2014-02-26, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Dom kanske blockerar ip temporärt för dom som temporärt har blivit bannade och permanent för dom som permanent har blivit bannade. Jag tror inte dom tänker spara alla 800 000+ medlemmars ip addresser

De har själva gått ut och sagt att det inte är IP ban som gäller vid flera tillfällen, om de har sparat mitt IP vad säger att de inte sparar ditt och kopplar dig till ditt konto och inlägg?
Citera
2014-02-26, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Du verkar ju uppenbarligen veta mer än mig. Så, vilka uppgifter sparar FB och hur menar du? Om du ska bevisa något du påstår så behövs det ju lite mer än dina påståenden...

Borde kanske sparat alla PM Ånkelgunnar har skrivit genom de senaste 3 åren, men oroa dig antingen anser du att jag kan ha rätt eller så struntar du i tråden. Du kan väl istället förklara varför ÅG så sent som 1 månad sedan outade vem jag var i en tråd och sedan raderade hans svar och mitt i samma veva då jag ifrågasatte ifall han verkligen borde flasha med att han verkligen söker igenom efter mig vid tillfälle.
Citera
2014-02-26, 19:43
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChoCha
De har själva gått ut och sagt att det inte är IP ban som gäller vid flera tillfällen, om de har sparat mitt IP vad säger att de inte sparar ditt och kopplar dig till ditt konto och inlägg?
Flashback har aldrig påstått att de inte sparar IP. Vad jag har läst finns det även moderatorer som kan se vilka IP alla har, samt ser vilka konton som har vilken IP, etc. Allt för att slippa spam och troll.

Sen så har de vad jag vet aldrig lämnat ut IP till någon tredje part, oavsett vad personer här på sidan skriver.
Citera
2014-02-26, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag ser inte att det "uppenbarligen" är så. Som jag ser det så är det ett extremt osannolikt scenario då det tillvägagångssättet för att städa inte fungerar så bra i praktiken. Den som ska städas bort bara behöver byta IP och återkomma till forumet som "ny" och "obannad"...

Absolut och jag roas av dessa 100% tillförlitliga PM av ÅG på vilket konto jag än gör, jag säger inte om jag har varit bannad eller inte men jag har aldrig bytt IP. Det borde jag inte behöva göra, och jag skulle utan problem såklart fixa ett anonymt IP men jag skall alltså behöva det då FB sparar mina uppgifter?

Alternativet är att det går att söka på IP på flashback men inget sparas och det är ÅG själv i sitt oresonliga hat emot mig har skrivit ner min adress själv och utnyttjar systemet.
Citera
2014-02-26, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Flashback har aldrig påstått att de inte sparar IP. Vad jag har läst finns det även moderatorer som kan se vilka IP alla har, samt ser vilka konton som har vilken IP, etc. Allt för att slippa spam och troll.

Sen så har de vad jag vet aldrig lämnat ut IP till någon tredje part, oavsett vad personer här på sidan skriver.

Känns det bra att de sparar dina uppgifter?
Citera
2014-02-26, 19:46
Medlem
salxars avatar
Citat:
Känns det bra att de sparar dina uppgifter?
Jag skulle inte påstå att jag bryr mig direkt. Allt här i världen sparar ju mina uppgifter på nätet, det är ju sen frågan hur dessa uppgifter används som är frågan.

Om jag får fråga, hur lyckades ÅG outa dig?
Citera
2014-02-26, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Jag skulle inte påstå att jag bryr mig direkt. Allt här i världen sparar ju mina uppgifter på nätet, det är ju sen frågan hur dessa uppgifter används som är frågan.

Om jag får fråga, hur lyckades ÅG outa dig?

