2014-02-27, 13:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Tror ni mördaren är så kall att han sparar revolvern till sina sista dagar i livet då han går ut offentligt med att det var jag som gjorde det och kom undan med det. På sin dödsbädd. Är mordet politiskt är det väl inte helt otroligt att mördaren gör så eller tänker jag fel?

Det är nog skillnaden med att vara stolt eller skämmas över mordet. Tror ni mördaren skäms över att han släckte Palme eller är han stolt?

Nej, självfallet inte. Attentatsmannen togs in från utlandet, passerade tullen och försågs med ett vapen av svenskar. Vapnet återlämnades när uppdraget var utfört - förmodligen samma dygn. Vid resan ut ur Sverige behövde GM troligen inte passera någon tull ..
Citera
2014-02-27, 13:16
Bannlyst
Något är väldigt konstigt med Alf Enerström. Efter mordet påpekar både han och hans sambo att Alf har alibi för mordet. Nu när hans fru spräckt hans alibi så går Alf i direkt försvarsställning och påpekar att han befann sig på Sveavägen. Att han sedan säger till sin fru att han bara ska lägga i pengar i parkeringsautomaten när det enligt hans sambo var gratis att parkera under helgerna, visar än en gång att det är helt rätt att förhöra honom. Det absolut första man borde göra är att fråga vart hans smith and wesson vapen ligger och om det kan vara användbart i en teknisk bevisning.

Inte fan behöver han vara mördaren men ett finger med i spelet måste han ha haft.
Citera
2014-02-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, självfallet inte. Attentatsmannen togs in från utlandet, passerade tullen och försågs med ett vapen av svenskar. Vapnet återlämnades när uppdraget var utfört - förmodligen samma dygn. Vid resan ut ur Sverige behövde GM troligen inte passera någon tull ..

Sluta tramsa dig. Han är svensk och om jag inte misstar mig så heter han Kenneth i förnamn. Dom som har släppt materialet till SvD har mycket mer att släppa. Dom har efternamnet också.

Be afraid, very afraid.
Citera
2014-02-27, 14:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Sluta tramsa dig. Han är svensk och om jag inte misstar mig så heter han Kenneth i förnamn. Dom som har släppt materialet till SvD har mycket mer att släppa. Dom har efternamnet också.

Be afraid, very afraid.

Nej, det är bogus rakt igenom - du misstar dig, ingen svensk sköt Olof Palme och SvD har ingenting. Om man inte har mordmotivet klart för sig och detta att utgå från är MOP olösligt - och är förmodligen olösligt, oavsett med mindre än att inblandade träder fram. Därför kommer mordet på Olof Palme att bli föremål för framtida historiker och "forskares" spekulationer med lika lite på fötterna som mordutredarna tillåts ha i dag.

Edit: Vem menar du ska vara "afraid, very afraid." - Kenneth ?
Citera
2014-02-27, 14:04
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej det har aldrig ryktats om detta. Snarare motsatsen. En deduktion från beskrivningar av sådana som träffat Morgan utan att veta vem det var och arkivsök.

När hypotesen kommer upp vägrar personer som kan bringa ljus kommentera över huvud taget. Om de som träffat både Wedin och Morgan inte direkt säger att det inte är samma person kan det nog anses betydlig starkare än rykten!

Men visst har Charles Morgan använts tidigare enligt rykten som inte går att bekräfta.

Det som går att bekräfta är dock att Wedin avslöjats med identiteten i London när han höll på med olagligheter inom den internationella underrättelsevärlden.

Blev lite nyfiken och kollade runt bland en del gammalt material.
Bertil Wedin kallade sig John Wilson och Athus när han häktades i London. Att han då ska ha använt sig av namnet Charles Morgan framkommer inte i det förundersökningsmaterialet.
Citera
2014-02-27, 14:08
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Från Gunnar Walls mörkläggning.

"860313 kontaktas PU av ÖBs säkerhetstjänst som meddelar att en Officer har vissa uppgifter om en polisinspektör . 860418 förhörs ófficeren. Han berättar att polisinspektören försökt värva honom till en hemlig polisförening höger om höger där medlemmarna förenas i ett hat mot Olof Palme".

