Citat:
Ursprungligen postat av
joshua02
TIPS: jag utgår från att företaget har kollektivavtal. Vilket fackförbund har företaget kollektivavtal med? (kan tänka mig Unionen). Facket vet vad anställda där ligger på, så ring till facket & förklara dina situation (jobbuppgift, ålder, erfarenhet/utbildning, stad etc) så ska de kunna ge svar vilken lön du MINST ska begära & vad du borde ligga på!
Fan så långt har jag inte tänkt med jag var av intrycket av att AW hade sitt eget kollektivavtal?
Eftersom det är dem som blir min "chef" så att säga, så var det iaf när jag jobbade för Proffice om jag minns rätt.
EDIT: Så här står det i mailet angående anställningen:
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Företag XX. Du som konsult kommer att få en gedigen introduktion för att du ska känna dig väl förbered och komma in i tjänsten snabbt.
Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.