Ett mycket större problem för SD än något sameskit som inte påverkat det minsta, är att man överallt senaste månaderna har kunnat läsa om att SD är ett stödparti till regeringen. Tyvärr är det ju så att SD väldigt ofta röstar med regeringen utan känd orsak, utan att få något för det,
Igår kom ny statistisk på att arbetslösa, pensionärer och förtidspensionärer blivit fattiga i oerhört mycket större utsträckning nu än för 8 år sedan. Det är en direkt effekt av politiken moderaterna för. Den har motbjudande nog SD stöttat och jag har protesterat mot det i många år nu. Varför ska SD vara med och slå mot arbetslösa och sjuka? Det är VANSINNE. Det är anledning för till och med mig att sluta rösta på partiet om det händer en enda jävla gång till. DÄR har ni ett problem. Vill ni övriga här bli ett nytt KD så varsågoda och bli det, men ni blir inte långlivade och kommer tappa allt som varit unikt för SD.
Det är ett riktigt problem. Det påverkar. Det är stora grupper man slår på och bestraffar med en sån politik. Även dom flesta som inte drabbas själva för att dom har jobb har närstående som är svårt sjuka och drabbats av allt helvete man omöjligt kan unna någon om man inte är psykopat eller grymt okunnig, vilket det sista är vad som gäller för dom flesta här som inte vet effekterna av att slå sönder trygghetssystemen. Dom flesta har ungdomar och unga vuxna i sin närhet som får ett helvete av förd politik och inte har någon som helst framtid.
Det är den stora frågan, varför SD stöder stora delar av detta. Där ställer jag mig lika frågande som typ Sjöstedt. Jag skulle säga att det handlar om att SD:s ledamöter saknar kunskap inom dessa områden och inte förstår effekterna, alternativet vore ondska och att man vill kasta folk på gatan eller i fattigdom och omvårdnad av andra familjemedlemmar. Men det vill jag åtminstone inte tro.
Jag vet inte heller när den politiken röstats igenom. Det är inte så retoriken är och det är inte så det låter på beslutande möten som landsdagarna och liknande.
Som sagt, där har ni ett verkligt problem som hämmar SD otroligt mycket och värre blir det eftersom nästan bara moderater strömmar till. Det är just för att det bara är dom som gillar den politiken

Och SD framstår som bättre än moderaterna på det idag till och med och då har det gått långt.
Glöm många S-väljare som Jimmie åker runt och vill ha nu. Hur skulle det gå till med det som varit sen 2010? SKÄRPNING! SD ska inte bidra till sån vansinnig politik. Där förlorar man allt vad trovärdighet heter och man skulle lika gärna kunna ingå i det sjunkande skeppet moderaterna, sorgligt!
Mittenparti, något till vänster i frågor som dessa? Det är så SD profilerar sig. Var stämmer det? Tyvärr inte alls. Det borde stämma, men det gör inte det. Redan där har man gjort sig grymt mycket osams med en bra bit över halva befolkningen kan jag lova er. Den här kritiken hör jag VARJE dag bland folk ute och där man umgås. Från folk som alltså inte är kritiska mot SD i övrigt, dom hatar inte SD, men dom kan inte rösta på partiet på grund av ovan nämnda. Även om dom velat rösta på SD för många andra frågor och som en protest. Men det går som sagt inte om SD tänker föra moderaternas politik i en hel del av nämnda frågor.
"SD går ju inte att rösta på, då får man ju ändå dom där jävla moderaterna och den där jävla Reinfeldt!"
Så låter det ute bland folk. Det hör tydligen inte SD:s ledning