Citat:
Ursprungligen postat av
OY
lilltoe och akrobaten0808 ifrågasatte hur jotnan kan påstå att KJ bil var beslagtagen när de hade fest den 18/5, när bilen i själva verket beslagtogs den 23/5. jotnan svamlar bort svaret och frågan är fortfarande obesvarad anser jag.
Jag tror inte att det var fest i stugan den 18:e, festen var i själva verket den 4:e och jotnan begick ett misstag, nämligen att inte ha full koll på datum och händelser. KJ hämtar sin bror i N Svartbyn, därefter är det fest i sommarstugan tror jag. Grannen minns säkert rätt, jotnan minns fel.

Jag tror att grannarna i stugan hade rätt om den 4 maj. Det kan ha rört sig om en bastukväll. Något bör dock ha hänt med tanke på den aktivitet som skedde sent med bilarna. Om det var fest eller inte den 18 maj? Låter rimligt att det var fest med tanke på att DJ hade flyttat in.
Om jag inte minns fel så blev jotnan hotad när han hade uttalat sig om fest den 4 maj, varpå han ändrade på sin historia, sitt minne. Sedan verkar det som om att några som var med ha försökt att avstyra det hela utan att vara övertygande. Någon yttrade sig om jag minns rätt något liknande till jotnan: "du vet ingenting, du var inte där". Det är inte ordagrant, men nästan.
Det är möjligt att jotnan var och lirade med DJ och WT den 4 maj, beroende på hur man tolkar innebörden i vad mamman säger i förhör med Polisen (har diskuterats tidigare i tråden om hur många som egentligen var där). Platsen kan då diskuteras (familjehemmet eller stugan?)