2014-02-25, 20:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Nej, man har hört det ett stort antal gånger från dig nu. Dock har i alla fall inte jag sett några argument i försvar för denna mycket underliga antites. Lust att dela med dig om något/vad som tyder på att han inte var ensam om mordet?? Extremt osannolikt att vare sig Kristoffer, eller eventuell(a) medbrottsling(ar) skulle kunna hålla truten så här länge (speciellt inte Kristoffer). Sen finns det ingenting som tyder på att fler var inblandade i mordet/styckningen. Mycket skumt också att ingen polisiär utredare verkar ha misstänkt att det var fler inblandade heller!

Varför är det extremt osannolikt? KJ har inte erkänt något så vad får dig att tro att någon annan skulle vilja träda fram och berätta att hen var med och styckade VB?
Citera
2014-02-25, 21:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Nej, man har hört det ett stort antal gånger från dig nu. Dock har i alla fall inte jag sett några argument i försvar för denna mycket underliga antites. Lust att dela med dig om något/vad som tyder på att han inte var ensam om mordet?? Extremt osannolikt att vare sig Kristoffer, eller eventuell(a) medbrottsling(ar) skulle kunna hålla truten så här länge (speciellt inte Kristoffer). Sen finns det ingenting som tyder på att fler var inblandade i mordet/styckningen. Mycket skumt också att ingen polisiär utredare verkar ha misstänkt att det var fler inblandade heller!

Fetat får nog tillskrivas utredande Bodenpolisers inkompetens och fullständiga ovana vid den här typen av brott - man förstår helt enkelt inte den här sortens gärningspersoners motiv.
Citera
2014-02-25, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur skulle jag kunna göra det ? Jag har inte en susning om vilka intressegemensamma inom just det här specifika området 'kibba' har, men det kan väl vara ett par, tre stycken ? Borde vara en uppgift för andra att ta reda på - Bodenpolisen t ex ..

Nej du har inte susning. Men polis, folk på orten har ganska bra koll på vilka "ett par, tre stycken" är. Så den uppgiften är ingen nyhet, deras förehavanden är nog väl kontrollerade aktuell tid...ja just ja, inkompetent Bodenpolis missar ju givetvis det bara du ser och förstår fastän du, som du själv säger..."inte har en susning"
Citera
2014-02-25, 21:25
Medlem
Citat:

Du Boudine har en osedvanlig förmåga att inte möta upp dina teorier med fakta. Jag efterlyser inte vidlyftiga teorier. Dom har vi hört till leda.
Citera
2014-02-25, 21:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Fetat får nog tillskrivas utredande Bodenpolisers inkompetens och fullständiga ovana vid den här typen av brott - man förstår helt enkelt inte den här sortens gärningspersoners motiv.

Nu fick ju Bodenpolisen hjälp av Riksmordkomissionen för att lösa det här. Har de också noll koll?
Citera
2014-02-25, 21:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Nej du har inte susning. Men polis, folk på orten har ganska bra koll på vilka "ett par, tre stycken" är. Så den uppgiften är ingen nyhet, deras förehavanden är nog väl kontrollerade aktuell tid...ja just ja, inkompetent Bodenpolis missar ju givetvis det bara du ser och förstår astän du, som du själv säger..."inte har en susning"

Nej, jag har inte en susning om hur många intressegemensamma KJ har på ifrågavarande område .. Men du kanske vet ? Hur många är dom enligt dig ?
Citera
2014-02-25, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du Boudine har en osedvanlig förmåga att inte möta upp dina teorier med fakta. Jag efterlyser inte vidlyftiga teorier. Dom har vi hört till leda.

Anledningen att MBoudine vidhåller att fler är inblandade beror på att det faller honom i smaken, det går ihop med hans fantasier och läggning. Att utredning eller något annat inte tyder på att någon i närmaste kretsen är inblandad beror då enligt MBoudine på inkompetens hos polis/åklagare. Och skulle nu de inom närmsta kretsen vara uteslutna så visar sig utredarnas inkompetens än en gång då dom inte fattat att KJ har ytterligare ett gäng, givetvis hemliga för ALLA som då är dessa "intressegemensamma" med KJ som deltog i "eventet" med alla dess exesser mot Vatchareeya Bangsuan någon gång i maj förra året
Citera
2014-02-25, 21:48
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inte en susning om hur många intressegemensamma KJ har på ifrågavarande område .. Men du kanske vet ? Hur många är dom enligt dig ?