Blir lite förvånad över att ingen reagerar på detta stycke från Gunnar Walls bok. För mig pekar det mot klöverknekten och kretsen runt honom.
Citera
2014-02-27, 14:13
Medlem
Citat:
Nej, det är bogus rakt igenom - du misstar dig, ingen svensk sköt Olof Palme och SvD har ingenting. Om man inte har mordmotivet klart för sig och detta att utgå från är MOP olösligt - och är förmodligen olösligt, oavsett med mindre än att inblandade träder fram. Därför kommer mordet på Olof Palme att bli föremål för framtida historiker och "forskares" spekulationer med lika lite på fötterna som mordutredarna tillåts ha i dag.

Edit: Vem menar du ska vara "afraid, very afraid." - Kenneth ?

Nej, jag misstar mig inte.

Den svenske skytten som vad jag förstår skall heta Kenneth ska vara "afraid, very afraid".
Citera
2014-02-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Armfelt är ju en intresssant figur, om vilken några böcker baserade på tidigare hemligstämplade dokument nyligen har utgivits. Svensk som byggde upp stay-behind i en handful europeiska länder kompis med Colby och North. Flydde europa 22dec 1985 och tog ny identitet i Kanada

Den svenska greve Carl Armfelt var sponsor för skapandet av WNP. Armfelt detta och tidigare chef för CIA, William Colby var vänner till varandra. Armfelt, som var speciell militär rådgivare Tsang Kai-shek tagits emot från honom i uppdrag att bilda stay-behind organisationer gör i Västeuropa. Han fick i uppdrag av Colby till Sverige och det var grundaren av en skuggorganisation bakom stay-bakom organisationen Sveaborg. Sedan flyttade han till Nederländerna också där för att sätta Amerika. Minded stay-bak organisationer , frikändes han sig utmärkt denna uppgift och även var skapandet av WACL . Tillsammans med de tidigare BVD ledarna Louis Einthoven och Cees van den Heuvel de började våren 1963 Interdoc. Så på uppfattningen att en organisation som bedriver psykologisk krigföring och kommunistisk desinformation, men i verkligheten spionage gren av Gladio, som då kallades den operativa avdelningen. År 1968 flyttade han till Zeeland Eede, där han är nära gränsen bodde på en väg som löpte parallellt med gränsen mot Belgien. Därifrån började han sina hemliga handlingar, såsom utbildning människor i spionteknik, skuggor, förklädnader, falska identiteter, illegala gränsövergångar. Den här mannen var en mästare på att återstående osedda, ett måste för en intelligens man. Hans handlingar där, kommer jag att beskriva senare, men tillbaka till WNP. Armfelt, hade varit mycket mer kontakt med Paul Latinus, som infiltratör var inne i Front de la Jeunesse. Alla vet att historien om hans flyg till Chile, men få vet att han kom på begäran av och med finansiering från Armfelt Armfelt tillbaka till Belgien för att skapa en ny vistelse-bakom organisationen, Armfelt behövs för destabilisering och infiltration, han gjorde detta i nära samarbete med den statens säkerhet och SDRA8.

Insider:

