2014-02-25, 01:42
Bannlyst
Är en malplacerad aspiefreak och ser efterblivet ung ut fastän jag är 20+. Vill bli intim med en tjej men min ut-space:ade, introverta personlighet och socialt depriverande livsstil gör det svårt att komma i kontakt med en tjej.

Jag ser även ut som ett barn i ansiktet, ser så ung ut så det är retarderande löjligt och har inga manliga ansiktsdrag, får skäggstub men är jag rakad så ser jag ut som en bebis.

Inser att en relation är uteslutet men även om jag lider av Peter Pan syndrom så borde jag väl kunna få score:a med en tjej? Men hur lyckas jag med det?
Citera
2014-02-25, 01:51
Medlem
st0ckiss avatar
Hade du varit normal hade du väl kunnat satsa på din personlighet, med den kommer man långt.
Men då du är ett missfoster har du förmodligen inte den heller att locka med, så antingen erkänner du dig själv totalt hopplös, eller försöker bete dig som en människa och går ut på krogen och raggar. Kanske har du tur och lyckas lura nån dyngfull brud som inte bryr sig så värst mycket och får doppa åtminstone
Citera
2014-02-25, 01:54
Medlem
-Wasteland-s avatar
Odla ut så mycket skägg du kan, köp hipsterkläder, gå till nån sådan där alternativkrog med fräsiga feminister och kulturmarxister och börja snacka med nån henbrud, dom gillar ju inte patriarkala karlakarlar ändå. Om du är aspie är det bara att babbla på om ditt favoritintresse, bjud på sprit och släng in horan i en taxi sen, så det blir det ligga av.
Citera
2014-02-25, 01:54
Bannlyst
Jag har inga vänner, kan man gå ut på krogen själv?
Citera
2014-02-25, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Odla ut så mycket skägg du kan, köp hipsterkläder, gå till nån sådan där alternativkrog med fräsiga feminister och kulturmarxister och börja snacka med nån henbrud, dom gillar ju inte patriarkala karlakarlar ändå. Om du är aspie är det bara att babbla på om ditt favoritintresse, bjud på sprit och släng in horan i en taxi sen, så det blir det ligga av.

Du verkar kunna det här med raggning. Kan du inte ge mer tips? Jag behöver alla jag kan få!!!!
Citera
2014-02-25, 01:58
Medlem
remixutoheavens avatar
Här får du tre simpla råd,

1. Acceptera dig själv och vinn din självkänsla. Börja där och det där det som oftast är problemet, ingen gillar osäkra personer. Jobba, jobba och jobba med självkänslan försök byta livstil. Börja med små steg.

2. Låt tiden komma, sluta vara desperat helt enkelt. Visst, det kanske tar ett tag innan man lyckas komma till, håll ut för det kommer. Det händer när man minst anar det.

3.

Läs den här tråden också (FB) Bästa rådet för att få en partner! Sluta vara desperat.!

Så lycka till!
Senast redigerad av remixutoheaven 2014-02-25 kl. 02:00.
Citera
2014-02-25, 01:59
Medlem
ninjutsus avatar
Du får väl köpa sex som alla andra misslyckade människor, eller satsa på feta, fula brudar. Men det första du borde göra är att finna dig i dig androgyna utseende, det är inte så mycket att göra åt. Kör renrakat så du inte ser ut som en idiot och skaffa lite längre hår med lugg så du täcker ditt bäbisansikte och ger sken av att du är lite mer mystik med fina drag istället, alla tjejer gillar inte manligt utseende så det borde inte vara ditt största problem. Fan, bli emo eller vad som helst och skaffa dig en stil där ditt utseende passar in. Sen träna upp dig lite så du får en hyfsad hållning samt bete dig som folk och inte ett offer så ska det säkert gå bra.
Senast redigerad av ninjutsu 2014-02-25 kl. 02:01.
Citera
2014-02-25, 02:03
Medlem
MasketPuppeteers avatar
Bygg din självkänsla och förstå dina egna kvaliteter. Som jag nämnde i tråden om Peter-pan komplex så är det svårt att få kvinnor till långvariga förhållanden ifall du inte är "självständig" vid högre ålder. Detta kan leda till problem, så att jobba lite på det också är ett stort hjälpmedel ifall du vill ha en relation.

