Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-01, 03:10
  #14485
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Svenskarnas Parti ger dessa sitt stöd:

https://www.svenskarnasparti.se/2014/02/20/svenskarnas-parti-ger-sitt-stod-till-svoboda/

...samtidigt som "Högra Sektorn" försäkrar att judar är säkra:

(FB) Nationalism och geopolitik - en paradox.

Vad fan mer behöver ni egentligen? Att jag ska bevisa att varenda person i den "ukrainska revolutionen" är jude?
Ni? Jag talar för mig själv och vet inte om vi missuppfattar varandra på nåt sätt: jag är inte primärt intresserad av den ena eller andra enskilda organisationen, jag följer konflikten i Ukraina med en önskan om seger och välgång för det ukrainska folket. Jag är mycket väl medveten om vilka krafter från olika håll man har att göra med och farorna i att nationalistiska grupper närmar sig eller till och med vill liera sig med fiender. Mina sympatier finns enbart hos det ukrainska folket. Försök läsa vad jag skriver nu för fan innan jag lackar ur på dig.
Citera
2014-03-01, 03:12
  #14486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Ni? Jag talar för mig själv och vet inte om vi missuppfattar varandra på nåt sätt: jag är inte primärt intresserad av den ena eller andra enskilda organisationen, jag följer konflikten i Ukraina med en önskan om seger och välgång för det ukrainska folket. Jag är mycket väl medveten om vilka krafter från olika håll man har att göra med och farorna i att nationalistiska grupper närmar sig eller till och med vill liera sig med fiender. Mina sympatier finns enbart hos det ukrainska folket. Försök läsa vad jag skriver nu för fan innan jag lackar ur på dig.

Bli inte så jävla arg.

Jag försöker bara informera dig om läget, mitt intryck är nämligen att du är en god och kunnig typ som förstår dig på det mesta inom den nationalistiska sfären. Personligen hyser jag inga direkta förhoppningar för något här, varken Svoboda, regeringen eller något annat här tycks vara av seriöst positiv nationalistisk, anti-globalistisk karaktär. Vilket du kommer förstå om du läser färdigt den tråd jag länkade förut...
__________________
Senast redigerad av Europeisch 2014-03-01 kl. 03:16.
Citera
2014-03-01, 03:20
  #14487
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Bli inte så jävla arg.

Jag försöker bara informera dig om läget, mitt intryck är nämligen att du är en god och kunnig typ som förstår dig på det mesta inom den nationalistiska sfären. Personligen hyser jag inga direkta förhoppningar för något här, varken Svoboda, regeringen eller något annat här tycks vara av seriöst positiv nationalistisk, anti-globalistisk karaktär. Vilket du kommer förstå om du läser färdig den tråd jag länkade förut...
Haha

Nej, jag håller med dig, det förefaller definitivt inte vara så enkelt som en glasklar konflikt mellan Fjärde Riket och Sion. Tyvärr, får man väl säga. Jag har också läst det mesta dom senaste dagarna i tråden du hänvisar till, men samtidigt finns det ju ukrainare som strävar efter nationellt självbestämmande och det är deras öde i den här konflikten som det är angeläget och intressant att följa.
Citera
2014-03-01, 05:02
  #14488
Medlem
rikastistorstans avatar
Måste bara gratulera SvP till en mängd fler röster idag! Talar förstås om det haveri till riskdagslista som SD nu släppt. Lär bli ett hyfsat stort tapp till SvP. Har ett flertal vänner som stått och velat mellan att kryssa Kasselstrand eller rösta SvP, nu blir valet betydligt enklare.
Citera
2014-03-01, 06:08
  #14489
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Måste bara gratulera SvP till en mängd fler röster idag! Talar förstås om det haveri till riskdagslista som SD nu släppt. Lär bli ett hyfsat stort tapp till SvP. Har ett flertal vänner som stått och velat mellan att kryssa Kasselstrand eller rösta SvP, nu blir valet betydligt enklare.

Alla är ju inte direkta stolpskott, men visst finns det en hel del obegåvade pajasar på listan. Personer som egentligen borde sitta vid skolbänken. Och att SD inte är lösningen blir så tydligt när man tillåter blattar i partiet och vill vara med på demonstrationer mot "rasism". Snacka om att gulla med etablissemanget. Kulturnationalism och "öppen svenskhet" är ren svenskfientlighet.
__________________
Senast redigerad av TheBurden 2014-03-01 kl. 06:23.
Citera
2014-03-01, 07:34
  #14490
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutosaurus
Man för ju ofta höra att Svenskarnas parti skulle vara nationalsocialister, kan någon vara så snäll och förklara skillnaden mellan svenskarnas partis ideologi och nationalsocialism?

SvP vill skapa ett nationalistiskt Sverige utefter där vi står i dag - de vill skapa något nytt. Således kan man inte riktigt jämföra partiet med nationalsocialismen, även om det kanske finns vissa likheter.