Ja jag vet, och jag har aldrig fel...ytterst sällan i varje fall
Citera
2014-02-25, 21:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nu fick ju Bodenpolisen hjälp av Riksmordkomissionen för att lösa det här. Har de också noll koll?

Ja, noll koll där också, gissar jag. Riksmord har knappast den kunskap som krävs om den här typen av mord (och mordets utförare) som VB-fallet handlar om. Beklagligt, men så tror jag det ligger till.
Citera
2014-02-25, 21:52
Medlem
Citat:
Nope .. Det handlar nog om en högst begränsad skara intressegemensamma med 'kibba' som utförde styckmordet på Vatchareeya Bangsuan. KJ hade vad jag förstår haft ett förhållande med VB som KJ själv bröt efter en tid. Troligtvis kom KJ till insikt att brytningen med VB varit ett förhastat beslut, men när KJ önskade återuppta förhållandet i tidigare omfattning var VB inte längre med på noterna - hon hade fått nog av ufot i militärkläder, gasmask när han tankade bilen och hans leksaksvapen, men kunde tänka sig ett vänskapsförhållande. I det läget tror jag VB i KJ:s ögon förvandlades från partner - kk och annat okej - till någon som var dispensibel i hans värld och troligtvis till en blandning av "krigsoffer" och "labbråtta", dvs någonting att leka och experimentera med - och slutligen ta livet av under bestialiska och plågsamma former. När rätt tillfälle uppenbarade sig. Så ser ett utvik av min teori ut.
Hur får du in intressegemensamma vänner i din teori? Om VB förvandlas till en labbråtta i det ögonblick som hon inte längre är med på noterna, hur aktiverar KJ då sina intressegemensamma vän/vänner? Hur får han denne någon eller några att känna samma sak just då? Vad består intressegemenskapen av?
KJ själv uppger att han har sett mycket på CSI och Dexter (typ sådana program). Det kanske är dags för en presumtiv medgärningsmannaprofil/medhjälparprofil.

Bidrar med några inledande egenskaper som kan ligga till grund för en fortsatt diskussion i tråden:
- En nära vän och beskyddare i vått och torrt (pappa, mamma, brorsa, farfar, kompis, socialarbetare?)
- Någon som väljer att följa KJ in i döden för sin älskade son (pappa, mamma)
- Någon som tidigare har hjälpt KJ i svåra situationer, som alltid har funnits för honom, hållit reda på honom (pappa, DJ, AB?)
- Någon som skulle ställa upp på att försöka städa undan i ett försök att rädda KJ, eller mildra ett kommande straff (pappa, mamma, brorsa)
- Någon som skulle ställa upp på att städa för att skydda sig själv (många)
- En kompis som delar intressen som tangerar eller består av frågor som berör fallet VB (AB)
- Någon som är äventyrlig och samtidigt delar KJ intressefokus - airsoft och krigsspel, och hur man kommer undan med ett mord (AB)
- Någon med makt och inflytande på KJ att utföra handlingar som går över gränsen, eller hjälpt till med att mata någon annans perversiteter (slangen). Kan vara denne person som KJ åsyftar att leta upp och ta hand om när han blir frisläppt, personen i fråga kommer att försvinna om man får tro KJ (finns i FUP),
Stannar där. Tänkt som ett diskussionsämne.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-02-25 kl. 21:58.
Citera
2014-02-25, 22:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Ja jag vet, och jag har aldrig fel...ytterst sällan i varje fall

Du har alltså inte en susning om hur många dom är, du heller .. Inte direkt överraskande ..
Citera
2014-02-25, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ja, noll koll där också, gissar jag. Riksmord har knappast den kunskap som krävs om den här typen av mord (och mordets utförare) som VB-fallet handlar om. Beklagligt, men så tror jag det ligger till.

Kan bara tolka det på ett sätt och det är att du är denne "intressegemensamma" vän till KJ.
Du sitter inne med uppgifter som bara gärningsmannen känner till, det är en typ av mord som aldrig kan ha inträffat i Sverige (eller någon annanstans) då inte ens Riksmordkommissionen ser vad det rör sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in