2014-03-01, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jag är helt övertygad om att Framstegspartiet är ett i mängden av alla dessa nya partier som...
Det vet varken du eller jag.
Citera
2014-03-01, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det vet varken du eller jag.
Har jag någonstans påstått det? Var därför jag skrev att jag var/är övertygad om det.
Citera
2014-03-01, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Har jag någonstans påstått det? Var därför jag skrev att jag var/är övertygad om det.
Ok, jag ska inte bråka om det här. Jag kunde göra mig lustig över att du anser att "vara övertygad om något" betyder något annat än att "veta något" men det ska jag naturligtvis inte göra.

Hoppas inte du blir sur nu. Jag har redan blivit ovän med en flashbackare ikväll och två är mer än vad mitt bräckliga psyke klarar av.
Citera
2014-03-01, 02:06
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Heh, Bort med alla nationalister (nåja) och dissidenter och in med menlösa ja-sägande nickedockor, och zigenarjudar. Ja, det är väl den "öppna svenskheten" i ett nötskal antar jag. Mest tragiskt är väl att vissa väljare och skribenter här i tråden finner sig i att bli spottade på och bedragna gång efter annan.

En liten tröst är väl att Gogman, Zogman eller vad fånen nu heter åtminstone inte finns på någon valbar plats.
Jag ställer inte upp till val. Tycker inte att man ska göra det om man varit med i bara drygt ett år.

Om du tog av dig "judezigernarkonspirations"-glasögonen skulle du nog se att det finns en ganska stor bredd bland kandidaterna. Det här är ingen monolitisk lista där alla har samma bakgrund eller samma åsikter. Även den som står ganska långt från mig åsiktsmässigt (åt det ena eller det andra hållet) skulle nog kunna hitta en eller ett par stycken att kryssa.
Citera
2014-03-01, 03:27
Medlem
rikastistorstans avatar
Jag kan inte släppa den här jävla listan. Vilket fegt jävla mellanmjölks äckelparti de har blivit! I tio år har man stöttat ett skitparti, en kontrollerad jävla opposition utan kulor och nationalism. Hur länge orkar ni som kallar er något sånär nationella ta skiten? Det är dags att på allvar börja se SD som en fiende.
Det är slut med att försvara SD. Det är slut med att försöka få lätt invandringskritiska vänner och anhöriga(som man vet inte är mogna för SvP) att rösta på SD. Det blir soffan i EU-valet.

Hur kan någon som är i sina sinnes fulla bruk och nationalist vara nöjd med den här listan? Du som röstat SD innan 2010, snälla säg mig om du gillar vad du läser. Paula Bieler 6:a

Kan inte ni som vägrar lämna skiten åtminstone göra någon form av uppror för att kräva lite SDU:are på listan? Ser ut att bli en valrörelse utan gräsrotsengagemang det här.
Citera
2014-03-01, 03:48
Medlem
Gammalbaersaerks avatar
Vilken riksdagslista. Toralf Alfsson och Gustav Kasselstrand var självfallet inte med. De föll såklart ur p.g.a att de är någorlunda dugliga och besitter en förmåga till självständigt tänkande, inget som uppskattas av partitoppen.

Paula Bieler zigenarjudinnan står nu både på riksdagslistan och EU listan så hon lär inte bli fattigare framöver. Hon som sagt att hon inte vill att rasister röstar på partiet, osmart minst sagt då de har utgjort partiets kärnväljare.

Serieväljarförolämparen Linus Bylund hittar man också.

Jimmy Ståhl som tackade Expressen för uthängningarna så de visste vilka de skulle utesluta finner man.

Kent Ekroth järnrörsjuden är självfallen. Det är trots allt ett sionistiskt parti, gärna judisk rasism men svenskens existens ska förnekas överhuvudtaget. Med tanke på hans goda kontakter med Israels extrema rashatsparti shas så bidrar hans plats också till omfattande judisk finansiering.

SD fortsätter att spotta på de väljare som valde in dem i riksdagen och på det svenska folket i allmänhet. När folk som i förra valet röstade 7 klöver under de senaste åren gått från att prata om att rösta på SD till att säga att partiet har slopat alla bra så är sveket enormt uppenbart.

