2014-02-25, 08:38
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silikonslang
"silikonslang"
Det här PJ´s utredning,brottet inträffade i Portugal,så SY kan inte göra mycket utan tillstånd från PJ.
Skickar CPR i London ett "ILR" till PJ att dom skulle vilja förhöra X och Y,då får PJ förhöra X och Y,är då inte PJ intresserade av X och Y så blir det inget förhör.
SY vill ha en gemensam utredning,då blir det skillnad om det skulle bli så.
Till andra länder så blir det PJ som får skicka någon form av "ILR" till respektive lands ansvariga myndighet.

Men dom kan förhöra folk i England eller är det samma sak där?
Tänkte på t9[/quote]
Jag ställde frågan till "P Mac",ex.DSI vid SY,om hur länge Redwood kan vänta med att förhöra T9.
Fick det korta svaret,"Han får inte"!
Varför vet jag inte,men det finns säkert en förklaring.
Återkommer om jag kan få mer info.
Citera
2014-02-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Men dom kan förhöra folk i England eller är det samma sak där?
Tänkte på t9
Jag ställde frågan till "P Mac",ex.DSI vid SY,om hur länge Redwood kan vänta med att förhöra T9.
Återkommer om jag kan få mer info.[/quote]

Vilket krångel ... kan dom ( PJ och SY ) bara göra detta tillsammans, förhöra dom som behövs och köra på istället för att bråka, räcker att föräldrar och T9 folk gör det, låt polisen göra sitt jobb tillsammans för att försöka få fram vad som hänt
Citera
2014-02-25, 15:43
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Återkommer om jag kan få mer info.

Vilket krångel ... kan dom ( PJ och SY ) bara göra detta tillsammans, förhöra dom som behövs och köra på istället för att bråka, räcker att föräldrar och T9 folk gör det, låt polisen göra sitt jobb tillsammans för att försöka få fram vad som hänt [/quote]
Ja,som jag sa tidigare så vill SY ha en gemensam utredning,men PJ vill inte och det beror på PJ har en annan rikting på fallet.
Vi ska inte glömma att det finns bara en utredning i fallet,och det är Amarals ,vi vet alla vart den pekade.
Det är den utredningen som är öppnad och det är givetvis en nagel i ögat för SY.
Det pågår även nu SPEKULATIONER om hurvida McCann's åter fått arguidostatus i Portugal.
Detta baseras på att dom klargjorde i Januari att dom inte kommer svara på några frågor,förutom från Polisen.
En sak som händer när man får arguido status är just detta.
Alltså,bara spekulationer,och vi lär nog inte få veta om det inte läcker någonstans.

Nya turer om Libel Trial,nästa vecka är dom igång,detta är bekräftades tidigare idag.
Citera
2014-02-25, 17:47
Medlem
Citat:
Vilket krångel ... kan dom ( PJ och SY ) bara göra detta tillsammans, förhöra dom som behövs och köra på istället för att bråka, räcker att föräldrar och T9 folk gör det, låt polisen göra sitt jobb tillsammans för att försöka få fram vad som hänt
Ja,som jag sa tidigare så vill SY ha en gemensam utredning,men PJ vill inte och det beror på PJ har en annan rikting på fallet.
Vi ska inte glömma att det finns bara en utredning i fallet,och det är Amarals ,vi vet alla vart den pekade.
Det är den utredningen som är öppnad och det är givetvis en nagel i ögat för SY.
Det pågår även nu SPEKULATIONER om hurvida McCann's åter fått arguidostatus i Portugal.
Detta baseras på att dom klargjorde i Januari att dom inte kommer svara på några frågor,förutom från Polisen.
En sak som händer när man får arguido status är just detta.
Alltså,bara spekulationer,och vi lär nog inte få veta om det inte läcker någonstans.

Nya turer om Libel Trial,nästa vecka är dom igång,detta är bekräftades tidigare idag.[/quote]

Men alltså, då får ju PJ och SY utreda föräldrar T9 och vad nu SY kan komma med, utreda allt som är värt det och se vad som kommer fram, ihop !!
LT är, lite info uppdatering tack ?
Citera
2014-02-26, 11:53
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Men alltså, då får ju PJ och SY utreda föräldrar T9 och vad nu SY kan komma med, utreda allt som är värt det och se vad som kommer fram, ihop !!
LT är, lite info uppdatering tack ?
Ja,detta är tyvärr mer komplicerat än så.
Det har varit strul i detta sedan start,dels misstänkte inte PJ föräldrarna från början,sen började påtryckningarna från Britterna.
För att citera Amaral:"Det var för mycket politik och för lite polisarbete".
Det är precis vad det var,Brittiska ambassadören i Lissabon var mycket angelägen att Amaral skulle bort och även detta citat från Amaral säger en del:"Britterna blev likbleka i ansiktet när jag sa att dom har ett brott hemma i UK att lösa".
Sen kom Metodo 3 in i bilden,det fullständigt rasade in falska tips till polisen som tog en enorm tid att utreda och det har vi McCanns omedelbara och enorma mediaexponering att tacka.
Sen blev Rebekha Brooks från News of the world insyltad på ett hörn i detta och lite diverse annat.
Jag undrar hur SY agerar den dagen dom avfärdat alla utom 9 personer,bommar dom igen utredningen och slänger skattepengarna i sjön eller vågar dom få till ett förhör med T9 på något vis.
Men ett enkelt svar på din fråga får bli ,Det är för mycket politik och prestige.
En rekonstruktion,förhör och polygraf test så är dom en bra bit på väg.
Citera
2014-02-26, 13:44
Medlem
Citat:
Ja,detta är tyvärr mer komplicerat än så.
Det har varit strul i detta sedan start,dels misstänkte inte PJ föräldrarna från början,sen började påtryckningarna från Britterna.
För att citera Amaral:"Det var för mycket politik och för lite polisarbete".
Det är precis vad det var,Brittiska ambassadören i Lissabon var mycket angelägen att Amaral skulle bort och även detta citat från Amaral säger en del:"Britterna blev likbleka i ansiktet när jag sa att dom har ett brott hemma i UK att lösa".
Sen kom Metodo 3 in i bilden,det fullständigt rasade in falska tips till polisen som tog en enorm tid att utreda och det har vi McCanns omedelbara och enorma mediaexponering att tacka.
Sen blev Rebekha Brooks från News of the world insyltad på ett hörn i detta och lite diverse annat.
Jag undrar hur SY agerar den dagen dom avfärdat alla utom 9 personer,bommar dom igen utredningen och slänger skattepengarna i sjön eller vågar dom få till ett förhör med T9 på något vis.
Men ett enkelt svar på din fråga får bli ,Det är för mycket politik och prestige.
En rekonstruktion,förhör och polygraf test så är dom en bra bit på väg.

