2014-03-01, 16:24
Medlem
Man-At-Armss avatar
Tråden jag startade blev kastad i korgen: (FB) Vad lekte ni med på 80-talet?
Så jag provar posta en liknande tråd här, och tar tillfället i akt att ställa frågan till alla användare: Vad lekte ni med som barn?

Klistrat från förra tråden: För mig var favoritsysslorna att leka med He-Man -figurer, samla på Garbage Pail Kids kort och spela Nintendo (NES). Visst var det kul som fan att leka krig och krypa i buskar och så, men ovannämnda tre tidsfördriv är det jag minns mest med glädje.
Citera
2014-03-01, 16:30
Medlem
BigLouies avatar
Lego och Supermario på Nintendo 64. Fantastiska grejer.
Citera
2014-03-01, 16:32
Medlem
hyphens avatar
Grodyngel.
Citera
2014-03-01, 16:40
Avslutad
Lego, Lego mer Lego och sen lite TV spel (N64) när dem kom ut, blandat med cross/crosskart (bonn'unge)
Citera
2014-03-01, 16:47
Medlem
cogito.ergosums avatar
Lekte en hel del med lego, häftiga riddarfigurer och bilar.
Hände ju även att man fiskade kräftor eller grodor. Jag och tre kompisar brukade leka Pokémon på rasterna i låg- och mellanstadiet, fantasin var svaret där antar jag.

Att leka krig och slåss med pinnar var väl det jag främst kommer ihåg. Det var alltid lika kul att fäktas med några kompisar.
Att växa upp i en liten ort har sin charm.

Ja, det händer även idag att jag tillverkar en båge och skjuter lite när jag inte har något bättre för mig någon sommar...
Citera
2014-03-01, 16:55
Medlem
Elementarts avatar
Lego var ett stort intresse. TV-spel. Utomhus så lekte vi kurragömma, polis o tjuv, ägget (det med en tennisboll) Det fanns en annan lek med tennisboll som vi brukade leka, men jag kan inte komma på vad den hette nu
Citera
2014-03-01, 17:04
Medlem
Inaniss avatar
Får hänga på dom andra och säga lego... Sen i skolan var det kojor och spela kula som gällde! Najs tråd för övrigt hoppas den får vara kvar här, tycker dock den passar bättre här än i hobby
Citera
2014-03-01, 17:13
Medlem
borrizs avatar
Pillesnoppen!
Citera
2014-03-01, 17:35
Medlem
RullaDens avatar
Lego, pinnar, nintendo 8-bit bland annat.
Citera
2014-03-01, 17:35
Medlem
Sokools avatar
Blev mycket lego som ung, allt i princip som gick att bygga med tyckte jag och mina kompisar var roligt att hålla på med. När vi var utomhus lekte vi mycket pjet (kull?) och krig ute i skogen. TV-spel tyckte vi också var väldigt kul, sitta 4 pers och köra splitscreen på en 21-tums tjock-tv
Citera
2014-03-01, 17:38
Medlem
provocative77s avatar
Flickor
Citera
2014-03-01, 17:53
Medlem
Jiggysaws avatar
Bilar, barbie, mycket lek med naturen ute och frukter och bär...maskar och sniglar gjorde man små bon åt i glasskartonger
så var jag en sån som gillade att rita och vara kreativ redan då
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in