Citat:
Ursprungligen postat av
Namibia1
Jo till en början så gjorde den det.
Och om flera i tråden kände till just om tejpen långt innan FUP släpptes så borde det vara tillräckligt.
Just vetskapen om tejpen är jag säker på att flera här i tråden kan bekräfta oberoende av vem/villka man tror är skyldig till brottet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Ja, bland glappkäftarna i gänget som deltog i eftersöket och som hittade kroppen. Det var ju en del hemvärnsgubbar på plats, militärer också, om jag inte missminner mig. Det babblades rätt friskt om både det ena och det andra. Det skickades PM och skrevs inlägg för glatta livet.
Min poäng var att polisen inte släppte någon som helst information till pressen angående tejpen på kroppen. Denna information blev offentlig först i och med att fup:en släpptes.
Det verkar som att det varit yrande och ett skvaller men verifierat av polisen va det alltså inte.
Och i den här tråden nämndes ingen tejp även om man satt som en besatt på PM: Oavsett så är det alltid det som är verifierat av polisen eller det med underlag som gäller först och främst.
Vem som är skyldig eller vad man tror om det är ju totalt ointressant. Det finns ett domslut så det är liksom så uppenbart det kan bli. Inget blod är planterat eller annan som velat sätta fast KJ. Det är på film och i romaner sånt förekommer. Så det sista begriper jag inte ens vad det har för mening egentligen.