Förhoppningsvis går folk över till SvP istället för att lägga sig på soffan, ännu bättre vore om de blev så förbannade över förrädarpartierna att de organiserade sig.
Citera
2014-03-01, 05:46
Medlem
Nix-registrets avatar
Där försvann de sista ursäkterna för socialkonservativa att stödja SD. Vilket neokonservativt, kulturradikalt, hjärndött muslimhatande pack.
Citera
2014-03-01, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vi kan börja med att inte tydligt och självklart verka för Sd här på flashback. Sd har blivit ett smalt parti likt alla de andra. Snart kan ingen vettig människa veta vad man får säga och inte säga.
I och för sig är ju det ett problem bara för medlemmarna, men vill vi se dem vi gillar bli hängda för minst lilla felnavigering?

Antingen får vi välja Sd som det parlamentariska alternativ som är något mildare än pest eller kolera. Eller så får vi kanske lägga våra röster på Svp och hoppas att de så småningom växer till sig och blir ett vettigt alternativ. Sd fick också gå den långa hårda vägen för att komma dit där de är idag.

Det är uppenbart att SD valt det lilla partiets väg, inte folkrörelsens. Kalkylen - helt korrekt - är att en betydande tillväxt ändå är garanterad i nästa val i kraft av de övriga partiernas fanatiska politik. Partiledningen och lojalisterna väljer utan vidare ett lättlett, toppstyrt SD på 8% framför ett dynamisk parti på 18% med de konkurrerande maktbaser och falanger som måste finnas i en riktig gräsrotsrörelse.

Därmed är alla invandringskritiker lösta från varje "plikt" att verka för partiet eller ens rösta på det. Ett valresultat i närheten av 10% har redan tryggats av Reinfeldt och Ullenhag, inte Åkesson och Karlsson.

De europeiska normalresultaten på uppemot och över 20% vi ser i flera länder hade varit fullt möjligt att uppnå om man tidigt valt att skapa egna kanaler till de breda folklagren för opinionsbildningen. Men samtidigt är folkrörelsevägen beroende av att man är lyhörd och ödmjuk för det opinionen säger - att det rör sig om en sant populistisk rörelse med ett äkta underifrån-perspektiv.

Jag tycker det är uppenbart att man istället medvetet skapat en doktrin som har till syfte att splittra, att sålla bort medlemmar som drivs av det vi kunde kalla "patriotism" eller den känsla av gemenskap man finner i andra folkgrupper. Man har anammat etablissemangets avidentifikation av svenskarna som ett riktigt folk, istället för att självklart och stridslystet använda sig av vanliga människors rätt till tillhörighet som partiets kraftkälla.

SD:s naturliga nisch är INTE att ta på sig den omöjliga uppgiften att hålla ihop det svenska samhället genom att "öppna upp svenskheten". Att förneka vår existens som likvärdigt folk i hopp om att inte "exkludera någon" som potentiell väljare eller i den vanvettiga förhoppningen att inte längre kallas rasist.

Istället har man chansen att bli ett Sveriges Svenska Folkpartiet, alltså ett intresseparti för den överlägset största maktbasen i det nya, mångetniska Sverige - nämligen svenskarna. Att förneka att det ens finns svenskar på samma nivå som det finns kurder eller judar är en partistrategisk dumhet värre än ett islamistiskt KD eller storstads-C. Man slarvar bort sitt själva existensberättigande utan att få något tillbaka. För sanningen är ju att de enda invandrare som någonsin kan tänka sig välja SD är de som inte känner illvilja mot svenskarna utan faktiskt gillar ett Sverige som präglas av oss.

Men nu är ju partistrategernas syfte alltså inte att röstmaximera, eller skapa en rörelse som den socialdemokratiska som på egna villkor tog över tolkningsföreträdet och satte agendan. Man vill skrämma bort drivkraften ur partiet, väl medveten om att den inte kommer att behövas i det korta perspektivet.
Senast redigerad av oyto 2014-03-01 kl. 08:56.
Citera
2014-03-01, 08:52
Medlem
Sockerpappans avatar
Jag är inte insatt i vilka alla på listan är, men att Paula Bieler hamnat på plats 6 samtidigt som Gustav Kasselstrand och Thoralf Alfsson helt uteslutits är inte något annat än ett patetiskt skämt.

