Ursprungligen postat av
heheho
Armfelt är ju en intresssant figur, om vilken några böcker baserade på tidigare hemligstämplade dokument nyligen har utgivits. Svensk som byggde upp stay-behind i en handful europeiska länder kompis med Colby och North. Flydde europa 22dec 1985 och tog ny identitet i Kanada
Den svenska greve Carl Armfelt var sponsor för skapandet av WNP. Armfelt detta och tidigare chef för CIA, William Colby var vänner till varandra. Armfelt, som var speciell militär rådgivare Tsang Kai-shek tagits emot från honom i uppdrag att bilda stay-behind organisationer gör i Västeuropa. Han fick i uppdrag av Colby till Sverige och det var grundaren av en skuggorganisation bakom stay-bakom organisationen Sveaborg. Sedan flyttade han till Nederländerna också där för att sätta Amerika. Minded stay-bak organisationer , frikändes han sig utmärkt denna uppgift och även var skapandet av WACL . Tillsammans med de tidigare BVD ledarna Louis Einthoven och Cees van den Heuvel de började våren 1963 Interdoc. Så på uppfattningen att en organisation som bedriver psykologisk krigföring och kommunistisk desinformation, men i verkligheten spionage gren av Gladio, som då kallades den operativa avdelningen. År 1968 flyttade han till Zeeland Eede, där han är nära gränsen bodde på en väg som löpte parallellt med gränsen mot Belgien. Därifrån började han sina hemliga handlingar, såsom utbildning människor i spionteknik, skuggor, förklädnader, falska identiteter, illegala gränsövergångar. Den här mannen var en mästare på att återstående osedda, ett måste för en intelligens man. Hans handlingar där, kommer jag att beskriva senare, men tillbaka till WNP. Armfelt, hade varit mycket mer kontakt med Paul Latinus, som infiltratör var inne i Front de la Jeunesse. Alla vet att historien om hans flyg till Chile, men få vet att han kom på begäran av och med finansiering från Armfelt Armfelt tillbaka till Belgien för att skapa en ny vistelse-bakom organisationen, Armfelt behövs för destabilisering och infiltration, han gjorde detta i nära samarbete med den statens säkerhet och SDRA8.
Insider:
..., jag är glad att det finns någon på forumet som har kunskap om Armfelt och hans handlingar på 80-talet. Bara svara på dina frågor så vitt jag vet det. Eller Armfelt var med och föregångare till WACL , har jag aldrig hört talas om honom, att han var mannen bakom bildandet i Europa, men som ni redan sagt, ingenstans i Annals of WACL det är något med honom kan hittas. Men han var inte det minsta till WACL släkt, som chefs bosatt i Tyskland från CSU, Franz-Joseph Straus, i Belgien med bl.a. Vankerkhoven och i Nederländerna den första presidenten i WACL, General Pants Meyer. för ingenting ta reda på om hans tid på Interdoc medan han är en av grundarna och drivkraft av mannen som var där och tog i ekonomi av CIA. Kanske det hade att göra med åtgärder som utförs av honom på den tiden, av vilka mer senare. Han var i alla avseenden en inlichtingenman, med slogan, som han alltid lärt, aldrig skriva något, aldrig lämna ett papper spår, även om det finns mer bakom det här, om något om denne man syns på internet, det är så borta , undrar jag hur det är. Att du nämna namnet Casey i detta sammanhang är också typiskt. Från tiden för utnämningen av Casey Armfelt var den berömde mannen. Han hade Casey hade "carte blanche" för inrättandet av sin vistelse bakom organisationer och gjorde det med god aptit, även om detta inte stöds av senaten. Armfelt var tvungen att få pengar från en annan källa och gjorde det genom felbehandling, såsom lyft slaverna Burg Bank, falska dollar och över armarna med terroristgrupper, tillsammans med Hans Gerritsen och Teengs Faez al Ajjaz. Han hade i detta sammanhang också goda kontakter med Oliver North. Hans fullständiga namn var Carl Magnus Torsten Armfelt han var innan han skickades att upprätta stay-bak organisationer, som arbetar för myndigheten för Policy Samordnad, CIA allierade till Europa med målet att bekämpa kommunismen på alla sätt det samma som han gjorde på Interdoc. Tyvärr är han inte längre i livet, annars kunde vi konfrontera honom. Han var 87 år gammal och har avlidit den 8 november 2005 i Port Rowan i Kanada. Han var gift för tredje gången i Kanada med Joan Rogers och David hade en son och två bonusbarn Anthony och Barbara. Du läser också min andra tråd jag har sett, och jag ska ge er nu någon ammunition. Jag vet av egen erfarenhet, och har också indikerat att Armfelt till Paul Latinus, gav order. Upprättande av WNP Men jag vet också att Armfelt och mannen bakom Gang i Nivelles och troligen bakom CCC. Varför? Folket och metoderna för gänget, var samma som i WNP, samma utbildning, samma människor. Vem, vad, var, när, varför och hur, jag kommer snart att utökas som anges på baksidan. Vad jag vet är att Armfelt, har meddelat att han ville visa att han kunde göra utan att de visste att väst var bakom. Saker en kommunistisk cell flera gånger under möten Återigen, samma sak som han gjorde till Interdoc med kommunistiska organisationer i Nederländerna. Oavsett slående i detta sammanhang att efter gripandet den 16 december 1985 av Pierre Carette och tre medbrottslingar, Armfelt stilig var nervös och den 22 december 1985 lämnade lämna. han huvudstupa in i Kanada utan en adress
Szlanyinka Jean-Claude born 26/12/1961. At the time he had British nationality, but was originally American. He had lived in Belgium for a long time, however, and spoke fluent French. He was a close friend of HAEMERS Patrick. His father was an American army officer. He has a brother, SZLANYINKA Cliff, born 6/2/1963. Both brothers received a 3 year suspended prison sentence, for hold-ups, on 13/02/1986. HAEMERS Patrick attracted the attention of the police following a strange incident that is linked with Sweden. His car was seized, and SZLANYINKA Jean-Claude (driver of the car) arrested, by police in OSLO, in October 1986, after making the crossing from Sweden, via the ferry.