..., jag är glad att det finns någon på forumet som har kunskap om Armfelt och hans handlingar på 80-talet. Bara svara på dina frågor så vitt jag vet det. Eller Armfelt var med och föregångare till WACL , har jag aldrig hört talas om honom, att han var mannen bakom bildandet i Europa, men som ni redan sagt, ingenstans i Annals of WACL det är något med honom kan hittas. Men han var inte det minsta till WACL släkt, som chefs bosatt i Tyskland från CSU, Franz-Joseph Straus, i Belgien med bl.a. Vankerkhoven och i Nederländerna den första presidenten i WACL, General Pants Meyer. för ingenting ta reda på om hans tid på Interdoc medan han är en av grundarna och drivkraft av mannen som var där och tog i ekonomi av CIA. Kanske det hade att göra med åtgärder som utförs av honom på den tiden, av vilka mer senare. Han var i alla avseenden en inlichtingenman, med slogan, som han alltid lärt, aldrig skriva något, aldrig lämna ett papper spår, även om det finns mer bakom det här, om något om denne man syns på internet, det är så borta , undrar jag hur det är. Att du nämna namnet Casey i detta sammanhang är också typiskt. Från tiden för utnämningen av Casey Armfelt var den berömde mannen. Han hade Casey hade "carte blanche" för inrättandet av sin vistelse bakom organisationer och gjorde det med god aptit, även om detta inte stöds av senaten. Armfelt var tvungen att få pengar från en annan källa och gjorde det genom felbehandling, såsom lyft slaverna Burg Bank, falska dollar och över armarna med terroristgrupper, tillsammans med Hans Gerritsen och Teengs Faez al Ajjaz. Han hade i detta sammanhang också goda kontakter med Oliver North. Hans fullständiga namn var Carl Magnus Torsten Armfelt han var innan han skickades att upprätta stay-bak organisationer, som arbetar för myndigheten för Policy Samordnad, CIA allierade till Europa med målet att bekämpa kommunismen på alla sätt det samma som han gjorde på Interdoc. Tyvärr är han inte längre i livet, annars kunde vi konfrontera honom. Han var 87 år gammal och har avlidit den 8 november 2005 i Port Rowan i Kanada. Han var gift för tredje gången i Kanada med Joan Rogers och David hade en son och två bonusbarn Anthony och Barbara. Du läser också min andra tråd jag har sett, och jag ska ge er nu någon ammunition. Jag vet av egen erfarenhet, och har också indikerat att Armfelt till Paul Latinus, gav order. Upprättande av WNP Men jag vet också att Armfelt och mannen bakom Gang i Nivelles och troligen bakom CCC. Varför? Folket och metoderna för gänget, var samma som i WNP, samma utbildning, samma människor. Vem, vad, var, när, varför och hur, jag kommer snart att utökas som anges på baksidan. Vad jag vet är att Armfelt, har meddelat att han ville visa att han kunde göra utan att de visste att väst var bakom. Saker en kommunistisk cell flera gånger under möten Återigen, samma sak som han gjorde till Interdoc med kommunistiska organisationer i Nederländerna. Oavsett slående i detta sammanhang att efter gripandet den 16 december 1985 av Pierre Carette och tre medbrottslingar, Armfelt stilig var nervös och den 22 december 1985 lämnade lämna. han huvudstupa in i Kanada utan en adress

Szlanyinka Jean-Claude born 26/12/1961. At the time he had British nationality, but was originally American. He had lived in Belgium for a long time, however, and spoke fluent French. He was a close friend of HAEMERS Patrick. His father was an American army officer. He has a brother, SZLANYINKA Cliff, born 6/2/1963. Both brothers received a 3 year suspended prison sentence, for hold-ups, on 13/02/1986. HAEMERS Patrick attracted the attention of the police following a strange incident that is linked with Sweden. His car was seized, and SZLANYINKA Jean-Claude (driver of the car) arrested, by police in OSLO, in October 1986, after making the crossing from Sweden, via the ferry.

Jag har just fått reda på att Carl Magnus Torsten Armfelt har en yngre bror 91 år gammal dvs född 1923. Han är dessutom nazist och med stor sannolikhet är det han som ägnar sig åt all den subversiva verksamhet som skylls på CMTA.

Det är väl han som avses i Wikipedias artikel.

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Armfelt

Citat:
En medlem av den finländska grevliga ättens huvudmannagren (från 1985 huvudman för såväl svenska friherrliga ätten liksom finländska grevliga ätten) har 1952 återvunnit representationsrätt på Sveriges Riddarhus

Finlands Riddarhus säger följande

http://www.riddarhuset.fi/svenska/atter_och_vapen/view-63454-3092

Citat:
Armfelt
4
Kanslern för Åbo akademi, ordföranden i kommittén för finska ärenden, generalen av infanteriet, friherre Gustaf Mauritz Armfelt av svenska friherrliga ätten nr 213, senare finska friherrliga ätten nr 13, upphöjdes 18.9.1812 jämte sin brorson till greve. Ätten introducerades 17.9.1818.
Den friherrliga ätten lever i Sverige. Huvudmannaskapet är vilande.

Så han erkänns inte av Finlands Riddarhus.

Carl Magnus Torsten Armfelt var en hängiven jude och fick väl sin hämnd till slut. Men det är en annan historia.
Citera
2014-02-27, 14:57
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Blev lite nyfiken och kollade runt bland en del gammalt material.
Bertil Wedin kallade sig John Wilson och Athus när han häktades i London. Att han då ska ha använt sig av namnet Charles Morgan framkommer inte i det förundersökningsmaterialet.
På en del sidor finns det ju noteringar att han kallats John Wilson och Morgan.. utan källhänvisning..
Men jag antar att det ligger till så här... i en artikel i tidningen Vi -95 så skrev journalisten
Anders Hasselbohm en tidig artikel om Wedin "Svensken som spionerade för sydafrika".
I Artikeln namngavs inte Wedin, utan fick heta "Morgan". Jag antar att det utvecklats en liten skröna efter det.

