2014-02-27, 22:20
Medlem
Flashbackministerns avatar
I en nyhet idag står det att Arbetsförmedlingen i Arlöv fuskat med siffrorna för att få ner statistiken arbetslösa till sin fördel. Flera anställda berättade anonymt för Aftonbladet om hur de har känt press på att vända arbetslöshetstrenden... läs bland annat http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18449656.ab

Är ngn egentligen förvånad över fusket? Jag tror det pågått länge och på andra AFkontor i vårt avlånga land...
Citera
2014-02-27, 22:22
Medlem
H4NDL4RNs avatar
Lika väntat som att hundar skiter...
Citera
2014-02-27, 22:26
Bannlyst
På gått flerra år (enligt www.tevekanal nyheterna)
Citera
2014-02-28, 00:30
Medlem
Sjukt , sparka alla ansvariga!
Citera
2014-02-28, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt

Hur tänke du ddå?
Dem har fått en an svar, att upp fylla så en visst kvott får en jobb inom varge rimlig tids period.
Då när arbets sökande vissar sig inkommpenta eller i annadra fall lata, så säts deras tåla mod på prov.
Citera
2014-02-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nowiwanttobefree
Hur tänke du ddå?
Dem har fått en an svar, att upp fylla så en visst kvott får en jobb inom varge rimlig tids period.
Då när arbets sökande vissar sig inkommpenta eller i annadra fall lata, så säts deras tåla mod på prov.

Jag tänker att fuska löser inga problem. Vad blir bättre av att fuska?
Citera
2014-02-28, 01:11
Medlem
JDAMs avatar
Fantastiska nyheter hoppas man gräver vidare i detta och får fram riktiga siffror då kanske t.o.m reinfeldt får bulemi.
Citera
2014-02-28, 01:14
Bannlyst
Citat:
Jag tänker att fuska löser inga problem. Vad blir bättre av att fuska?

De klart de blir bättre, sän löser de inte något problem men de var inte de som var derras jobb häller.
Citera
2014-02-28, 11:15
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Då blir det bara ännu fler arbetslösa... Annars trodde jag lite smått att arbetsförmedlingen var nånting som inte längre fanns. När förmedlade denna meningslösa inrättning ett arbete senast?
Citera
2014-02-28, 23:49
Medlem
joshua02s avatar
FEJK!

De anställda på Af 2006 som varit med om ett valår vet vad ett mediadrev är. Lärt mig mycket av dom.

Har praktiserat där & vet vilket slitagejobb folket på golvet gör & träffar dagligen min bästa vän som jobbar där.

MEN arbetsförmedlingens pressmeddelande bryr sig ingen media om, dvs "fusket" har kontrollerat & inget fusk pågår. MEN alla anställda vet - valår - mediedrev mot AF och nu ska vi alla hata AF, precis som 2006

http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Pressrum/Pressmeddelanden/Pressmeddelandeartiklar/Riket/2-27-2014-Inga-belagg-for-fusk-med-arbetssokande-.html#.UxEC7_l5O5w

Han som gick ut till media var en kille som blev sparkad efter 2 mån som min kompis kände, som försov sig & misskötte sig jämt... och han fick sparken. Och han gick ut bitter i media. Känner otaliga handläggare på Af & alla fattar noll. Vad för man för vinst med att ljuga, ljuga statistik över hur arbetslöshet ser ut i Sverige? Bull shit!

Min kompis på AF berättade att alla varnats redan i november att AF kommer att bli måltavla för ett mediedrev år 2014. Just för att arbetslösheten är på tapeten & då får AF all skit av naturliga skäl. Mediedrevet började började förra veckan (då 610000 kallades till ett möte - vilket var ett löjligt pinsamt tekniskt fel) & då visste alla på AF att NU BÖRJAR MEDIEDREVET, valår 2014!

Senaste dagarna har dagarna från Aftonhoran hört av sig hysteriskt till arbetssökande för att hitta fel på Af & på arbetsförmedlarna med allt från för telefontider til u name it... men de har misslyckats. Med de gräver vidare! Detta blir Af:s år rampljuset, säger dom.

Nästa valår är det Försäkringskassan på tapeten, eller Polisen, eller Migrationsverket... eller Arbetsförmedlingen igen.. för att det är så enkelt att spy galla på en myndighet. Och nu är arbetslöshet på tapeten... och då får AF skiten... för en myndighet som regeringen bestämmer allt om.

