2014-02-26, 19:18
Bannlyst
Flashback sparar era IPn. Jag kan säga med 100% säkerhet att Flashback sparar era IP och söker efter vissa "återförbrytare" dagligen, Ånkelgunnar använder detta för personligt bruk och om jag tas bort nu har ni konfirmation på att detta sker då tråden raderas och den här användaren försvinner eller stängs utan anledning att banna användare eller trådstarten.

Glöm anonymitet på det här forumet.
Citera
2014-02-26, 19:22
Medlem
Vad menar du med "inte längre [...]"? Det här är i grund och botten ett vanligt vBulletin-forum.
Citera
2014-02-26, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Vad menar du med "inte länge [...]"? Det här är i grund och botten ett vanligt vBulletin-forum.

Då forumet har som inriktning att användare skall vara anonyma så är det givetvis besvärande att IP uppgifter sparas?
Citera
2014-02-26, 19:28
Medlem
poopdegraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChoCha
om jag tas bort nu har ni konfirmation på att detta sker då tråden raderas och den här användaren försvinner eller stängs utan anledning att banna användare eller trådstarten.
Oklanderlig logik där. Om du stängs av är det förmodligen pga 1.07 då ni troll alltid ska börja gråta ut i metaforumet Flashback så fort ni upptäcks. Om tråden raderas/slängs i papperskorgen är det förmodligen för att detta med ip-adresser redan behandlats 100 gånger vilket du kommer märka om du bara använder sökfunktionen.
Citera
2014-02-26, 19:28
Moderator
Allaballawallas avatar
För att citera mig själv i en tidigare tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Varför skulle någon vilja göra det?

Det går ju enkelt att byta IP på någon minut eller köra genom en proxy...

Så, TS vad skulle Flashback få ut av att sitta på en massa IP:n som inte är aktuella eller går till något helt annat än medlemmarna?
Citera
2014-02-26, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poopdegrace
Oklanderlig logik där. Om du stängs av är det förmodligen pga 1.07 då ni troll alltid ska börja gråta ut i metaforumet Flashback så fort ni upptäcks. Om tråden raderas/slängs i papperskorgen är det förmodligen för att detta med ip-adresser redan behandlats 100 gånger vilket du kommer märka om du bara använder sökfunktionen.

Absolut, anser bara att det är ett hycklande att användare tror sig vara anonyma på Flashback. Inte sant, det är en av grundstenarna FB byggde sitt forumimperium på.
Citera
2014-02-26, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
För att citera mig själv i en tidigare tråd:

Så, TS vad skulle Flashback få ut av att sitta på en massa IP:n som inte är aktuella eller går till något helt annat än medlemmarna?

Uppenbarligen sparar de IP, vad de har för syfte är antagligen att städa forumet ifrån bannade användare vid behov. Det enda jag kan säga är att IPn sparas och det görs i namn av säkerhet med största sannolikhet.
Citera
2014-02-26, 19:34
Medlem
salxars avatar
https://www.torproject.org/download/download-easy.html
Ladda ner Tor Browser samt Adblock så slipper du bry dig.
Citera
2014-02-26, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
https://www.torproject.org/download/download-easy.html
Ladda ner Tor Browser samt Adblock så slipper du bry dig.

Klart jag slipper bry mig, det handlar knappast om att jag kan dölja min IP med TOR, VPN eller någon annan proxy. Det handlar om att forumet säger sig vara anonymt för användaren, det har även lanserats
https://www.flashback.name/ i hopp om att tjäna pengar på den integriteten som forumet säger sig upprätthålla för gemene man.

Är det då inte fel att de sparar uppgifter om användarna?
Citera
2014-02-26, 19:37
Medlem
Littlebear34s avatar
Dom kanske blockerar ip temporärt för dom som temporärt har blivit bannade och permanent för dom som permanent har blivit bannade. Jag tror inte dom tänker spara alla 800 000+ medlemmars ip addresser
Citera
2014-02-26, 19:38
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Är det då inte fel att de sparar uppgifter om användarna?
Du verkar ju uppenbarligen veta mer än mig. Så, vilka uppgifter sparar FB och hur menar du? Om du ska bevisa något du påstår så behövs det ju lite mer än dina påståenden...
Citera
2014-02-26, 19:38
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Uppenbarligen sparar de IP, vad de har för syfte är antagligen att städa forumet ifrån bannade användare vid behov. Det enda jag kan säga är att IPn sparas och det görs i namn av säkerhet med största sannolikhet.

Jag ser inte att det "uppenbarligen" är så. Som jag ser det så är det ett extremt osannolikt scenario då det tillvägagångssättet för att städa inte fungerar så bra i praktiken. Den som ska städas bort bara behöver byta IP och återkomma till forumet som "ny" och "obannad"...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in