2014-02-24, 22:08
Bannlyst
Kolla in Mucuna Pruriens.
Citera
2014-02-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
För mitt välmående så använder jag följande receptfria medel.

Omega-3
Multivitaminer.
Extra D-vitamin.
Extra B-vitamer.
Magnesiumtabletter i citratform.

Receptbelagda mediciner.

Fluoxetin.
Voxra.
Stilnoct för insomning.
Ritalin vid behov vid extrem trötthet.
Omega-3, multivitamin, samt magnesium använder jag också. Tycker magnesiumet funkar väldigt bra mot sömnen faktiskt.

Läste någonstans att voxran ger bättre effekt vid intag l tyrosine iom att det bygger upp dopaminet?

Har iallafall beställt hem 5 htp, l tyrosine samt d-vitamin nu, ska bli intressant och se om det ger något resultat.

Uppdaterar här i tråden hur det går sen!

Mvh
Citera
2014-02-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Kolla in Mucuna Pruriens.
Vad exakt är det?

mvh
Citera
2014-02-28, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liviinloud
Omega-3, multivitamin, samt magnesium använder jag också. Tycker magnesiumet funkar väldigt bra mot sömnen faktiskt.

Läste någonstans att voxran ger bättre effekt vid intag l tyrosine iom att det bygger upp dopaminet?

Har iallafall beställt hem 5 htp, l tyrosine samt d-vitamin nu, ska bli intressant och se om det ger något resultat.

Uppdaterar här i tråden hur det går sen!

Mvh

Eventuellt, men Voxra är en alltför svag dopaminåterupptagshämmare för att det skulle ge någon signifikant effekt. Många brukar dessutom bygga upp tolerans mot L-Tyrosin om man nu får effekt av den.

Är man ute efter dopamin så rekommenderar jag Mucuna Pruriens, du kan kombinera det med 5-HTP. Båda är klassade i Sverige dock, men är enkelt att få tag på. Mucuna Pruriens är väldigt intressant, kolla in det. 5-HTP kan fungera bra att ta innan sömn, då serotonin syntetiseras till melatonin. Mucuna Pruriens kan således vara bra att ta på morgonen och eftermiddagen för ökad pigghet och motivation.
Citera
2014-03-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Eventuellt, men Voxra är en alltför svag dopaminåterupptagshämmare för att det skulle ge någon signifikant effekt. Många brukar dessutom bygga upp tolerans mot L-Tyrosin om man nu får effekt av den.

Är man ute efter dopamin så rekommenderar jag Mucuna Pruriens, du kan kombinera det med 5-HTP. Båda är klassade i Sverige dock, men är enkelt att få tag på. Mucuna Pruriens är väldigt intressant, kolla in det. 5-HTP kan fungera bra att ta innan sömn, då serotonin syntetiseras till melatonin. Mucuna Pruriens kan således vara bra att ta på morgonen och eftermiddagen för ökad pigghet och motivation.
Såg intressant ut.

Har ju dock redan köpt l-tyrosine, det går inte att kombinera dessa 2 för dopaminet eller? Annars får jag väl beställa hem och testa, var ju inte speciellt dyrt. Sedan väljer jag vilken som fungerar bäst.

Mvh
Citera
2014-03-03, 04:47
Bannlyst
Citat:
Såg intressant ut.

Har ju dock redan köpt l-tyrosine, det går inte att kombinera dessa 2 för dopaminet eller? Annars får jag väl beställa hem och testa, var ju inte speciellt dyrt. Sedan väljer jag vilken som fungerar bäst.

Mvh

Eventuellt, men det är onödigt då L-Tyrosin syntetiseras till L-DOPA (Mucuna Pruriens innehåller 15%) ...såhär ser det ut: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Conversion_of_phenylalanine_and_tyrosine_to_its_bi ologically_important_derivatives.png
Citera
2014-03-04, 23:15
Medlem
Har personligen kört 5-htp och l-tyrosine ca ett par veckor. Upplever ingen av dessa som några mirakelpiller, känner faktiskt knappt av någon effekt alls. För tillfället har jag en väldigt soft livssituation utan jobb eller stress och är inte deprimerad. Syftet med att ta substanserna var en förhoppning om ökad energi och bättre humör, men man kan väl anta att dessa substanser lämpar sig bättre för personer som lider av depression eller extrem trötthet.
Citera
2014-03-06, 18:56
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
jag tänkte testa denna kur nu.. har alla vitaminer och skall köra på
D vitamin RDA 3-400%
Magnesium RDA 200%
Omega-3 6000mg
5-hpt 100mg
L-tyrosine 1000mg
E-vitamin RDA 300%
Selen RDA 200%
C-vitamin RDA 800%
alfa-liponsyra, 200mg
Coenzyme Q10, 100mg
Grape frukt extrakt, 200mg
Multivitamin, med B vitaminer. RDA 100%
tänkte börja imorgon och ta ca
Ska se om jag blir mer eller mindre efterbliven!
Senast redigerad av Tjackad-Tullare 2014-03-06 kl. 18:59.
Citera
2014-03-06, 23:18
Medlem
Har kört med l-tyrosine och vitamin D nu i 4dagar, upplever mig som piggare och mer motiverad! Upplever verkligen bra effekt! Om det är placebo skiter jag fullständigt i

På måndag börjar jag köra igång med 5-htp också. Tog sig som tur var förbi tullen.

Ska tillägga att jag även kör på ZMA (magnesium,zink,b6) ,multivitamin och omega 3.

Uppdatering kommer i början på nästa vecka!

Mvh
Citera
2014-03-06, 23:21
Medlem
Har en fråga bara, någon som testat l-glutamin eller något liknande tillskott för GABA? Hur upplevde ni effekten isåfall?
Citera
2014-03-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chadanen
Har personligen kört 5-htp och l-tyrosine ca ett par veckor. Upplever ingen av dessa som några mirakelpiller, känner faktiskt knappt av någon effekt alls. För tillfället har jag en väldigt soft livssituation utan jobb eller stress och är inte deprimerad. Syftet med att ta substanserna var en förhoppning om ökad energi och bättre humör, men man kan väl anta att dessa substanser lämpar sig bättre för personer som lider av depression eller extrem trötthet.
Som du skriver, så är nog dessa tillskott endast effektiva om du har brist på serotonin eller dopamin då de "fyller upp" föråden.

Jag känner iallafall av l-tyrosinet väl i form av motivation och minskaf känsla av ångest. Men det kan ju även vara D-vitamimen också.
Citera
2014-03-07, 01:18
Bannlyst
Citat:
Som du skriver, så är nog dessa tillskott endast effektiva om du har brist på serotonin eller dopamin då de "fyller upp" föråden.

Jag känner iallafall av l-tyrosinet väl i form av motivation och minskaf känsla av ångest. Men det kan ju även vara D-vitamimen också.

D-Vitamin är knappast direktverkande antidepressivt, folk missuppfattar D-vitaminbrist och "SAD", som beror på brist av ljus i största grad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in