Men det skulle vara intressant om Bobo kunde komma med lite källhänvisningar till sina uppgifter.
Eller om det helt enkelt blivit en höna av fjädern.

http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:241772/FULLTEXT01.pdf
Sök i Pdf:en på morgan, så hittar ni källhänvisningen till tidningen Vi.

Skall försöka få tag på artikeln, och lägga upp den.
Senast redigerad av natteknik 2014-02-27 kl. 15:02.
Citera
2014-02-27, 15:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Nej, jag misstar mig inte.

Den svenske skytten som vad jag förstår skall heta Kenneth ska vara "afraid, very afraid".

Skojeri på hög nivå .. Ställ dig då frågan varför Lisbet Palme efter skjutningarna utropade något på ett utländskt språk, riktat till attentatsmannen - vilket vittnet AB hörde men inte förstod innebörden av. Antagligen förstod inte svenske "Kenneth" heller ett dyft om vad Palmekärringen gapade om .. Tror du att det är så det ligger till ? Om du inte misstar dig, utan skulle ha rätt här, vågar jag påstå att det i så fall är detta århundrades största sensation.

I övrigt, kontakt/samtal mellan GM och OP förekom några sekunder innan skjutningarna - detta har uppgivits av några vittnen. Vi kan alltså med rimligt stor säkerhet anta att gärningsmannen inte var fullkomligt obekant för Olof Palme och då förmodligen heller inte obekant för Lisbet Palme. Vilken relation menar du/SvD att "Kenneth" kan ha haft med makarna Palme ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-27 kl. 15:29.
Citera
2014-02-27, 15:34
Medlem
MBoudines avatar
Palmemordet var och är för stort för att kunna hanteras på "vanligt" sätt - orsaken, det bakomliggande motivet, fick under inga omständigheter komma till allmänhetens kännedom. Därför är det locket på fortfarande efter tjugoåtta år. Och det är många som sitter på locket - för säkerhets skull ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-27 kl. 16:05.
Citera
2014-02-27, 16:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Nej, det hade det knappast ens 1986 och definitivt inte 2014, tjugoåtta år senare. Motivet bakom Palmemordet är långt mer omskakande än tummandet på Sveriges neutralitetspolitik och spel under täcket med västmakterna vilket varenda normalbegåvad svensk förstod pågick. Det VERKLIGA motivet bakom MOP är långt, långt större och allvarligare än detta.

Edit: Vill erinra om att vid den här tiden gjorde praktiskt taget varenda svensk grabb i 20-årsåldern värnplikt, och att Sverige spelade under täcket med Nato och västmakterna var ju ingen hemlighet i lumpen - eller en "hemlighet" som precis alla kände till - och hur "hemlig" är den ? Nej inte många svenskar hade lyft ett ögonbryn om det du nämner hade blivit allmänt känt. Trams.

Citat:
Den naturliga och logiska frågan vi i vårt avlånga land borde ställa oss är följande:

En ganska säker indikation på att högersossar var inblandade i mordet på Olof Palme är att sossar praktiskt taget aldrig uttalar sig om MOP - de som borde vara MEST aktiva och MEST HÖGLJUDDA i jakten på Palmes mördare är de som är MINST AKTIVA och MEST TYSTA - med Ingvar Carlsson som det slående exemplet på detta.

Motsägelsefullt, inte sant ? Vad är förklaringen inom (S) till denna paradox ?

Citat:
Palmemordet var och är för stort för att kunna hanteras på "vanligt" sätt - orsaken, det bakomliggande motivet, fick under inga omständigheter komma till allmänhetens kännedom. Därför är det locket på fortfarande efter tjugoåtta år. Och det är många som sitter på locket - för säkerhets skull ..

En annan och lika naturlig och logisk fråga att ställa sig är urvalet och selekteringen av så kallade "spår" som PU-grupperna och andra verkar ha ägnat sig åt att under decennier fördjupa sig i. Man har uppehållit sig i det svenska PKK-spåret, CP-spåret, polisspåret, nazistspåret, militärspåret, landsförrädarspåret, vapenhandlarspåret, Sydafrikaspåret och säkert några till - men aldrig varit i närheten av finanselit & och högersossespåret, och frågan som oundvikligen infinner sig är naturligtvis VARFÖR. Jo, jag tror att det är spåret som leder till svaret på frågan om mordmotiv, och det spåret får på inga villor beträdas - det är fridlyst mark, precis som Lisbet Palme är ett fridlyst vittne som inte får röras, störas eller ifrågasättas.
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-27 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in