Vad är metodo 3?

Finns den ursprungliga polisutredningen att läsa nånstans på nätet?
Citera
2014-02-26, 14:12
Medlem
En rekonstruktion,förhör och polygraf test så är dom en bra bit på väg
.[/quote]

Får väl tro och hoppas dom fixar ett förhör i det lägget va !

Kunde inte sagt det bättre själv
Citera
2014-02-26, 15:18
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Vad är metodo 3?

Finns den ursprungliga polisutredningen att läsa nånstans på nätet?
Metodo 3 är en "agency" sim bedriver privat polisarbete skulle man kunna säga lite enkelt.
Har för mig att dom har sitt säte i Spanien.
McCanns anlitade dessa ,men som väntat hittade dom nada.
Metodo's "utredning" kastade SY mer eller mindre i papperskorgen.
Du har hela utredningen här. http://www.mccannfiles.com/
Drygt 11300 sidor,så nu har du lite kvälls lektyr
När du väl börjat läsa är det svårt att sluta.
Citera
2014-02-26, 23:05
Medlem
Citat:
Metodo 3 är en "agency" sim bedriver privat polisarbete skulle man kunna säga lite enkelt.
Har för mig att dom har sitt säte i Spanien.
McCanns anlitade dessa ,men som väntat hittade dom nada.
Metodo's "utredning" kastade SY mer eller mindre i papperskorgen.
Du har hela utredningen här. http://www.mccannfiles.com/
Drygt 11300 sidor,så nu har du lite kvälls lektyr
När du väl börjat läsa är det svårt att sluta.

11300 sidor låter lite väl mycket.. Finns det någon sammanfattning på den? Varför avfärdades den av SY? Håller den låg kvalitet? Yrar de i nattmössan?

Finns det ingenting av den portugisiska polisens utredning att läsa på nätet? Eller är det nån sorts förundersökningssekretess som gäller?
Citera
2014-02-27, 07:48
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
11300 sidor låter lite väl mycket.. Finns det någon sammanfattning på den? Varför avfärdades den av SY? Håller den låg kvalitet? Yrar de i nattmössan?

Finns det ingenting av den portugisiska polisens utredning att läsa på nätet? Eller är det nån sorts förundersökningssekretess som gäller?

Dom var lurendrejare som inte hittade någonting av värde. Ett flertal av dom har sedemera dömts till fängelsestraff.

Hela förundersökning finns att tillgå, se nedan.

http://themaddiecasefiles.com/
Citera
2014-02-27, 11:31
Medlem
2big4yous avatar
Jag har fått en bra kontakt nere i Portugal som har bra information vad som sker i Lissabon och Porto,givetvis inte allt men hon säger att hon har bra källor.
Hon hjälper bla.Amaral med det ekonomiska under slut spurten av Libel Trial.
När jag frågade henne vad hon tror om PJ's spår,så säger hon att det finns 4 pålitliga källor,varav den ena är Catrino som arbetar vid Portugals störsts tidning.
Alla 4 säger att PJ har David Payne som misstänkt för inblandning i brottet.
Hon säger även att Catriano gjorde en "hint" om att Payne blivit förhörd på nytt,men vill inte uttala sig om det.
Senast redigerad av 2big4you 2014-02-27 kl. 11:34.
Citera
2014-02-28, 03:06
Medlem
Kontrapunktens avatar
Citat:
Jag har fått en bra kontakt nere i Portugal som har bra information vad som sker i Lissabon och Porto,givetvis inte allt men hon säger att hon har bra källor.
Hon hjälper bla.Amaral med det ekonomiska under slut spurten av Libel Trial.
När jag frågade henne vad hon tror om PJ's spår,så säger hon att det finns 4 pålitliga källor,varav den ena är Catrino som arbetar vid Portugals störsts tidning.
Alla 4 säger att PJ har David Payne som misstänkt för inblandning i brottet.
Hon säger även att Catriano gjorde en "hint" om att Payne blivit förhörd på nytt,men vill inte uttala sig om det.
Stämmer det att Payne finns i ett pedofilregister eller var det bara spekulationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in