Enda gången jag känner att förhållandet är jobbigt är de få gånger man blir ignorerad, eller han inte håller vad man lovar. Jag har ett distansförhållande med pojkvännen för tillfället och det finns inget som gör mig så irriterad som när han lovar att han kommer ha tid att prata senare på kvällen, men sen aldrig hör av sig. Samma sak när vi inte hade ett distansförhållande - man gjorde upp planer för en kväll och sedan två timmar innan man skulle träffas så kom det fram att man var tvungen att ställa in.
Jag har full förståelse för att man har mycket att göra och kanske inte hinner träffas men då ska man inte säga att man hinner. Hade han bara sagt "Jag har mycket att göra hela dagen och vet inte om jag hinner prata med dig förrän om några dagar" eller "Jag träffar dig gärna på fredag men jag kanske skulle göra något annat, är det okej om jag hör av mig på fredag eftermiddag?" istället för "Jag pratar med dig senare ikväll älskling" eller "Ja, jag vill gärna ses på fredag kväll" så hade det varit helt okej om man inte hinner prata eller ses på några dagar.
Jag tappar liksom lite tillit varje gång även om det är små löften som bryts, man vet liksom inte riktigt hur bra han kommer vara på att hålla viktigare löften även om han inte har brutit sådana ännu. Jag har ju dock pratat med killen om det såklart men han menar att han inte är medveten om att han lovar sånt, eller glömmer bort det