Att prata om nationalsocialism och "nazism" är att blicka bakåt. Ungefär som när folk tänker tillbaka på Per Albin Hanssons tid och "folkhemmet". Den tiden är förbi. Vi är svenskar som lever på 2000-talet, inte tyskar på 1930-40-talet.
Citera
2014-03-01, 09:23
  #14491
Bannlyst
Björn Björkqvist ger en inlindad fast svidande kritik mot sitt partis stöd till den judiska statskuppen på självaste realisten.

Citat:
I Sverige kan vi bara iaktta vad som sker. Jag tror att det är farligt att allt för tydligt ge sitt stöd eller ta avstånd. Den kamp som sker där borta är inte vår och vad som är taktiskt fulspel och vad som är genuina åsikter kan vi just nu inte avgöra. Det får framtiden avgöra.

I Sverige har många nationalister valt ett tveklöst stöd till Svoboda och revolutionen. Så ser det dock inte ut i alla länder. Gyllene gryning har gjort ett uttalande där de fördömer USA:s och EU:s inblandning i revolutionen. Man skriver vidare att blodiga attacker ägt rum mot greker i Ukraina.
https://www.realisten.se/2014/02/28/vi-lever-i-spannande-tider/
Ukraina-gate har splittrat partiet.

Det är dags att rensa ut alla idioter från SvP.
Citera
2014-03-01, 09:28
  #14492
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Måste bara gratulera SvP till en mängd fler röster idag! Talar förstås om det haveri till riskdagslista som SD nu släppt. Lär bli ett hyfsat stort tapp till SvP. Har ett flertal vänner som stått och velat mellan att kryssa Kasselstrand eller rösta SvP, nu blir valet betydligt enklare.

Att de petade Thoralf Alfsson och Gustaf Kasselstrand beror naturligtvis på att de har lite för "fria" åsikter och inte riktigt klarar av att rätta sig i ledet. SD har blivit en elitstyrd sekt.

Lägg märke till Hanna Wighs malliga flin på denna bild:
http://avpixlat.info/wp-content/uploads/2014/02/SD-presskonferens-riksdagslistan-plus-Alfsson.jpg

Ger en minst sagt obehagliga vibbar. Eller kanske är det foliehatten på huvudet som kliar?

Nej, SD har inte bara fel politik, utan känns i dag rent utsagt obehagligt. Risken är stor att de gräver sin egen grav tillslut. Men som man bäddar får man ligga.
Citera
2014-03-01, 11:03
  #14493
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Björn Björkqvist ger en inlindad fast svidande kritik mot sitt partis stöd till den judiska statskuppen på självaste realisten.
Är det något som räknas som "svidande kritik" så undrar jag hur du själv kategoriserar dina egna galenskaper. Björn Björkqvist är, i likhet med de flesta nationalister i Svenskarnas parti, en sansad individ som manar till eftertanke och försiktighet.

Det är väl fullt naturligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Ukraina-gate har splittrat partiet.
Tror du på det själv så är du tamigfan dummare än du ger sken av, vilket måste vara en bedrift av rang.


Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Haha

Nej, jag håller med dig, det förefaller definitivt inte vara så enkelt som en glasklar konflikt mellan Fjärde Riket och Sion. Tyvärr, får man väl säga. Jag har också läst det mesta dom senaste dagarna i tråden du hänvisar till, men samtidigt finns det ju ukrainare som strävar efter nationellt självbestämmande och det är deras öde i den här konflikten som det är angeläget och intressant att följa.

Naturligtvis är det så. Vi vill gärna att våra val ska vara glasklara, svart och vitt, men så är det tyvärr sällan. Revolutionen i Ukraina ska inte ses som en storslam eller slutgiltig lösning, det är i bästa fall ett tillfälle där nationalistiska och antiglobalistiska krafter har möjlighet att flytta fram sina positioner.
Citera
2014-03-01, 12:35
  #14494
Bannlyst
Har varit en del skriverier om Svp sedan listan med kandidater presenterades.
http://arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.6905826-nazistparti-staller-upp-i-valet
http://www.unt.se/tierp/svenskarnas-parti-staller-upp-i-tierp-3017709.aspx
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=5797533
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5797232
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/svp-till-val-i-fyra-skanska-kommuner
http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2901078-svenskarnas-parti-vill-in-i-vanersborgs-fullmaktige

För att ta några exempel. Det är bra.
Citera
2014-03-01, 12:53
  #14495
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Björn Björkqvist ger en inlindad fast svidande kritik mot sitt partis stöd till den judiska statskuppen på självaste realisten.


Ukraina-gate har splittrat partiet.

Det är dags att rensa ut alla idioter från SvP.
Ja, bra av Björkqvist. Av vad jag har förstått har han även reagerat mot den kraftiga pro-kristna inställningen hos delar av partiet. Björkqvist tar ansvar när det behövs, det ska han ha heder av.
Citera
2014-03-01, 13:06
  #14496
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Valfonden börjar närma sig sitt mål! Endast 30.000 kronor kvar till 500.000!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in