tyder ju på att även några av de utanför plats 1-40 kommer in. Del finns ju två personer som kanske försvinner till Bryssel, och sedan kan det mycket väl bli så att Kd och/eller C missar 4 procent spärren vilken innebär fler mandat till de övriga partierna. Vad anser ni om de kommande 10 på listan:

44 Jonas Millard Örebro
46 Jeff Ahl Boden

Finns där några potentiellt duktiga politiker?

Ställ dem mot Alfsson så måste du förstå vad för ding ding SD:s valberedning håller på med.
Citera
2014-03-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doughie

"Nätkrigare" låter rätt fult, det är självgående nätaktivister, engagerade samhällsmedborgare, gräsrötter vi pratar om här.

Det är denna amorfa grupp som genom träget debatterande, diskuterande och länkande varje dag bedriver opinionsbildning på ett oändligt mycket effektivare sätt än SD som partiapparat mäktar med. Vem har någonsin kommit i kontakt med en utskickad SD-voluntär som värvat en ny proselyt Irl?

Nej, om du tänker efter så är det hela det alternativa nätförmedlandet av åsikter och information som SD har att tacka sina framgångar för. Kommentarsfält, bloggar, forum, Facebook och Twitter - det är dessa drivna och engagerade arbetsmyror som ser till att det alls finns förutsättningar att utmana etablissemangets verklighetsförvanskning.

Vad hade SD varit utan Flashback, sociala medier och alternativa nyhetsförmedlare som gamla Politiskt Inkorrekt? Vad är det än idag, utan alla små vardagsmänniskor som talar sinsemellan?

Om en betydande del av låt oss säga 10 000 nätaktiva (det förekom väl 7000 som registrerades bara på Avpixlat?) är missnöjd med hur partiledningen sköter sig och driver politik, så är det alltså inte bara dessa röster det handlar om. Det handlar om att dessa rösters röster tystnar i försvaret av SD och i den ständigt pågående opinionsbildningen på alla nivåer i samhället.

Dels kan ett gäng gå förlorade till radikalare partier, men framför allt är det tempoförlusten, tillväxtmotorn som hackar. Det är tusen gånger tusen pro-SD poster, tweet och kommentarer som kan gå förlorade.

Vad ska partiledningen kontra med? SD-Kuriren och en handfull nyreggade flashbackkonton? Att Oisin Cantwell ska skriva något snällt?
Citera
2014-03-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Ställ dem mot Alfsson så måste du förstå vad för ding ding SD:s valberedning håller på med.
Att helgonförklara någon visar bara på bitterhet. Jag har faktiskt svårt att se att Toralf skulle vara så oersättlig som många här vill göra gällande. Vad har han egentligen gjort undantaget sitt bloggande som är så fantastiskt mycket bättre än vad någon annan SD-politiker är förmögen att prestera?

Att han är en duktig politiker tänker jag inte motsäga, men det finns flera duktiga en honom. Här verkar tråden handla om allt från judiska världskonspirationer till att partiet enbart är en klubb för inbördes beundran. Tycker det är trist att diskussionen har fallit ut så och är fortfarande intresserad av åsikter rörande de övriga på listan mellan 40-50, om om de gjort något bra/dåligt tidigare?

Namnen är alltså:
44 Jonas Millard Örebro
46 Jeff Ahl Boden

Har ni någon favorit bland dessa? Ide att personkryssa någon? Åsikter?
Citera
2014-03-01, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
"...säger Michael Rosenberg, ordförande i valberedningen"

Ja, efternamnet säger nog allt.
Jäkla duktiga infiltratörer alltså

Är det inte att ha lite fördomar om du anser att Rosenberg skulle vara ett judiskt namn?
Hette inte en ledande nazist t.ex Alfred Rosenberg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in