2014-02-25, 19:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Förvisso, men eftersom man skulle kunna binda ett paket till plogbladet och transportera på det sättet så måste det betyda att den som ägde traktorn är mördaren. Q-logik

Det var det jag ville belysa, att även om FB hade ansvar för plogning så betyder det inte per automatik att han har en skopa vid arbetet. Plogblad fungerar nog inte så bra i Juli för att frakta en kropp.
Men visst, han kan haft skopa. Det vet jag inte dock. Men man MÅSTE inte ha ha skopa för att ploga.
Citera
2014-02-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du motivera detta?

Tycker inte jag behöver motivera varför kroppen hade gömts på annan ställe om det hade krävts en flytt av paketet från en bil till en traktor och sedan köra streckan från alt.GMs hem med traktor och liket i skopan, eller var du nu anser att liket skulle ha legat. Kanske hade han en husvagn tillkopplad på traktorn som paketet låg i, har polisen undersökt alla husvagnar i området?
Citera
2014-02-25, 19:35
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det är svårt att få upp snön i drivor på en tomt med en plog. Det är en helt annan sak på väg, där man bara behöver skyffla snön till vägkanten.

Men det spelar ingen roll. Jag har visat att det var möjligt att få paketet till FP med traktor.

Nej det är det inte alls. Jag skötte hela stallplan med bara en bobcat med plogblad. Det gick utmärkt. Man måste bara veta hur man gör.
Citera
2014-02-25, 19:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Tycker inte jag behöver motivera varför kroppen hade gömts på annan ställe om det hade krävts en flytt av paketet från en bil till en traktor och sedan köra streckan från alt.GMs hem med traktor och liket i skopan, eller var du nu anser att liket skulle ha legat. Kanske hade han en husvagn tillkopplad på traktorn som paketet låg i, har polisen undersökt alla husvagnar i området?
Husvagnen är raljerande.

GM kan ha tagit hem paketet i sin personbil och funderat ut var han skulle göra av det. Kommit på att det var en bra idé att köra in på en väg som var knappt farbar för en personbil, lastat om paketet till en traktor och kört dit. Det är en fullt rimlig förklaring till omlastning.
Citera
2014-02-25, 19:49
Medlem
Citat:
Husvagnen är raljerande.

GM kan ha tagit hem paketet i sin personbil och funderat ut var han skulle göra av det. Kommit på att det var en bra idé att köra in på en väg som var knappt farbar för en personbil, lastat om paketet till en traktor och kört dit. Det är en fullt rimlig förklaring till omlastning.

Hur långt är det från din alt.gm till fyndplatsen? Inte fågelvägen utan bil(traktor)vägen. Om han får tid att sitta och fundera, tror du då att det smartaste han kommer på är att ta traktorn och köra denna sträcka med liket i skopan
Citera
2014-02-25, 19:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur långt är det från din alt.gm till fyndplatsen? Inte fågelvägen utan bil(traktor)vägen. Om han får tid att sitta och fundera, tror du då att det smartaste han kommer på är att ta traktorn och köra denna sträcka med liket i skopan
Ja, in i Svartedalen och in på en knappt farbar väg. Perfekt gömställe, nästan.
Citera
2014-02-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ja, in i Svartedalen och in på en knappt farbar väg. Perfekt gömställe, nästan.

Men hur långt är det från FB till fyndplatsen med traktor? Du glömde att svara på den frågan.
Citera
2014-02-25, 19:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Husvagnen är raljerande.

Nej Quarrel, det låter galet. Då har han bestämt sig innan för "dumpningsplatsen" och isåfall planerat mordet. Varför inte bara ta traktorn till MJ på en gång då? Är det fler än FB som har/har tillgång till traktor?
Citera
2014-02-25, 20:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej Quarrel, det låter galet. Då har han bestämt sig innan för "dumpningsplatsen" och isåfall planerat mordet. Varför inte bara ta traktorn till MJ på en gång då? Är det fler än FB som har/har tillgång till traktor?
Nej, mordet behöver inte alls vara planerat. Efter städning och packning av paketet i bilen körde han hem. Och där bestämde han sig för var han skulle göra sig av med paketet.

Det finns fler med traktor i trakten. Jag har FB som ett av många möjliga alternativ. Det behöver inte ha varit en traktor heller, alla bilar hos de alternativa GM har inte undersökts, varken underrede eller efter repor. Men Marinas bilar har undersökts utan ett spår.
Citera
2014-02-25, 20:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men hur långt är det från FB till fyndplatsen med traktor? Du glömde att svara på den frågan.
Nej, jag glömde inte. Någon mil, uppskattar jag.
Citera
2014-02-25, 20:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Husvagnen är raljerande.

Du menar att någon ska irrat omkring först med en personbil med ett lik i lasten, för att sedan komma på att det inte var någon bra idé och då bestämt sig för att det inte var så smart, så man lastar om i en traktor?
Hade "paketet" riskerats att skadas av att flyttats från en personbil till en skopa på en traktor?

Citat:
Nej, mordet behöver inte alls vara planerat. Efter städning och packning av paketet i bilen körde han hem. Och där bestämde han sig för var han skulle göra sig av med paketet.

Det finns fler med traktor i trakten. Jag har FB som ett av många möjliga alternativ. Det behöver inte ha varit en traktor heller, alla bilar hos de alternativa GM har inte undersökts, varken underrede eller efter repor. Men Marinas bilar har undersökts utan ett spår.

Nej mig veterligen har ingen annan bil än Lupon och Marinas bil undersökts. Men i trakten, finns det fler än FB du tänker på då som har en traktor som figurerar i FUP?
Citera
2014-02-25, 20:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du menar att någon ska irrat omkring först med en personbil med ett lik i lasten, för att sedan komma på att det inte var någon bra idé och då bestämt sig för att det inte var så smart, så man lastar om i en traktor?
Hade "paketet" riskerats att skadas av att flyttats från en personbil till en skopa på en traktor?
Nej, det menar jag inte. Han åkte raka vägen hem och tog sig en funderare.
Citat:
Nej mig veterligen har ingen annan bil än Lupon och Marinas bil undersökts. Men i trakten, finns det fler än FB du tänker på då som har en traktor som figurerar i FUP?
Ja, det finns minst en traktorägare till, men GM behöver inte finnas i FUP, och han behöver inte ha traktor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in