2014-02-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HestEtaGres
Såg precis det

Tror ni Jese Rodriguez pris ökar om han får en guld-UP?
Kommer sjunka som en sten, då majoriteten kommer köpa guld.
Citera
2014-02-28, 00:39
Medlem
NilssooonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Får nog instämma här, hans guldkort kommer bli sjuuuukt!
Citera
2014-02-28, 00:40
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolero
Vissa tror att han sjunker, som Coleman tillexempel. Jag tror att priset går upp men inte så mkt.

Svar på varför Coleman har sjunkit är att folket är bara intresserade av att använda honom i St. Pats.

Funderade också på det angående Coleman, men han var väl värd ~10k innan ändå? eller var det pricefix?

Iaf så har IF Januzaj sjunkit som fan efter hans silver kom.

Jag ser faktiskt inte varför Jese skulle öka i värde. Han är redan övervärderad för det första. När jag köpte och sålde honom i samband med TOTY så var han värd ca 50-60k. Sen så är inte silverspelare något jätte märkvärdigt för den breda massan eftersom det inte finns mer än cupen att köra silverlag med. Folk som idag vill använda Jese i Guldlaget måste ju köpa silver. Kommer han i guld så kommer folk naturligtvis köpa honom i guld.

men jag har haft fel förr så.
Citera
2014-02-28, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
Funderade också på det angående Coleman, men han var väl värd ~10k innan ändå? eller var det pricefix?

Iaf så har IF Januzaj sjunkit som fan efter hans silver kom.

Jag ser faktiskt inte varför Jese skulle öka i värde. Han är redan övervärderad för det första. När jag köpte och sålde honom i samband med TOTY så var han värd ca 50-60k. Sen så är inte silverspelare något jätte märkvärdigt för den breda massan eftersom det inte finns mer än cupen att köra silverlag med. Folk som idag vill använda Jese i Guldlaget måste ju köpa silver. Kommer han i guld så kommer folk naturligtvis köpa honom i guld.

men jag har haft fel förr så.
Varför han skulle öka? - Jo för man inte kan få han i pack längre.

Han är redan övervärderad. - Ja det stämmer. Det kan komma att göra att han sjunker.

Men jag tror fortfarande inte att han kommer bli så superbillig som vissa tror. (tänker då runt 15-25k)

Och nej, Coleman var inte pricefix när han låg på runt 9-13k
Citera
2014-02-28, 00:52
Medlem
Citat:
Absolut, men hans silver kommer ju försvinna ur packs och ah. Men du har säkert rätt.

Ni som inte testat Jovetic har inte smakat äkta lycka. Skrev en review på Futhead så tänkte om ni orkar läsa får ni gärna göra det, lämnar reviewen i en spoiler så den inte tar upp halva sidan. Den är på engelska men hoppas ni förstår. Helt underbar är han.

Funderar på att sälja Neymar men vilken ST, CF eller CAM finns för cirka 150-250k? Skulle kunna ha Suarez UP som CAM?
Citera
2014-02-28, 00:58
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Någon nämnde tipset vid trading att gå bak till auktionerna med 59min kvar.
Min fråga är - Hur gör man det??
Han beskrev ju hur man gjorde den
Citera
2014-02-28, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HestEtaGres
Absolut, men hans silver kommer ju försvinna ur packs och ah. Men du har säkert rätt.

Ni som inte testat Jovetic har inte smakat äkta lycka. Skrev en review på Futhead så tänkte om ni orkar läsa får ni gärna göra det, lämnar reviewen i en spoiler så den inte tar upp halva sidan. Den är på engelska men hoppas ni förstår. Helt underbar är han.

Funderar på att sälja Neymar men vilken ST, CF eller CAM finns för cirka 150-250k? Skulle kunna ha Suarez UP som CAM?
Karmawhoring på fb

Skämt åsido så var det intressant att läsa och jag tycker precis likadant, ett rent odjur. Men för mig i BPL finns det så många sjuka anfallare, Benteke, Jove, Agge, Eto'o är liksom FIFA's absolut bästa och alla i samma liga.
Citera
2014-02-28, 01:04
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:

Han är redan övervärderad. - Ja det stämmer. Det kan komma att göra att han sjunker.

Men jag tror fortfarande inte att han kommer bli så superbillig som vissa tror. (tänker då runt 15-25k)

Finns massor av "bra" spelare som är out of packs, men om inte efterfrågan är större än utbudet så ökar inte värdet. IF Seedorf, Adi, NIF och IF Januzaj har sjunkit efter dom tagit bort från packs.

Jag tror hypen och den generella uppfattningen om att han kommer bli dyr kommer i sig självt driva upp priset till en bubbla som sen spricker och faller ner till något dyrare än guldversionen.
Senast redigerad av Jessicaffs 2014-02-28 kl. 01:06.
Citera
2014-02-28, 01:08
Medlem
Citat:

Sjunka till 15-25k kommer han absolut inte göra, tänker mig runt 50-60k då han trots allt fortfarande är den bästa silverspelaren Men anledningen till att han har ökat så mycket sedan TOTY är ju främst för att han har kommit igång rejält IRL nu på senaste tiden, och de flesta som köper av denna anledningen kommer ju köpa den billigare och samtidigt bättre versionen.

Edit: Som svar på Jessicaffs sista mening: Guldversionen kommer lägga sig på >2k så silverversionen kommer vara markant dyrare även om han sjunker i pris.
Citera
2014-02-28, 01:18
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Edit: Som svar på Jessicaffs sista mening: Guldversionen kommer lägga sig på >2k så silverversionen kommer vara markant dyrare även om han sjunker i pris.

Hur vet du vad han kommer kosta när vi inte ens vet om han får en up?

>2k betyder dessutom allt mellan 2k och uppåt, dvs 15miljoner.

Skulle inte förvåna mig om priset sjönk ner under 10k då ingen kommer vilja ha hans silver.
Citera
2014-02-28, 01:25
Bannlyst
Citat:

Jävlar silken vågad gissning på hur mycket han kommer kosta!

OnT: Spelets bästa RB samt LB?
Senast redigerad av BendingSwine 2014-02-28 kl. 01:29.
Citera
2014-02-28, 01:33
Medlem
NilssooonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BendingSwine
Jävlar silken vågad gissning på hur mycket han kommer kosta!

OnT: Spelets bästa RB samt LB?
RB: Richards, Konko, Maicon SIF, Walker
LB: Constant, Marcelo
(Av de jag har testat, men lär ju knappast vara spelets bästa )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in