Citat:
Ursprungligen postat av
Doniix
Var det inte bara något konstigt som att det inte har kunnat konstateras vem/vilka av dem som har flyttat på kroppen?

Jag också tycker att det var konstigt om det är så som du säger. Det motsätter sig TRs domen där resoneras att de tyckte att alla tre flyttade och dumpade Idas kropp i samförstånd med varandra. Hoppas att HR har samma uppfattning och både DB och FH får högsta straffen som de kan få inom den svenska lagen.
En annan sak som bekymrar mig är HRs domare. När åklagaren berättade om FHs armband ,avbrott huvuddomaren (ordförande?) och frågade om de (polisen) har gjort bildjämförelse och ÅK svarade nej. Domaren avbrott en antal ggr åklagarna för att han/hon skulle sammanfatta deras anklagelse. Jag tänker på de så många gånger som morot har kommit undan så billigt. Kan det vara så att han känner på nåt sätt någon som har stor inflyttande i rättsväsandet? Jag tänker på organisationer som Freemasonry (frimurare) och dylikt som har Grand Lodge också i Sverige?
EDIT:
Jag vill bara tillägga att morot log hela tiden när åklagarna pratade. Ett tydligt hån tycker jag. Han verkade väldigt säker!