2014-02-25, 18:22
Medlem
DrKovskis avatar
Hej,
I December så skaffade jag två kattungar som är runt 5 månader gamla nu. Har inte rökt sen slutet av November men snart så kan jag röka igen. Jag röker ur en vaporizer så det är inte rök så de skadas inte på så sätt, men tycker de om lukten och försöker de självmant bli höga? Ifall de skulle andas in lite, vad kan man förvänta sig? Får de också munchies? Är det något man behöver oroa sig för?
Ni får gärna berätta ni med husdjur hur de beter sig när ni tar fram era rökdon och börjar puffa på
Citera
2014-02-25, 18:24
Bannlyst
det är ingen fara med katterna om du puffar lite får de tåla de små liven
Citera
2014-02-25, 18:28
Medlem
KTM_s avatar
Nej, dom påverkas självklart inte. Möjligt om du blåser rätt på dom, men då är du ju bara elak.
Ångorna stiger uppåt och passiv installering kräver stora mängder.

Däremot så påverkas dom utav din sinnesnärvaro.
Citera
2014-02-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Hej,
I December så skaffade jag två kattungar som är runt 5 månader gamla nu. Har inte rökt sen slutet av November men snart så kan jag röka igen. Jag röker ur en vaporizer så det är inte rök så de skadas inte på så sätt, men tycker de om lukten och försöker de självmant bli höga? Ifall de skulle andas in lite, vad kan man förvänta sig? Får de också munchies? Är det något man behöver oroa sig för?
Ni får gärna berätta ni med husdjur hur de beter sig när ni tar fram era rökdon och börjar puffa på

Kul fråga
Jag har katter, röker inte så ofta. När jag väl gör det så varken dom bryr sig eller påverkas (vad jag kan se). De är som vanligt helt enkelt. Inga munchies
Det är ju inte så att jag blåser röken i nyllet på dom sötnosarna, jag har bra ventilation på osv.

Grattis till dina katter!!! I'm a cat lover
Citera
2014-02-25, 18:30
Medlem
Awards avatar
Ingen fara alls, min gamla katt gillade inte röken utan gick iväg och åt när jag puffade. Efter 5 - 10 minuter kommer han tillbaka och vet att jag är stenad, vilket han lärde sig tidigt var skitbra eftersom det är så jävla mysigt att köra fingrarna genom kattpälsen när man är bäng!

Så kort och gott, röken är blä, men en bäng husse som vill kela är 11/10. Så jävla mysigt att ha katten nära när man är bäng, han t o m "räddat" mig när jag har sneat på diverse preparat och lugnat ner mig. Att ha en katt när man leker med droger är i mitt tycke det bästa som finns.

Så kör på, men blås inte röken i ansiktet på dem, om de nu inte gillar det, på youtube gillar vissa katter röken och är "bänga" med sin husse.
Citera
2014-02-25, 18:45
Medlem
tomahawk13s avatar
När jag var 16-17 år så rökte jag ganska ofta. Jag hade en katt som jag blåste cannabis röken på och han gillade det.

Han tryckte nosen mot röken när jag blåste ut. Jag uppfattade det som att han också var hög då han började kurra konstant och bara låg och mös.

Annars brukade han fara runt som en vilde. Skön katt.

Och till alla er som kommer säga att jag plågade katten. Sug Palle !
Citera
2014-02-25, 18:50
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomahawk13
När jag var 16-17 år så rökte jag ganska ofta. Jag hade en katt som jag blåste cannabis röken på och han gillade det.

Han tryckte nosen mot röken när jag blåste ut. Jag uppfattade det som att han också var hög då han började kurra konstant och bara låg och mös.

Annars brukade han fara runt som en vilde. Skön katt.

Och till alla er som kommer säga att jag plågade katten. Sug Palle !

Vill man göra katten bäng så ger man den kattmynta och inte blåser massa rök i nyllet på den.
Citera
2014-02-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Award
Ingen fara alls, min gamla katt gillade inte röken utan gick iväg och åt när jag puffade. Efter 5 - 10 minuter kommer han tillbaka och vet att jag är stenad, vilket han lärde sig tidigt var skitbra eftersom det är så jävla mysigt att köra fingrarna genom kattpälsen när man är bäng!

Så kort och gott, röken är blä, men en bäng husse som vill kela är 11/10. Så jävla mysigt att ha katten nära när man är bäng, han t o m "räddat" mig när jag har sneat på diverse preparat och lugnat ner mig. Att ha en katt när man leker med droger är i mitt tycke det bästa som finns.

Så kör på, men blås inte röken i ansiktet på dem, om de nu inte gillar det, på youtube gillar vissa katter röken och är "bänga" med sin husse.

Eller hur! Det är så himla mysigt, jag känner att jag får ännu djupare connection med katterna när jag är bäng hihi
Glömde också skriva till TS att mina katter inte tycker om lukten, därför har jag ventilation på och öppet fönster.
Citera
2014-02-25, 20:35
Medlem
COCAINE.MAFIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Vill man göra katten bäng så ger man den kattmynta och inte blåser massa rök i nyllet på den.

Fast vill dem det själv så, dem brukar ju veta deras eget bästa själv
Citera
2014-02-25, 20:43
Medlem
Frostflakess avatar
Hunden älskar det, ligger alltid precis brevid när man tänder på. <3
Citera
2014-02-25, 21:33
Medlem
erkfans avatar
Tycker det är en annan sak om du tvingar på rök vid ett djur, dvs blåser den i ansiktet. Men om dom vill lägga sig bredvid så förstår jag inte felet med det, om dom hade känt sig obekväma hade dom ju gått iväg, typiskt när man dammsuger osv. Hade nog inte skickat iväg hunden bara för att.
Citera
2014-02-26, 00:54
Medlem
Fruitiess avatar
Min katt tror jag inte gillar lukten men den är intresserad på vad det är man gör . Har testat att bara öppna munnen med rök i och låta katten lukta med egen vilja, katten luktade lite försiktigt och nös. Förmodligen för att det var tjock rök.
Däremot när man är beng så kommer den, aldrig varit så mysigt med katt som när man är beng!
Tror katten känner av den softa stämningen som finns.
Senast redigerad av Fruities 2014-02-26 kl. 00:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in