2014-03-01, 17:21
Medlem
twisterloves avatar
Nå vad säger ni? Finns det en möjlighet att hela detta koncept med utomjordingar, reptillians, grays och arcturians bara är ren propaganda som sprids av amerikanska propaganda-maskiner så som NWO (new world order) för att skapa någon slags rädsla bland människor? Kanske kan vara någon slags cower-up för att eventuellt gömma teknologi för mänskligheten så att makthavare ska få någon slags ensamrätt på detta i framtiden?

Kanske få oss att inte resa oss upp mot makten, hålla oss i schakt.
Senast redigerad av twisterlove 2014-03-01 kl. 17:24.
Citera
2014-03-01, 17:27
Medlem
twisterloves avatar
Här är min teori om reptillians: Dumma jävla politiker och bankmän, människor alltså med ett halvutvecklat intellekt, beter sig som ödlor, men är i faktum bara vanliga individer som du och jag?
Citera
2014-03-01, 17:27
Medlem
sgeddingagglis avatar
Näfan....bara en massa idioter som ser saker. Typ, de ser en massa blinkande lampor som glider genom himlen på natten och de fattar inte att flygplan kör där uppe då också fast de inte syns. Behövs inga organiserade propagandaapparater för det.
Citera
2014-03-01, 17:32
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Näfan....bara en massa idioter som ser saker. Typ, de ser en massa blinkande lampor som glider genom himlen på natten och de fattar inte att flygplan kör där uppe då också fast de inte syns. Behövs inga organiserade propagandaapparater för det.

Men kolla denna sida till exempel:

http://arcturi.com/ArcturianArchives.html

Fan ska man tro om detta?

Dessa kallar ju till och med sitt skepp för Athena, en grekisk krigsgudinna, högst upprörande!
Senast redigerad av twisterlove 2014-03-01 kl. 17:38.
Citera
2014-03-01, 17:49
Medlem
grals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove

Det är kanske klokt att du förhåller dig till detta precis som du förhåller dig till stålmannen, jultomten och big foot. Eller finns det någon anledning att förhålla sig annorlunda till detta?
Citera
2014-03-01, 17:51
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gral
Det är kanske klokt att du förhåller dig till detta precis som du förhåller dig till stålmannen, jultomten och big foot. Eller finns det någon anledning att förhålla sig annorlunda till detta?

Det är antingen utomjordiska varelser eller rena lögner, hur förväntar du att jag ska förhålla mig? Oavsett behöver jag andras åsikter, du verkar ju ha en varelse själv på din avatar, du kanske kan upplysa mig en aning?
Citera
2014-03-01, 18:05
Medlem
twisterloves avatar
gral, ska vi luta oss åt rena lögner kanske? Eller kan du övertyga mig om annorlunda?

Har även lyssnat en del på David Icke, dock anser jag att han sprider denna propaganda medvetet för att skrämma folk, en springpojke med andra ord. Extremt mycket astrologiska felaktigheter i hans formuleringar.
Senast redigerad av twisterlove 2014-03-01 kl. 18:08.
Citera
2014-03-01, 18:08
Medlem
Sadomans avatar
Det är vansinnigt. Lika vansinnigt att tro på alienkonspirationer som att tro på att judarna styr och kontrollerar allt.
Citera
2014-03-01, 18:11
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Det är vansinnigt. Lika vansinnigt att tro på alienkonspirationer som att tro på att judarna styr och kontrollerar allt.

Ja att tro på alienkonspirationer enligt information presenterad i tråden kan möjligtvis vara galet, det jag försöker klura ut. Judar däremot, det kan jag faktiskt bevisa, det är inget som judarna själva döljer heller. Bara söka på Barbara Spectre till exempel, hon är inte blyg i sin käft.

Men vi verkar ju ha en person här i tråden (gral) som verkar insatt, denne har ju faktiskt en liknande varelse på sin avatar, vore kul att få höra dennes åsikter.
Senast redigerad av twisterlove 2014-03-01 kl. 18:14.
Citera
2014-03-01, 18:14
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:

Dessa kallar ju till och med sitt skepp för Athena, en grekisk krigsgudinna, högst upprörande!