Men media har bestämmt sig för att det är Arbetsförmedlingens mediedrev i år. Men de som kan läsa mellan raderna har nog förstått att det bör tas som en nypa salt.
Senast redigerad av joshua02 2014-03-01 kl. 00:00.
Citera
2014-03-01, 00:01
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshua02
FEJK!

De anställda på 2006 som varit om ett valår vad ett mediadrev är. Lärt mig mycket av dom.

praktiserat där & vet vilket slitagejobb folket på golvet gör & träffar dagligen min bästa vän som jobbar där.

arbetsförmedlingens pressmeddelande bryr ingen om, dvs "fusket" har kontrollerat & inget fusk pågår. alla anställda vet - valår - mediedrev mot AF och nu ska vi alla hata AF, precis som 2006

http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Pressrum/Pressmeddelanden/Pressmeddelandeartiklar/Riket/2-27-2014-Inga-belagg-for-fusk--arbetssokande-.html#.UxEC7_l5O5w

Han som gick ut till media var en kille som blev sparkad efter 2 mån som min kompis kände, som försov sig & misskötte sig jämt... och han fick sparken. Och han gick ut bitter i media. Känner otaliga handläggare på Af & alla fattar noll. Vad för för vinst ljuga, ljuga statistik över hur arbetslöshet ser ut i Sverige? shit!

Min kompis på AF berättade alla varnats redan i november att AF kommer att bli måltavla för ett mediedrev år 2014. Just för att arbetslösheten är på tapeten & då får AF all skit av naturliga skäl. Mediedrevet började började förra veckan (då 610000 kallades till ett möte - vilket var ett löjligt pinsamt tekniskt fel) & då visste alla på AF att NU BÖRJAR MEDIEDREVET, valår 2014!

Senaste dagarna har dagarna från Aftonhoran hört av sig hysteriskt till arbetssökande för att hitta fel på Af & på arbetsförmedlarna med allt från för telefontider til u name it... har misslyckats. Med de gräver vidare! Detta blir Af:s år rampljuset, säger dom.

Nästa valår är Försäkringskassan på tapeten, eller Polisen, eller Migrationsverket... eller Arbetsförmedlingen igen.. för att är så enkelt att spy galla på en myndighet. Och nu är arbetslöshet på tapeten... och då får AF skiten... för en myndighet som regeringen bestämmer allt om.

Men media har bestämmt sig för att det är Arbetsförmedlingens mediedrev i år. som kan läsa mellan raderna har nog förstå det redan & tar det som en nypa salt.

Så om AF konstaterade att ett fusk pågick så skulle dom skriva det i ett pressmeddelande på sin hemsida?

Det är ngt som gör att jag inte riktigt tror på dig joshua02...

En sak till som du har missförstått... svenska tidningar kommer aldrig spy galla på Migrationsverket. Svensk invandringspolitik ska vi vara stolta över enligt media...
Citera
2014-03-01, 02:02
Medlem
joshua02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern
Så om AF konstaterade att ett fusk pågick så skulle dom skriva det i ett pressmeddelande på sin hemsida?

Det är ngt som gör att jag inte riktigt tror på dig joshua02...

En sak till som du har missförstått... svenska tidningar kommer aldrig spy galla på Migrationsverket. Svensk invandringspolitik ska vi vara stolta över enligt media...

Bull shit, Af har granskat "fuskandet" & sett att det e LÖGN & FÖRTAL. Det var en kille som fick kicken pga eget bevåg efter 2 mån som brölade ut i media.

För förra valår 2006 var det likadant. En mediakampanj mot Af & någon "talade ut". Favvo i repris. Likadant 2006. Mediedrev. Och du som har agg mot Af så tror förstås på aftonhoran. Och tror att Af sitter som en maffia & fibblar. Loser!

Somsagt media har ju lovat "döda af" 2014, nästa valår kanske migrationsverket (men gråtande stories om en 5-åring som ska kastas ut eller 90-åring) eller försäkringskassan (en -30-åring som måste bestämma datum för sin död. Eller polisen som nitar nån oskyldig.

Men somsagt 2014 e det Af som ska slaktas. Med mediedrev.

Men myndigheter e till för hatas. Och det vet vi alla.

Ps. Just min kompis har just kämpat & raggat 30-40 företag att ställa upp på en rekryteringsträff med företag som söker sommarjobb nästa vecka, vissa företag söker fler än en. Man beräknar efter den träffen ska 65 st fått sommarjobb MEN DET SKULLE ALDRIG skivas om i media, never. För Af e skit.
Senast redigerad av joshua02 2014-03-01 kl. 02:17.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in