2014-02-28, 11:50
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarn1
Thoralf Alfsson verkar inte få fortsatt förtroende. Det var lite överraskande...

Mycket förvånande. Är det han själv som valt det eller är han petad? Tycker att han verkar vara en riktig arbetshäst. Som dessutom åstadkommer mycket. Men kanske gör han mer nytta för Kalmar än för Sverige?
Citera
2014-02-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Motvilja snarare förakt! Var är Kasselstrand då?

Inte i riksdagen, varken nu eller 2015. Men Åkesson har väl varit tydlig med att intern opposition är oförlåtlig? Kasselstrand och andra i samma sits får väl vänta på att Åkesson ger sig av på ett eller annat sätt eller själva lämna. Det är lydnad, underkastelse, som gäller inom SD.

Men varför har de satt folk på listan som antagligen kommer hamna i EU-parlamentet? Hur är tanken?
Citera
2014-02-28, 12:00
Medlem
baggebo1s avatar
Bra att signalen till Kasselstrand och ungdomsförbundet är tydlig. Nu vet de att de inte har någon framtid i partiet. Ska de ägna ytterligare tid åt att skapa röster åt SD som sedan går till människor som motarbetar dem, eller är det dags att tänka nytt?

Edit: Nej... Tydligen inte:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=735140039844285&set=a.1713684628881 15.36496.160333517324943&type=1&theater
Senast redigerad av baggebo1 2014-02-28 kl. 12:09.
Citera
2014-02-28, 12:02
Medlem
Spelarn1s avatar
No hard feelings mellan SDU och SD enligt Kasselstrand och Hahne:

Citat:
Vi har under de senaste veckorna fört dialog med partiledningen och valberedningen och vi har verkligen haft bra möten med varandra med fokus på valåret och tiden därefter. Vi meddelades för några dagar sedan att ingen av oss står med på listan, med hänvisning till den intressekonflikt som kan uppstå om man dels företräder SDU på högsta nivå, dels är riksdagsledamot. Partiet önskar ett starkt ungdomsförbund under vår ledning även framgent och det finns inga hard feelings mellan oss, tvärtom.

http://sdu.nu/2014/02/28/officiell-kommentar-med-anledning-av-riksdagslistan/
Citera
2014-02-28, 12:09
Medlem
Citat:
26 Roger Hedlund Gävle
Bråket med AFA, går att förstå, men är det sant att han även dömts för rån och häleri? I såna fall tycker jag att det känns lite olustigt att ha honom här - även om han varit ung när han begick brotten.
Citera
2014-02-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Bråket med AFA, går att förstå, men är det sant att han även dömts för rån och häleri? I såna fall tycker jag att det känns lite olustigt att ha honom här - även om han varit ung när han begick brotten.

Runar Filper över 10 domar på sig nolltolerans? IN MY ASS!!
Citera
2014-02-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Mycket förvånande. Är det han själv som valt det eller är han petad? Tycker att han verkar vara en riktig arbetshäst. Som dessutom åstadkommer mycket. Men kanske gör han mer nytta för Kalmar än för Sverige?

Tycker precis tvärtom. Han verkar att vara en "bloggpolitiker" som gör minsta möjliga i riksdagen. Även innan valet 2010 gick han även ut med i sin blogg att han kommer att vara så lite som möjligt i riksdagen om han blir invald.
Citera
2014-02-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Runar Filper över 10 domar på sig nolltolerans? IN MY ASS!!

Vem har sagt att gamla domar gör att man är dömd för all framtid? Domarna är väl ca 20 år tillbaka i tiden. Att han inte var aktuell 2010 visar att han men sitt "bagage" med rätta haft en uppförsbacke förtroendemässigt. Nu har bra och långsiktigt arbete lönat sig vilket, precis som det ska vara.
Citera
2014-02-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Vem har sagt att gamla domar gör att man är dömd för all framtid? Domarna är väl ca 20 år tillbaka i tiden. Att han inte var aktuell 2010 visar att han men sitt "bagage" med rätta haft en uppförsbacke förtroendemässigt. Nu har bra och långsiktigt arbete lönat sig vilket, precis som det ska vara.
Ursäkta? Folk har blivit uteslutna för gamla saker så snacka inte goja
Citera
2014-02-28, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Tycker precis tvärtom. Han verkar att vara en "bloggpolitiker" som gör minsta möjliga i riksdagen. Även innan valet 2010 gick han även ut med i sin blogg att han kommer att vara så lite som möjligt i riksdagen om han blir invald.

Ja det är faktiskt mycket möjligt att han själv insett just det. Att han gör mer nytta i SD i en annan position. Hoppas bara inte att det ligger någon osämja bakom detta. Jag tiullhör de som startar dagen med att bla läsa hans blogg och jag har haft känslan av att det funnits ett dåligt humör som ibland gjort att han gått över gränser som när han för en tid sedan hånade en kurd-fotbollsklubb som var på uppstartande någonstans i småland och en del onödiga generaliserande och onödigt provokativa påståenden har han även haft på bloggen.

Jaha då får man väl leta rätt på någon annan att kryssa. :-) Såhär spontant så går mina tankar till Jonny Skalin. Just för hans approach och att jag känner mig som en själsfrände till honom.
Citera
2014-02-28, 12:28
Avslutad
Med Paula Bieler så högt upp på listan blir det absolut ingen röst på SD.
Citera
2014-02-28, 12:31
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Rörande vem man ska rösta på så funderar jag på att tota ihop några rekommendationer lite senare. Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in