Hur menar du outa mig, han sammankopplade bara ett tidigare konto jag har haft med mitt dåvarande. Det roar mig såklart att han gör det likt den duktiga hund han är, ändå så bör det vara problematiskt med en sådan supermoderator på ett forum som Flashback?
Citera
2014-02-26, 19:53
Medlem
poopdegraces avatar
Citat:
Borde kanske sparat alla PM Ånkelgunnar har skrivit genom de senaste 3 åren, men oroa dig antingen anser du att jag kan ha rätt eller så struntar du i tråden. Du kan väl istället förklara varför ÅG så sent som 1 månad sedan outade vem jag var i en tråd och sedan raderade hans svar och mitt i samma veva då jag ifrågasatte ifall han verkligen borde flasha med att han verkligen söker igenom efter mig vid tillfälle.
Ja, det är så klart synd att du råkat slarva bort alla dessa PM särskilt när man t.o.m. kan rapportera PM för regelbrott om man tycker att man blir trakasserad av en moderator. Jag är dessutom rätt säker på att det bryter mot regel 1.06 att antyda att man vet vem någon är så jag förstår inte varför moderatorn ÅnkelGunnar inte blivit avstängd om han nu PM:ar dig varje gång du skapar ett nytt konto vilket jag tror är vad du säger i din nästa inlägg i tråden som jag inte orkar citera?
Citera
2014-02-26, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poopdegrace
Ja, det är så klart synd att du råkat slarva bort alla dessa PM särskilt när man t.o.m. kan rapportera PM för regelbrott om man tycker att man blir trakasserad av en moderator. Jag är dessutom rätt säker på att det bryter mot regel 1.06 att antyda att man vet vem någon är så jag förstår inte varför moderatorn ÅnkelGunnar inte blivit avstängd om han nu PM:ar dig varje gång du skapar ett nytt konto vilket jag tror är vad du säger i din nästa inlägg i tråden som jag inte orkar citera?

Knappast slarvat bort, har inte haft något intresse att spara dessa A4 sidor med smädelser och diverse fantasier. Jag meddelar helt enkelt vad som sker, ifall du väljer likt en duktig pojke att snutta på villfarelsen att Flashback är din bästa vän i mörkret så varsågod. Det är ingen som stoppar dig, det är dock förvånande att så många användare har inget emot att visa upp brunögat till överförmynderi, men det är väl något som kommer naturligt med 90-talisterna.
Citera
2014-02-26, 19:58
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Klart jag slipper bry mig, det handlar knappast om att jag kan dölja min IP med TOR, VPN eller någon annan proxy. Det handlar om att forumet säger sig vara anonymt för användaren, det har även lanserats
https://www.flashback.name/ i hopp om att tjäna pengar på den integriteten som forumet säger sig upprätthålla för gemene man.

Är det då inte fel att de sparar uppgifter om användarna?
Grattis, har du hittat tråden som är sju år gammal eller?

(FB) Lämnar Flashback ut ip-nr

Om du nu är så rädd om din anonymitet så får du skaffa en proxy, VPN-tunnel eller köra via TOR. Eller så skaffar du någon typ av surf via kontantkort. Inte särskilt svårt, eller hur?
Citera
2014-02-26, 19:59
Medlem
escape.s avatar
Modsen(vissa, inte alla) kan endast söka efter användare som postade med samma IP under ett visst intervall. De ser aldrig din IP men de kan se om två olika användare postat med samma IP, detta används för att förhindra att diskussionen bli manipulerad. Man använder alltså denna metod för att hitta användare som bryter mot 1.07, så det är inget konstigt i det.

Det är känt sedan länge att mods kan spåra IP-adresser från användare, detta är verkligen inget hemligt.

När de nya teman publicerades så glömde de bort att sudda ut en funktion, nämligen "IP-sök", kolla på denna bild: https://static.flashback.org/images/themes/klean/sprite-forum.gif

Vad jag tycker om detta? Skitbra, väck med äckliga 1.07r. Är du bannad så fuck off!
Citera
2014-02-26, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Grattis, har du hittat tråden som är sju år gammal eller?

(FB) Lämnar Flashback ut ip-nr

Om du nu är så rädd om din anonymitet så får du skaffa en proxy, VPN-tunnel eller köra via TOR. Eller så skaffar du någon typ av surf via kontantkort. Inte särskilt svårt, eller hur?

Nämen se där, det fanns en tråd. Då var det helt klart att Flashback sparar de IPn de intresserar sig för och den informationen delas gärna med myndigheter vid påtryckningar eller vid ett intrång.

Grattis alla som har kunskapen nog, ni kan nu avslöja alla användare som Flashback har lagrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in