Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-02-27, 22:46
  #14413
Bannlyst
Svenskarnas parti har nu släppt en lista på huvuddelen av de kommuner man ämnar kandidera i. Så här långt handlar det om 42 kandidater i 30 kommuner (om jag räknat rätt), men listan är inte fullständig och kommer förhoppningsvis att utökas framöver.

https://www.realisten.se/2014/02/27/svenskarnas-parti-kandiderar-i-30-kommuner/

Det kommer förstås också att komma en riksdagslista.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2014-02-27 kl. 22:50.
Citera
2014-02-27, 22:50
  #14414
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ska SvP "ta avstånd" från Svoboda eftersom en judisk tidning påstår att Svobodas partiledare ska ha yttrat följande " Svoboda stöder alla etniska minoriteters rätt till att delta i den politiska processen, utbildning, språk och mer… Vårt gemensamma mål är att eliminera anti-ukrainska, odemokratiska regimer"?

Är det korrekt uppfattat? Det är naturligtvis inte aktuellt, vi har företrädare som har nära kontakter med Svobodas ledning och behöver således lyckligtvis inte basera våra politiska ställningstaganden på vad judiska tidningar skriver och som påstått nationalistiska bloggar för vidare.

Så uttalandena är fabricerade? Det känns ju inte orimligt att deras företrädare skulle kläcka ur sig något sådant då partiet är uttalat pro-EU vilket är oförenligt med nationalism.
Citera
2014-02-27, 22:55
  #14415
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG-Nation
Så uttalandena är fabricerade?
Det har hänt tidigare vad gäller judiska tidningar. Hur som helst ska partiet naturligtvis inte fatta några som helst beslut på tredjehandsuppgifter, och det inser nog alla som inte har murbruk i sinnet. Som jag skrev tidigare så har partiets företrädare kontakt med Svobodas diton och behöver således inte basera sin uppfattning på judiska mediers skriverier eller andra tredjehandsrapporter. Och det är väl så det ska vara, inte sant?

Citat:
Det känns ju inte orimligt att deras företrädare skulle kläcka ur sig något sådant då man är uttalat pro-EU vilket är oförenligt med rasnationalism.
Partiet har i flera intervjuer varit tydliga med att man inte har några planer på att gå med i EU som det ser ut nu, samma svar som jag själv fick när jag kontaktade dem. Däremot vill man närma sig EU-länderna och kan tänka sig ett AA, för handel och samarbete av olika former - om jag har förstått dem rätt.
Citera
2014-02-27, 23:05
  #14416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Svenskarnas parti har nu släppt en lista på huvuddelen av de kommuner man ämnar kandidera i. Så här långt handlar det om 42 kandidater i 30 kommuner (om jag räknat rätt), men listan är inte fullständig och kommer förhoppningsvis att utökas framöver.

Måste fråga, du är inte en av de 42?
Citera
2014-02-27, 23:14
  #14417
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yggwidu
Måste fråga, du är inte en av de 42?
Jag föredrar att vara anonym här på Flashback både av juridiska och av andra skäl. Om jag skulle kandidera för partiet är det alltså ingenting som jag vill koppla ihop med min användare här, både för min egen och för partiets skull.

Jag hoppas du har överseende med det svaret.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2014-02-27 kl. 23:20.
Citera
2014-02-27, 23:24
  #14418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag föredrar att vara anonym här på Flashback både av juridiska och av andra skäl. Om jag skulle kandidera för partiet är det alltså ingenting som jag vill koppla ihop med min användare här, både för min egen och för partiets skull.

Jag hoppas du har överseende med det svaret.

Såklart. Enbart nyfiken.
Citera
2014-02-27, 23:25
  #14419
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Svenskarnas parti har nu släppt en lista på huvuddelen av de kommuner man ämnar kandidera i. Så här långt handlar det om 42 kandidater i 30 kommuner (om jag räknat rätt), men listan är inte fullständig och kommer förhoppningsvis att utökas framöver.

https://www.realisten.se/2014/02/27/svenskarnas-parti-kandiderar-i-30-kommuner/

Det kommer förstås också att komma en riksdagslista.

Roligt med så många namn. Blev dock lite förvånad över att inte se Rebecka Willfridsdotter på stockholmslistan. Hon är väl ordförande för SvP Stockholm?
Citera
2014-02-27, 23:26
  #14420
Medlem
praeles avatar
SvP har nu fått in en donation på 50.000 i valfonden och är nu uppe i 470000 kr. Bara 30 ribbor kvar till målet är nått med ett halvår kvar till valet. Vi går väl mot miljonen sen?
Citera
2014-02-27, 23:31
  #14421
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yggwidu
Såklart. Enbart nyfiken.
Det kan jag förstå att du är.

Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Roligt med så många namn. Blev dock lite förvånad över att inte se Rebecka Willfridsdotter på stockholmslistan. Hon är väl ordförande för SvP Stockholm?
Vet ej. Men listan är inte komplett och jag vet att vissa personer mestadels ska arbeta med riksdagssatsningen vad jag förstår det som. Huruvida dessa också bara kommer kandidera till riksdagen är oklart, men det kommer hur som helst att tillkomma fler namn och åtminstone en eller två listor till (riksdag och landsting).

Citat:
Ursprungligen postat av praele
SvP har nu fått in en donation på 50.000 i valfonden och är nu uppe i 470000 kr. Bara 30 ribbor kvar till målet är nått med ett halvår kvar till valet. Vi går väl mot miljonen sen?
Jag vill med bestämdhet minnas en massa skeptiker som minsann kunde ta gift på att SvP aaaaaaldrig skulle få ihop 500.000 kronor. Det är inte mycket pengar för att bedriva en valkampanj, och alla vi aktiva kommer säkerligen få lägga en massa pengar ur våra egna fickor för att möjliggöra en optimal valkampanj, men det är ändå alltid bra och moralhöjande när vi når våra uppsatta mål.
Citera
2014-02-27, 23:33
  #14422
Medlem
NirvanAs avatar
Vad exakt är det som kostar pengar i en SvP-valkampanj... ingen media vill ju göra reklam för SvP uppenbarligen... det är ganska mycket flygblad och dylika saker man kan printa för 500k...
Citera
2014-02-27, 23:37
  #14423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag vill med bestämdhet minnas en massa skeptiker som minsann kunde ta gift på att SvP aaaaaaldrig skulle få ihop 500.000 kronor. Det är inte mycket pengar för att bedriva en valkampanj, och alla vi aktiva kommer säkerligen få lägga en massa pengar ur våra egna fickor för att möjliggöra en optimal valkampanj, men det är ändå alltid bra och moralhöjande när vi når våra uppsatta mål.

500 000 kr säger inte mig så mycket eftersom jag inte har så mycket att jämföra med. Men visst 500 000 är 500 000 och det är mycket pengar. Vet någon hur mycket Piratpartiet har till sitt förfogande, eller FI? Sedan är man ju lite nyfiken på vad pengarna kommer att läggas på?
Citera
2014-02-27, 23:40
  #14424
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad exakt är det som kostar pengar i en SvP-valkampanj... ingen media vill ju göra reklam för SvP uppenbarligen... det är ganska mycket flygblad och dylika saker man kan printa för 500k...


Jadu. Skulle gissa på typ....

Pamfletter, flygblad, tidningar, valsedlar, resor, flaggor, kläder, tält, bord, stolar, ljudutrustning, inköp av adresser till direktutskick, direktutskick, mat, serverkostnader, inköp av digitalt material för web, kamera- och videoutrustning mm mm

och säkert mycket mer därtill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in