Jo. Fan, det är sant. Hade en kompis som var inne på allt ockult/övernaturligt/religiöst och allt möjligt sånt skit. Och han slängde ut en förmögenhet på litteratur i de ämnena. Och de där jävla böckerna är dyra. En sak som jag lade märke till var att de alla började på liknande sätt, typ:

"Du som överväger att köpa den här boken tillhör en liten skara av befolkningen som verkligen har mod och styrka på många plan och en överlägsen intelligens. Bara vår lilla skara är smarta nog att förstå resonemang som går utanför ramarna. Och du har mod att ifrågasätta rådande normer. Du ligger milsvida mycket längre i din personliga utveckling och psykiska styrka än andra"

Och det späddes på med: "Du känner dig ofta utanför och ensam och det beror på att andra inte kan hänga med i dina smarta resonemang." Alltså, mycket som många kan känna igen sig i, men som många ändå kan tolka som specifikt riktat till just dem.

Artiklarna i tidningarna och böckerna gavs auktorisation med hjälp av tillförlitliga referenspersoner. Minns nåt reportage i nån tidning, tror det handlade om besökare från yttre rymden. En av de som sett och hört om just dessa var någon före detta soldat i USA:s Navy Seals. Han användes alltså för att ge tyng åt reportaget. Som välrenommerad soldat i det mest ultimata elitförbandet så måste ju han ha alla dubbar i däcken. Och att han fått sparken efter att berättat om sina iakttagelser berodde enligt reporatget att han haft modet och intelligensen som jag nämnt ovan.

Så, ja...jo..du kan nog ha rätt i det att det finns organiserad propaganda för att tjäna pengar på de som är inne på sånt här.

Kan förresten säga att den här kompisen slutade tro på sånt nåt drygt halvår efter att han börjat umgås med mig. När han var hemma hos mig fick han ofta höra den här, visade sig vara bra medicin för honom.

www.youtube.com/watch?v=Dp6LT2MdaPI
Citera
2014-03-01, 18:17
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Jo. Fan, det är sant. Hade en kompis som var inne på allt ockult/övernaturligt/religiöst och allt möjligt sånt skit. Och han slängde ut en förmögenhet på litteratur i de ämnena. Och de där jävla böckerna är dyra. En sak som jag lade märke till var att de alla började på liknande sätt, typ:

"Du som överväger att köpa den här boken tillhör en liten skara av befolkningen som verkligen har mod och styrka på många plan och en överlägsen intelligens. Bara vår lilla skara är smarta nog att förstå resonemang som går utanför ramarna. Och du har mod att ifrågasätta rådande normer. Du ligger milsvida mycket längre i din personliga utveckling och psykiska styrka än andra"

Och det späddes på med: "Du känner dig ofta utanför och ensam och det beror på att andra inte kan hänga med i dina smarta resonemang." Alltså, mycket som många kan känna igen sig i, men som många ändå kan tolka som specifikt riktat till just dem.

Artiklarna i tidningarna och böckerna gavs auktorisation med hjälp av tillförlitliga referenspersoner. Minns nåt reportage i nån tidning, tror det handlade om besökare från yttre rymden. En av de som sett och hört om just dessa var någon före detta soldat i USA:s Navy Seals. Han användes alltså för att ge tyng åt reportaget. Som välrenommerad soldat i det mest ultimata elitförbandet så måste ju han ha alla dubbar i däcken. Och att han fått sparken efter att berättat om sina iakttagelser berodde enligt reporatget att han haft modet och intelligensen som jag nämnt ovan.

Så, ja...jo..du kan nog ha rätt i det att det finns organiserad propaganda för att tjäna pengar på de som är inne på sånt här.

Kan förresten säga att den här kompisen slutade tro på sånt nåt drygt halvår efter att han börjat umgås med mig. När han var hemma hos mig fick han ofta höra den här, visade sig vara bra medicin för honom.

www.youtube.com/watch?v=Dp6LT2MdaPI

Mycket intressant, kan alltså rent ut sagt vara en organiserad marknad baserat helt på lögner för att skapa någon "new age"-kultur/religion? För det är mina misstankar om allt detta nämligen.
Senast redigerad av twisterlove 2014-03-01 kl. 18:20.
Citera
2014-03-01, 18:26
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ja att tro på alienkonspirationer enligt information presenterad i tråden kan möjligtvis vara galet, det jag försöker klura ut. Judar däremot, det kan jag faktiskt bevisa, det är inget som judarna själva döljer heller. Bara söka på Barbara Spectre till exempel, hon är inte blyg i sin käft.

Men vi verkar ju ha en person här i tråden (gral) som verkar insatt, denne har ju faktiskt en liknande varelse på sin avatar, vore kul att få höra dennes åsikter.

Fast rymdfantasterna påstår ju exakt samma sak och kan komma upp med lika "trovärdiga" bevis. Så du är en medlem i samma klubb...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in