SD-toppen underskattar uppenbarligen betydelsen av att följa sina egna medlemmars och sympatisörers önskningar.. det kommer att straffa sig.

SD behöver vara ett stort tält, inte en liten tipi där bara de som tycker exakt som partiledningen kan få plats. Partiet kan mycket väl splittras på sikt om de fortsätter att bete sig så här.
Senast redigerad av Sockerpappan 2014-03-01 kl. 08:59.
Citera
2014-03-01, 09:04
Medlem
Spelarn1s avatar
En notering man kan göra: det finns ju en och annan skribent som i olika trådar mer eller mindre hävdar att endast en åsikt är tillåten i SD och det är partiledningens. Tycker man annorlunda åker man ut. En del har också hävdat de som tillhör den s.k. bunkern snart kommer att försvinna.

Vi kan dock konstatera att "bunkermedlemmarna" Lång och Jansson är högt på riksdagslistan (valbaraplatser) samt att de båda i höstas fick förnyat förtroende i partistyrelsen.

Båda dessa personer röstade exempelvis emot uteslutningen av Patrik Ehn, de argumenterade emot ändringen av partiprogrammet 2011 där socialkonservatismen fick en mer framträdande plats vid sidan av nationalismen med mera.

Min poäng är att uppfattningen att SD:s ledning endast tillåter en uppfattning och att alla som avviker obönhörligen rensas ut helt enkelt inte stämmer.

OBS! Även undertecknad tycker att en del uteslutningsärenden varit anmärkningsvärda och jag tycker att exempelvis Kasselstrand gott hade kunnat få en plats på riksdagslistan men man behöver i sin kritik av partiledningen inte gå till överdrifter.
Citera
2014-03-01, 09:05
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Jag är också en av dem som är besviken över att inte se Kasselstrand på riksdagslistan. Men jag tycker inte att man ska dra i nödbromsen pga det.
Kasselstrand skriver själv på SDUs hemsida att han är överens med partiledningen och är tillfreds med beslutet. Kasselstrands största prestationer ligger i framtiden och är han inte med på listan i år så kommer han att vara det 2018. Det viktigaste nu är att SD och SDU drar jämt och kommer överens så att man kan sikta framåt tillsammans.

Jag hade absolut kunnat köpa att Kasselstrand inte sätts upp på riksdagslistan. Men att Paula Bieler, som är 10 gånger mindre kompetent än Kasselstrand samtidigt sätts på plats 6, det är bara för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Jag skulle tro att SD vill undvika alla typer av skandaler och vill slipa bort dem som är lite för frispråkiga. Thoralfs blogg blev hans fall i det här fallet. Man kan tycka vad man vill om det. Men i dagsläget så finns det inget direkt alternativ till SD för den som vill begränsa invandringen.

Och varför behåller Kenth Ekroth isåfall sin plats? jag vet ingen som har skapat fler och värre rubriker för SD än den mannan.

Även fast jag gillar honom så är det onekligen så.
Citera
2014-03-01, 09:41
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Svenskarnas Parti är inte ett trovärdigt alternativ för de allra flesta.

Inte riktigt korrekt: SvP är inte ett trovärdigt alternativ för de allra flesta nya exborgerliga Sverigedemokrater. För de som röstade SD 2006 så gäller snarast det omvända, SD är inte längre ett trovärdigt alternativ till SvP....

För övrigt vill jag påpeka att jag skrev för länge sedan att Kasselstrand inte skulle komma med på riksdagslistan efter vad han har gjort. På sikt ska han också drivas ur SD/SDU.
Kasselstrand är lika rökt som en böckling efter att ha retat upp den mäktiga judemaffian i SD. En jude är inte en förlåtande person, han driver alltid sina vendettor tills han eller hans fiende förgjorts.

Angående den här Thoralf, så verkar han vara en fantasilös socialkonservativ borgare som dock besitter den olyckliga kombinationen att ha både driv och självmarknadsföringsförmåga, vilket på kort sikt kan leda till pinsamheter och på lång sikt till att nuvarande partiledning ersätts. Sådant måste man förstås ta tag i, och det har jimmygänget gjort på ett ganska milt sätt. De kunde ju ha kickat honom för någon PK-förbrytelse men väljer istället att inte ha med honom på riksdagslistan.
Senast redigerad av infidel 2014-03-01 kl. 09:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in