Att du har "pojkutseende" borde väl förövrigt vara en tillgång snarare än ett hinder? Iallafall om du spelar det på rätt sätt och är gullig och trevlig och inte försöker spela "hård". Vet att en hel del kvinnor gillar "pojkaktigt" utseende.

Vet hur det är att vara ett "malplacerad aspiefreak" det kan både vara det underbaraste och mest bedrövliga som finns beroende på vad du gör av saken. Det är dock någonting jag kan hjälpa dig att ta itu med då det är ett problem jag både har och har övervunnit och gjort till en "fördel" Det viktigaste är att helt enkelt vara "stolt aspie". Var stolt över din säregenhet och dina speciella funktioner men var även noga med att kolla över dom mer negativa aspekterna utav just DIN diagnos. Alla aspies är vi olika så att säga Likväl som att "normala" personer är olika. Skäms definitivt inte över din diagnos, det kommer få folk att ta avstånd ifrån dig.

Att vara introvert som diagnosen medföljer gör att krogen inte är den bästa raggningsmiljön för dig. Du kommer att vara i underläge i den miljön då extroverta personer trivs bättre där. Vem vinner en kamp mellan människa och haj? Det beror på ifall ni kämpar på vatten eller på land. Lite den principen gäller på krogen. En haj på land är helt hjälplös. Jag skulle om jag var du ta mitt raggande till mer "slutna" sällskap såsom bokcirklar eller poesikvällar och dylikt där man är i mindre tightare grupper, helst inte fler än 4-5 dock, men allt under 10 bör vara till din fördel. Där kan din introverta sida trivas bättre, speciellt då det är en lugn inte så livad miljö.

Det du får tänka på då är att det riskerar att ta långsammare än vad krogsvängen tar. Detta då dina kontakter med personerna ifråga blir mer "personliga" i mindre grupper.

Hoppas det jag har sagt kan vara till någon hjälp alls och inte bara framstår som något osammanhängande mumlande!

EDIT: Viktigt, jobba på din självkänsla! Vet att jag sa det från början och säkert sagt det några gånger till under mitt inlägg, men det är oerhört oerhört viktigt att du känner dig trygg i dig själv som individ! Vill därför avsluta med det. För om det är något du bör ta med dig så är det att du ska jobba på din bild av dig själv som individ och att det inte är "viktigt" att ha en relation utan vad som är viktigt är att du mår bra med dig själv.
Senast redigerad av MasketPuppeteer 2014-02-25 kl. 02:08.
Citera
2014-02-25, 07:27
Medlem
Jag är mig själv 58 år ser ordinär ut.
Lite väl mycket hår på huvudet och några kilon för mycket
Var dig själv.
Citera
2014-02-25, 09:10
Medlem
evilgrins avatar
Jag tror inte att de andra vampyrerna frågar om lov innan de tar vad de vill ha, just saying.
(FB) Gillar tjejer vampyrer?
(FB) Blev jag biten av en vampyr?
Citera
2014-02-25, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilgrin
Jag tror inte att de andra vampyrerna frågar om lov innan de tar vad de vill ha, just saying.
(FB) Gillar tjejer vampyrer?
(FB) Blev jag biten av en vampyr?

Jag är en glittrande, vegetarisk vampyr som aldrig sover. Jag är lite gay jämfört med andra vampyrer.
Citera
2014-02-25, 09:26
Medlem
evilgrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeten
Jag är en glittrande, vegetarisk vampyr som aldrig sover. Jag är lite gay jämfört med andra vampyrer.

Utveckla "glittra" tack.

Och som råd onT: Var mycket gay så ska du se att du får ligga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in