FEJK!
De anställda på Af 2006 som varit med om ett valår vet vad ett mediadrev är. Lärt mig mycket av dom.
Har praktiserat där & vet vilket slitagejobb folket på golvet gör & träffar dagligen min bästa vän som jobbar där.
MEN arbetsförmedlingens pressmeddelande bryr sig ingen media om, dvs "fusket" har kontrollerat & inget fusk pågår. MEN alla anställda vet - valår - mediedrev mot AF och nu ska vi alla hata AF, precis som 2006
http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Pressrum/Pressmeddelanden/Pressmeddelandeartiklar/Riket/2-27-2014-Inga-belagg-for-fusk-med-arbetssokande-.html#.UxEC7_l5O5w
Han som gick ut till media var en kille som blev sparkad efter 2 mån som min kompis kände, som försov sig & misskötte sig jämt... och han fick sparken. Och han gick ut bitter i media. Känner otaliga handläggare på Af & alla fattar noll. Vad för man för vinst med att ljuga, ljuga statistik över hur arbetslöshet ser ut i Sverige? Bull shit!
Min kompis på AF berättade att alla varnats redan i november att AF kommer att bli måltavla
för ett mediedrev år 2014. Just för att arbetslösheten är på tapeten & då får AF all skit av naturliga skäl. Mediedrevet började började förra veckan (då 610000 kallades till ett möte - vilket var ett löjligt pinsamt tekniskt fel) & då visste alla på AF att NU BÖRJAR MEDIEDREVET, valår 2014!
Senaste dagarna har dagarna från Aftonhoran hört av sig hysteriskt till arbetssökande för att hitta fel på Af & på arbetsförmedlarna med allt från för telefontider til u name it... men de har misslyckats. Med de gräver vidare! Detta blir Af:s år rampljuset, säger dom.
Nästa valår är det Försäkringskassan på tapeten, eller Polisen, eller Migrationsverket... eller Arbetsförmedlingen igen.. för att det är så enkelt att spy galla på en myndighet. Och nu är arbetslöshet på tapeten... och då får AF skiten... för en myndighet som regeringen bestämmer allt om.
Men media har bestämmt sig för att det är Arbetsförmedlingens mediedrev i år. Men de som kan läsa mellan raderna har nog förstått att det bör tas som en nypa salt.