2014-02-27, 14:15
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Kolla följande först innan du kontaktar kundtjänst:
  • Att du är på en plats där det verkligen finns täckning.
  • Har du aktiverat SIM-kortet?
  • Har du en operatörlåst telefon?

Beskriv mer om ditt problem.

Jag bor några meter från en mast så ja
Hur aktiverar jag kortet om jag inte kommer ut på nätet med mobilen för att aktivera kortet?
Telefonen är öppen. Såklart!

Som jag skrev innan så ansluter telefonen till deras nät men sen kan jag inte göra mycket mer.

Citat:
Nu går det bra att aktivera igen genom era enheter.

Om ni inte kommer in på portalen via webbläsaren eller appen, dubbelkolla APN-inställningen. Den hittar ni normalt under "data nätverk" eller "mobilt data nätverk" och ska vara bredband.tre.se eller data.tre.se

I den APN-menyn så är det tomt när jag har i mitt wifog-kort. När jag har i mitt comviq så funkar allt som det ska.
Senast redigerad av StraightToHail 2014-02-27 kl. 14:18.
Citera
2014-02-27, 15:45
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
Hur aktiverar jag kortet om jag inte kommer ut på nätet med mobilen för att aktivera kortet?

Som jag skrev innan så ansluter telefonen till deras nät men sen kan jag inte göra mycket mer.

I den APN-menyn så är det tomt när jag har i mitt wifog-kort. När jag har i mitt comviq så funkar allt som det ska.

Du har aktiverat paketdata?
Citera
2014-02-27, 20:42
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail

Mejla kundtjänst som du har gjort eller ring dem.
Citera
2014-02-27, 23:20
Avslutad
Krävs det en smartphone för att det skall funka, eller går det även med den billiga gamla hederliga luren?
Citera
2014-02-27, 23:43
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Krävs det en smartphone för att det skall funka, eller går det även med den billiga gamla hederliga luren?

Teoretiskt så skulle det gå med en klassisk modell, om man fick reklamen att fungera på en annan enhet. Det verkar fungera sporadiskt och för en del användare. Det står lite mer om det längre upp i tråden.

Eftersom det är Tres nät så krävs 3G i mobilen.
Citera
2014-02-27, 23:52
Medlem
Lavasvamps avatar
Fick mitt kort idag ! Är riktigt nöjd hittills.
Så om det känns som en evighet innan kortet kommer.. Ge inte upp hoppet !
Citera
2014-02-28, 08:29
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159

Om du kan hotspotta till datorn och se reklamen där då kanske, men jag är inte säker.
Blir väldigt krångligt med gammal lur.
Citera
2014-02-28, 10:14
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Om du kan hotspotta till datorn och se reklamen där då kanske, men jag är inte säker.
Blir väldigt krångligt med gammal lur.

Som jag skrev ovan, så behöver det inte bli det minsta krångligt, såvida man får annonslänken att fungera i t.ex. sin dators internetläsare.

Man tittar då helt enkelt på reklamen på datorn och fullföljer sina plikter.

I detta inlägg har han lagt upp länken attanvända t.ex. i sin dator.

Citat:
Ursprungligen postat av silenzzz
Det borde även gå att kolla på reklam på en annan enhet via http://mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=nummer där man byter "nummer" mot sitt eget i formatet 4672xxxxxxx.
Senast redigerad av AntonS 2014-02-28 kl. 10:16.
Citera
2014-02-28, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Som jag skrev ovan, så behöver det inte bli det minsta krångligt, såvida man får annonslänken att fungera i t.ex. sin dators internetläsare.

Jag får prova den länken om och när jag får kortet, jag har bara antikluren och är nöjd med den jag har inget behov av en smartphone, men att kunna ringa gratis vore ju trevligt, kan jag sedan fullfölja mina plikter på datorn istället så är det helt okej.
Citera
2014-02-28, 15:26
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS

Jag tycker det blir krångligare. Sen vad du tycker är en annan sak.
Citera
2014-02-28, 16:20
Medlem
Aha, nu börjar diskussionen närma sig exakt det sätt jag hade tänkt använda det hela på. Dvs kolla på reklamen en gång i månaden och sedan använda det för att ringa och sms:a gratis. Och då i en äldre telefon.
Har jag fattat rätt att det bör funka?
(Beställde kortet 16:de Jan, fick ett mail 24.de om att nästa laddning skulle skickas ut i Feb. Väntar fortfarande...)
Citera
2014-02-28, 21:49
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Jag tycker det blir krångligare. Sen vad du tycker är en annan sak.

Krångligare än vad då? Det var ju bara en enda beskrivning av hur man använder Wifog utan pekmobil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in