Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-01-14, 20:52
Medlem
tobbeflobbes avatar
Ni som vill ha morfinbaserat läkemedel så kan jag tipsa om dessa 2 Oxycontin 5 - 80 mg depå, Oxynorm 5 - 20 mg kapslar.
Det e dom bästa man kan få utskrivet på recept. Glöm Ketogan mm.
Satsa på dom här. Har dom själv mot rygg smärta. Ger ett mycket bra rus som liknar morfin/heroin starkt.
Verksamt ämne - Oxykodon
Citera
2004-01-15, 14:17
Jo det håller jag med om. Oxykodon är en av de mysigare opioiderana. Hade en hel del OxyContin 20 mg för länge sen. Tugga sönder en sån... mmm... Tyvärr är allt borta nu. En lite smårolig grej, var hos min dåvarande psykiater, som vägrade skriva ut bensodiazepiner. Följande dialog utspelar sig (ungefär):

Jag: - Jag har sån jäkla ångest, jag måste ha nåt emot det.
Psykiater: - Ja, vi kan ju prova Esucos eller Atarax, Theralen hjälpte väl inte så bra?
Jag: - Men jag har några tabletter hemma som är jättebra mot ångesten.
Psykiater: - Jaha, vad heter dom då?
Jag (låtsas vara helt ovetande om mediciner): - Öööh... OxyContin tror jag.
Psykiater: - Jaha vad bra, det låter inte som några bensodiazepiner.
Jag (forfarande "ovetande"): - Ja, jag vet inte vad det är, men dom är jäkligt bra i alla fall.
Psykiater: - Ok, men jag får kolla i FASS vad det är i alla fall (hon börjar bläddra i FASS)
Psykiater: - Jamen, herregud! Vad är det du stoppar i dig! Hur länge har du ätit dom?
Jag: - Tja, ett par månader kanske.

Slutade med att jag blev inlaggd för avgiftning...

Tror det är jäkligt svårt att få det utskrivet, så visst ska du va glad. Men jag skulle tro att du har väldigt svåra ryggsmärtor i såna fall, så det kanske inte är så kul. Bröt benet för ett par veckor sen och förväntade mig åtminstonde Citodon eller nått kodein-preparat, men fick bara vanliga Panodil.
Citera
2004-01-16, 20:03
Medlem
tobbeflobbes avatar
Oxycontin etc

Jo jag fick dom utskrivet mot diskbråck o det e en satans smärta.....men grejen med att få dom lättare utskrivna har jag märkt e att gå ner o försöka på en vanlig vårdcentral. Jag får 10mg Oxycontin x 98 & 5mg Oxynorm x 98. ska käka sammanlagt 40mg oxycontin & 20mg oxynorm om dan. Dom har inte så stor koll på det på denna vårdcentralen jag går till om hur många tabletter jag får i intervaller/hur länge dom ska räcka. AT-läkare brukar vara lättast att få dom utskrivna av enligt egen erfarenhet.
Dom hjälper kanon mot smärta plus att dom ger ett kalasrus. Har jagat drake några gånger så har märkt att det går att få nästan samma rus med en större mängd av dom (+ att man kan kombinera dom med typ Xanor men vara jäääävligt försiktig) . Har fått dom utskrivna nu på löpande band i snart 4 mån.
Vart jag ville komma egentligen va just det att alla frågar om ketogan, somadril, citodon, tramadol mm ang rus. Men snäppet innan ren morfin måste vara Oxykodon ämnet så det e väl det närmaste läkemedlet innan morfin.?
Citera
2004-01-16, 20:25
Medlem
oxycontin är garanterat värre än morfin =)
Citera
2004-02-29, 02:50
Medlem
oooooooh oxy contin fick jag litegrann på sjukhuset i sommras.. hade blivit nerslängd från en balkong och fått en spricka i övre ländkotan dom va iaf jävligt trevliga.. lite för trevliga.. kunde inte komma upp ur sängen ens.. världens yrsel... jävligt sköna iaf...
Citera
2005-06-29, 01:36
Medlem
visslarens avatar
Hmm, jag har hittat en 80mg OxyContin depotkapsel. Hur pass starkt är det för mig som är van opiatbrukare? Tagit 1-3 subutex i veckan i ett par månader och behöver ca 450mg kodein för att få ett bra rus. Hur mycket starkare än morfin är oxykodon? Blir det bättre rus om jag tuggar sönder kapseln eller ska jag ta den som den är för mer långvarig effekt, eller går jag miste om stor del av ruset då? Tog en 120mg Dolcontin depotkapsel för ett tag sen och kände inte ett piss.

Tacksam för svar.
Citera
2005-06-29, 01:54
Medlem
auto100560s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeflobbe
Oxycontin 5 - 80 mg depå

Dom finns i 160mg depå också

Stackars sate som får dom utsrivna
Citera
2005-06-29, 02:04
Medlem
Spunkbumbis avatar
helveeeeete säger jag bara... saten måste ju ha nått in i helvettes ont nånstanns för att få 160mg depå
eller så har han/hon/den/det en jävligt dum läkare..
Citera
2005-06-29, 09:13
Bannlyst
fan kan ju gå och säga att jag har några tabletter temgesic hemma som fungerar bra mot min ångest!!
undrar om jag får dom utskrivna då??
MVH J
Citera
2005-06-29, 16:58
Bannlyst
^^^^^ När jag hade nästintill ingen tolerans så snortade jag en halv 80 mg OxyContin, det var alldeles lagom. Du ska garanterat mosa dem, skölj eller slicka bort skalet först bara. Men se till att låta suben gå ur, ett sånt jävla slöseri på godsaker annars.
Citera
2005-06-29, 17:18
Medlem
Spliffmeisters avatar
Det finns inte 160 mg längre, de slutades tillverka för att dumma fjortisar i USA tog en hel och dog knall och fall...

Dock fins 80 mg kvar och dem är det sula i fy fan hehe men ketogan har fortfarande mysigare effekt om man bara vill ligga och försvinna bort :P
Citera
2005-06-29, 19:08
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Det finns inte 160 mg längre, de slutades tillverka för att dumma fjortisar i USA tog en hel och dog knall och fall...

Dock fins 80 mg kvar och dem är det sula i fy fan hehe men ketogan har fortfarande mysigare effekt om man bara vill ligga och försvinna bort :P

Det där är väldigt individuellt. Jag och många med mig tycker Ketogan är värdelöst. Kände inte mer än på tramadol. Men Oxykodon skall ju vara asbra, säger alla som prövat som jag talat med.

Men du menar att Ketogan har skönare rus alltså? Jag fick inte de där hallisarna på Ketogan som de talats om. Måste vara resistent mot ketobemidon eller så tog jag för nära inpå suben Jävla sub på o vara jobbiga då. Förtar ju effekten på opiater så länge efter man tagit dem. Får nog vänta minst 3 dagar innan jag tar oxyn. Surt om man inte känner nått...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in